שתף קטע נבחר

להיט חדש ברוסיה: תוכנית שבועית על פוטין

הערוץ הממלכתי, שמעולם לא הסתיר את תמיכתו בנשיא, השיק סדרה שבועית שמתמקדת במעלליו של פוטין מהנופש בסיביר ועד ביקוריו בבתי ספר. המגיש, חבר במפלגת השלטון, שיבח את הנשיא: "קשה לפספס את אהבתו לילדים"

 

 

 

מטייל בהרים ומבקר ילדים - התוכנית החדשה של פוטין: בצל הסקרים שמצביעים על אחוזי שביעות הרצון הנמוכים ביותר מהנשיא מזה ארבע שנים, הערוץ הממלכתי ברוסיה, "רוסיה 1", השיק בשבוע האחרון את הסדרה "מוסקבה. קרמלין. פוטין" שמתעדת מדי שבוע את מעלליו של ולדימיר פוטין.

 

שעות ספורות לאחר שאלפי בני אדם הפגינו בכיכר האדומה במוסקבה נגד העלאת גיל הפרישה - הערוץ שידר את הפרק הראשון שעסק סביב שאיפותיו של הנשיא לבצע "רפורמות משמעותיות", אך השמיט את דבר ההפגנה ההמונית.

 

מגיש התוכנית ולדימיר סאלביוב, שגם חבר במפלגת השלטון שבראשות הנשיא, לא הפסיק להרעיף שבחים על הנשיא שנכנס לאחרונה לקדנציה הרביעית שלו בקרמלין. "כשרואים כיצד פוטין משוחח עם אמהות - קשה לפספס כמה שהוא אוהב ילדים". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתגובה לדבריו כי "פוטין לא רק אוהב ילדים, אלא בני אדם ככלל".

 

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
ולדימיר פוטין נופש בסיביר(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
צד ללא חולצה. "הדובים מתנהגים בהתאם"(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
(צילום: AP)

בין המצבים שבהם צולם הנשיא, נראה פוטין כשהוא נופש במחוז טובה שבסיביר, יוצא לטיולים בהרים, שוחה באגמים ומרים משקולות. הדובר פסקוב תיאר את האזור כטבע פראי שבו מסתובבים דובי יער באופן חופשי. "שומרי הראש של הנשיא חמושים וערוכים לכל תרחיש - אך הדובים אינם מטומטמים, כשהם רואים את הנשיא הם מתנהגים בהתאם", אמר.

 

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
מסייע לחוקרים לעקוב אחר נמרים(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
ולדימיר פוטין, טייס קרב(צילום: AP)

ולדימיר פוטין (צילום: AP)
בראש שיירת אופנועים(צילום: AP)
בחלק נוסף נראה פוטין כשהוא מבקר תלמידי בית ספר בעיר הדרומית סוצ'י, ואחד הנערים הוריד את המעיל שלבש מעל חולצת הטי-שירט שלו עם כניסתו של פוטין. חולצתו נשאה את הכיתוב "נבלני 2018" - לאות תמיכה במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני ששוב מצא את עצמו לאחרונה מאחורי סורג ובריח לאחר שקרא להפגין נגד הרפורמה בפנסיה.

 

הנער אמר כי אנשי השירות החשאי של הקרמלין ביקשו ממנו לכסות את הכיתוב לקראת המפגש - אך לאחר הצילומים הוא הודה שהתכוון להפגין את התנגדותו לנשיא.

 

אתרי החדשות המזוהים עם האופוזיציה השוו את התוכנית החדשה לפולחן האישיות שלו זכו מנהיגי ברית המועצות דוגמת ולדימיר לנין ויוסף סטלין. עיתונאים נוספים תהו כיצד הערוץ "רוסיה 1" הצליח למצוא זמן אוויר נוסף לסיקור של פוטין על אף שהוא עושה זאת מהבוקר עד הלילה, והקדיש לו את מרבית לוח השידורים בתקופת הבחירות.

 

זוהי לא הפעם הראשונה שהערוץ הממלכתי מפאר את דמותו של הנשיא - שצולם לא מעט בעבר כשהוא ללא חולצה, מטיס מטוסי קרב, מבקיע שערים בהוקי קרח ומרדים נמרים. אך לאחר שיורשו של סטלין, ניקיטה חרושצ'וב, תקף את פולחן האישיות שזכה לו - המנהיגים הבאים של ברית המועצות נזהרו מלהורות על השבחים בתקשורת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים