שתף קטע נבחר

דרעי: "אירוויזיון בשבת - כואב לי כיהודי, אבל יודע איפה אני חי"

שר הפנים התייחס בריאיון לאולפן ynet לדרישה למנוע איסור על כניסת אורחי האירוויזיון בגין דעות פוליטיות: "לא נאפשר כניסה למי שירצה להזיק למדינה". דרעי העריך כי חוק הגיוס יעבור, הבחירות יתקיימו במועדן וש"ס לא תיפגע מהיעד של נתניהו ל-40 מנדטים: "משמעות ליכוד חזק - החלשת האוכלוסייה החלשה"

 

 

 

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס הבוקר (יום ד') בריאיון לאולפן ynet לדרישות איגוד השידור האירופי הנוגעות לאירוויזיון 2019 שייערך בישראל. בין הדרישות שהועברו לראש הממשלה בנימין נתניהו: לא תיאסר כניסה של אורחי התחרות לארץ בגין דעותיהם הפוליטיות. על כך אמר השר דרעי: "ככלל, הגבולות שלנו פתוחים, אבל אם מישהו ינסה לתפוס על זה טרמפ ולבוא ולהזיק למדינת ישראל - לא ניתן לו".

 

דרישה נוספת הייתה שהעבודות לקראת האירוויזיון יוכלו להתקיים בשבת ללא הפרעות. על כך אמר שר הפנים: "אני לא מוכן שגם מבחינה חברתית יום השבת יהפוך להיות יום עבודה במדינת ישראל, כיוון שמי שישלם את המחיר יהיה עוד הפעם השכבות החלשות. הם היחידים שעובדים, לא יהיה להם יום מנוחה ויהיו עבדים שבעה ימים בשבוע. זה שבתי קולנוע ובתי קפה ומסעדות ואירוויזיון עושים בשבת - כואב לי כיהודי, אבל אני יודע איפה אני חי".

מפגינים שורפים תמונות של אריה דרעי (צילום: אור שרון,
שורפים את תמונת דרעי בהפגנת תושבי דרום תל אביב(צילום: אור שרון, "החזית לשחרור דרום תל אביב")

בשבוע שעבר שרפו את תמונתו של השר דרעי במהלך הפגנה של תושבים בדרום תל אביב נגד מבקשי המקלט וטיפול הרשויות בהם. "אני נמצא עכשיו בפתיחת מטה הבחירות המוניציפלי של ש"ס בדרום תל אביב, ואני שלם בגופי ובנפשי", אמר השר. "מי שעשה את זה, הייתה לו מטרה: ליצור פרובוקציה בשביל תשומת לב, זה לא אדם שבא מאיזה כוכב לכת אחר. מאיפה אנחנו ומי הציבור שלנו? זה אנשי דרום תל אביב, זה הציבור שלנו המסורתי שיודעים בדיוק מה אני עושה".

 

דרעי הוסיף בנושא זה כי "מאז כניסתי למשרד הפנים ועד היום לא נכנס לארץ אפילו מסתנן אחד. עזבו מרצון על ידי פעולות שעשיתי קרוב ל-20 אלף. מתווה של מדינה שלישית, שאני עמלתי עליו קשות ואושר על ידי בית המשפט העליון, נפסל בגלל שהמדיניות השלישיות חזרו בהן בעקבות לחץ בינלאומי. גם בחודשים האחרונים יצאו מהארץ כ-1,700 מסתננים".

עם ראש הממשלה נתניהו. "נתמוך בו לראשות הממשלה" (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
עם ראש הממשלה נתניהו. "נתמוך בו לראשות הממשלה"(צילום: עמית שאבי)

ראש הממשלה נתניהו מדבר על יעד של 40 מנדטים לליכוד, ש"ס תימחק?

"ברוך השם, אנחנו בעלייה גדולה. ביבי ראש הממשלה וראש הליכוד. אנחנו רוצים אותו ראש ממשלה ואנחנו נתמוך בו לראשות הממשלה, אבל אנחנו גם נגיד לכל מצביע ליכוד שאם הוא רוצה מדינה יהודית מסורתית, מדינה שתעזור לחלשים ולשקופים - ש"ס תדאג לו. ביבי חזק - המשמעות של זה היא ביבי עם לפיד או עם אחרים.

 

נתניהו מחסל אתכם?

"ליכוד חזק - המשמעות היא החלשה של האוכלוסייה החלשה, פירושו מדינה פחות יהודית. רק ש"ס חזקה עם ביבי נתניהו תדאג לכל מה שאתם רוצים שהוא ימשיך. גם ביבי ראש ממשלה וגם ליכוד, ולא ליכוד ולפיד. כשש"ס ויהדות התורה לא היו בממשלה, הייתה ממשלה של לפיד עם נתניהו שניסו למחוק את כל הסטטוס קוו שהיה במשך 70 שנה במדינת ישראל".

 

ולך באופן אישי יש עוד כוח?

"ש"ס חזקה מאוד בשטח, זה לא בא לידי ביטוי בסקרים שהם מוטים. הציבור שלנו לא נמדד שם בצורה נכונה, בשטח אנחנו יודעים את הכוח האמיתי שלנו. אני לא שואף להיות ראש הממשלה או שר הביטחון או שר החוץ. יש לי מחויבות אחרת. יש לי אחריות גדולה מאוד, בעיקר אחרי פטירתו של מרן - להמשיך את מפעל חייו ולהמשיך לייצג את הציבור הזה. זה מה שמחזיק אותי וזה מה שנותן לי סיפוק בעניין".

 

אחד הדברים העיקריים שעלולים להוביל להקדמת הבחירות לכנסת הוא חוק הגיוס. דרעי אמר בנושא זה כי "חוק הגיוס לא מפיל את הממשלה כי יש הסכמה בקואליציה. יש ויכוח פנים-חרדי שאני מקווה שאחרי החגים הוא ייפתר. אני כמעט משוכנע שנוכל להגיע להסכמות ולהעביר את החוק במושב החורף הקרוב. הבחירות לכנסת יהיו ב-2019, וסביר להניח שהן לא יהיו בתחילת 2019".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
אריה דרעי ונטע ברזילי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים