שתף קטע נבחר

"מיזם גזעני": שלטים אנטי-ישראליים צצו ברחבי לונדון

תחנות אוטובוס בבירה הבריטית "קושטו" בשלטים על ידי פעילים פרו-פלסטינים, ככל הנראה עקב קבלת הגדרת אנטישמיות רחבה על ידי מפלגת הלייבור. ראש העיר לונדון קרא להסרת השלטים שאותם כינה "פוגעניים"

לונדון שלט שלט חוצות תחנת אוטובוס נגד ישראל פלסטינים ()
"ישראל היא מיזם גזעני". שלט בתחנת אוטובוס במערב לונדון

פעילים פרו-פלסטינים תלו בימים האחרונים שלטים נגד ישראל בתחנות אוטובוס ברחבי לונדון. כל השלטים נשאו כיתוב זהה: "ישראל היא מיזם גזעני". השלטים שפורסמו כללו רקע לבן שעליו נכתבו המילים בשחור, ירוק ואדום – על פי צבעי דגל פלסטין. ראש העיר לונדון, סאדיק קאן, הורה על הסרת השלטים.

 

חברת התחבורה הציבורית של לונדון מסרה כי השלטים שנתלו לא אושרו בשום צורה ופנתה גם היא לקבלנים שעמה היא עובדת על מנת לפעול להסרתם. הסברה הרווחת בבריטניה היא שפרסום השלטים מגיע על רקע החלטת מפלגת הלייבור הבריטית לאמץ את הגדרת האנטישמיות של של הארגון הבינלאומי לזיכרון השואה (IHRA).

 

ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי כמה תושבי לונדון שחלפו על פני השלטים אמרו כי הם חושבים שהם מטרידים ואנטישמיים. ג'ונתן, תושב לונדון, אמר: "אני בטוח שיהודים שעוברים ליד השלטים ייפגעו מהם".

 

לונדון שלט שלט חוצות תחנת אוטובוס נגד ישראל פלסטינים ()
"נוצרה על ידי טיהור אתני, ומתוחזקת על ידי הדרה אתנית. ישראל היא #מיזםגזעני"
לונדון שלט שלט חוצות תחנת אוטובוס נגד ישראל פלסטינים ()

דובר מטעם ראש העיר לונדון מסר כי "המודעות הפוגעניות הללו לא אושרו ומהווות ונדליזם, דבר שחברת התחבורה הציבורית של לונדון רואה בחומרה רבה. בחברה פועלים להסרת השלטים באופן מיידי".

 

הארגון הפרו-פלסטיני "פעולה למען פלסטין בלונדון" פרסמה בטוויטר כמה תמונות של השלטים ברחבי לונדון וכתבה בציוץ אחד: "נוצרה על ידי טיהור אתני, ומתוחזקת על ידי הדרה אתנית. ישראל היא #מיזםגזעני". בציוץ נוסף כתבו בארגון: "1.8 מיליון פלסטינים, רובם פליטים, נצורים בעזה עקב היותם ממוצא אתני שגוי. ישראל היא #מיזםגזעני". בציוץ נגד פעולותיה של בריטניה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני נכתב: "במשך 70 שנה הממשלה הבריטית אישרה נישול, השמדה ועקירה מבתים. ישראל היא #מיזםגזעני".

לונדון שלט שלט חוצות תחנת אוטובוס נגד ישראל פלסטינים ()

לונדון שלט שלט חוצות תחנת אוטובוס נגד ישראל פלסטינים ()
 

ביום שלישי ניסתה מפלגת הלייבור הבריטית ניסתה לשים קץ לסערת האנטישמיות שאופפת אותה בחודשים האחרונים, ברקע הפרסומים הרבים על אמירותיו והתנהלותו של מנהיגה וראש האופוזיציה ג'רמי קורבין. המפלגה עשתה זאת על ידי ההגדרה המקובלת בעולם של האנטישמיות.

 

המפלגה ספגה ביקורת קשה בחודש יולי האחרון, לאחר שאימצה אמנם את הגדרת האנטישמיות של הארגון הבינלאומי לזיכרון השואה (IHRA), אך לא את כל הדוגמאות שנלוות לאותה הגדרה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים