שתף קטע נבחר

תאילנד: תקיפות מיניות ואונס בבית הספר המפורסם ליוגה

נשים רבות העידו כי נאנסו או הותקפו מינית בידי הגורו שמוביל את בית הספר המפורסם ליוגה "אגאמה" בקופנגן. במקרים רבים טענו הנשים שעברו שטיפת מוח כדי לקיים יחסי מין עם הגורו ובכמה מקרים נטען כי הוא ממש אנס אותן. בית הספר: "לא מכחישים את העובדות, אבל נתונים תחת קמפיין שנאה"

עדויות שהגיעו ל"גרדיאן" הבריטי חושפות תמונה מטרידה של בית הספר ליוגה "אגאמה" בקופנגן שבתאילנד. לפי 16 תלמידים ועובדים לשעבר הגורו סוואמי ויוקאננדה סרסווטי אנס ותקף מינית מאות נשים ב-15 השנים האחרונות, בטענה שכך הן יזכו ל"הארה". הגורו עצמו נמלט מתאילנד לאחר שהעדויות נגדו החלו לעלות כבר לפני כחודשיים.

 

הייתם בבית הספר ליוגה של האיש? מכירים ישראלים שמכירים אותו? כתבו לנו במייל האדום

 

בית ספר יוגה קופנגן תאילנד אגאמה  ()
בית הספר ליוגה "אגאמה". טענות שהגורו תקף מינית ואנס מאות נשים בשנים האחרונות

שלוש נשים ששוחחו עם העיתון הבריטי טענו כי סרסוורטי, ששמו האמיתי הוא נרסיס טארקאו, אנס אותן בטענת שווא של "ריפוי רוחני". 11 נשים נוספות סיפרו שהותקפו מינית על ידי הגורו הנערץ בפגישות התייצעות פרטיות שהיו במשרדו.

 

לפי העדויות, טארקאו מישש את הנשים באגרסיביות וביצע בהן עבירות מין ללא הסכמה. כשהן סירבו לו ואמרו שאינן רוצות בכך ענה להן הגורו "אני יודע מה הכי טוב בשבילך" וכפה עצמו עליהן. עם זאת, התלמידים ציינו כי ההתנהגות המינית הבלתי הולמת הייתה "מחלה" באגאמה. לפחות נגד שני מורים בכירים נטען כי הם תקפו מינית או אנסו תלמידות. שניהם הושעו מבית הספר ועזבו את קופנגן.

 

המתלוננים תיארו "שטיפת מוח" שהופעלה עליהם ובגלה הם נשארו במשך שנים רבות בבית הספר. לטענתם, ההתנהגות המינית של כמה מבכירי בית הספר הפכה לנורמלית בעקבות "התרבות" של המקום ובעקבות כך שמי שהעז להתלונן הושתק באיום שיוטל עליו "קראמה שלילית" להמשך חייו. "זה בהחלט הרגיש כמו כת. הוא הטיל עלינו כישוף ואנשים נתנו אמון עיוור בו ובכוחות הרוחניים שלו", אמרה אחת הנשים.

 

טארקאו, במקור מרומניה, הגיע לקופנגן אחרי שנאלץ לעזוב את רישקש שבהודו עם תום האשרה שלו במדינה. הוא נחשב לתלמידו של גרגוריאן ביבלארו, גורו שנודע במשימתו לשכב עם אלף בתולות כדי להגיע ל"הארה". ביבלארו הואשם בקיום יחסי מין עם קטינה ומופיע ברשימת המבוקשים של היורופול בגין סחר בבני אדם.

סוואמי ויוקאננדה סרסווטי  נרסיס טארקאו בית ספר יוגה אגאמה קופנגן תאילנד אונס תקיפה מינית ()
טארקאו. אחרי שהתחילו להתפרסם עדויות הוא עזב את קופנגן ונעלם

אחד המקרים הנפוצים בבית הספר היה שכנוע של הנשים לקיים עם הגורו יחסי מין "מרצון". ננסי מילר, אזרחית קנדית שלמדה ולימדה באגאמה, תיארה שבית הספר מעודד נשים להיכנע לגברים בטענה ש"הפמניזם הוא בולשיט" ושהגורו יודע מה הכי טוב בשבילן.

 

כחלק מהשיטה, סגל בכיר, כולל רופא בית הספר, קובע את יחסי המין עם הגורו כדי "להבריא" אותן ולפתוח את הדרך להארה טנטרית. טארקאו אמר לתלמידות כם שהן צריכות לפחות חמישה מפגשים מיניים בשבוע. כתוצאה מכך, נשים רבות בבית הספר נכנסו למערכת יחסים מינית "מוסכמת" עם טארקאו והאמינו שהיא יכולה לרפא אותן מ"מחסומים מיניים".

 

פלביה טיבצ'סקי מברזיל, שהייתה מנכ"לית אגאמה בשנים 2015-2016, אמרה שהיא הייתה מאלה שהניחו לטארקאו לקיים איתן יחסי מין, מתוך אמונה שזו תהיה חווייה של ריפוי רוחני. לדבריה, היא עצרה אותו כשנוכחה לדעת שאין בזה שום עניין מלבד ההנאה המינית שלו. "אני רואה בזה תקיפה מינית, אבל אני יודעת שנשים רבות סבלו הרבה יותר ממני", אמרה.

 

"באמת לא רציתי לקיים איתו יחסי מין. הוא היה גבר גדול, שמן ודוחה בעיניי ואני לא נמשכתי אליו. אבל המורים הבכירים המשיכו לדחוק בי ואמרו שזה ממש ירפא אותי", סיפרה אישה אחרת שנהפכה לאחת משותפותיו המיניות של טארקאו.

בית ספר יוגה קופנגן תאילנד אגאמה  ()
מבט ל"אגאמה". טוענים שמתנהל "מסע שנאה" נגד בית הספר

כמה מהעדויות שהגיעו ל"גרדיאן" טענו כי טארקאו השתמש בנשים כמו אל משרתות ושמר אותן תחת פיקודו באמצעות השפלה, היפנוזה ומניפולציה רגשית. שתי נשים סיפרו שטארקאו מחק את ההערכה העצמית שלהן עד שהסכימו לקיים איתו יחסי מין. אצל אחת מהן הוא טען שהוא עוזר לה "לפתוח חסימה" שנוצרה בעקבות אונס שעברה.

 

אבל היו גם מקרים של אונס במלוא מובן המילה. אחת הנשים סיפרה שהייתה איתו בביתו ולפתע הוא תפס אותה וכפה עצמו עליה. "הוא לא הפסיק גם כשאמרתי לו 'בבקשה תפסיק, זה כואב'", תיארה. "הייתי כל כך שטופת-מוח שבנקודה מסוימת חשבתי 'הוא המנטור שלי, הוא יודע יותר טוב ממני מה אני צריכה''".

 

מפקד המשטרה בקופנגן אמר כי הם מודעים לטענות על אונס ותקיפות מיניות ב"אגאמה". עם זאת הרשויות נתקלות בבעיות של התיישנות. ביום שלישי הגיעה למשטרה אישה שביקשה להגיש תלונה על אונס נגד טארקאו אבל מכיוון שעברו יותר משלושה חודשים, תקופת ההתיישנות בתאילנד, המשטרה לא יכולה לחקור את התלונה או להוציא צו. בשבוע שעבר הוגשה תלונה רשמית בנושא לשגרירות האוסטרלית במדינה, שאישרה כי המשטרה בקופנגן בודקת את הנושא.

 

בתגובה כתובה שנמסרה מטעם בית הספר לגרדיאן הם התנצלו על "הסבל של נשים רבות". בתגובה מוקדמת יותר הם טענו כי "בשום שלב לא הכחשנו את הטענות", אך גם שמתנהל "מסע שנאה" נגד בית הספר.

 

"אנשים משמיצים בנמרצות את אגאמה ומפיצים שקרים, גם כאלה שסותרים במפורש ראיות אמיתיות, דבר שהוא פשע בתאילנד", נכתב בתגובה הראשונה, "אנשים עם רקע פלילי מעורבים בקמפיין הזה נגד אגאמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים