שתף קטע נבחר

תיעוד: איראן משגרת טילים נגד בדלנים כורדים בעיראק

משמרות המהפכה באיראן קיבלו אחריות למתקפת טילי קרקע-קרקע על מטה מפלגה כורדית בצפון עיראק שבה נהרגו 11 ונפצעו 50 נוספים. חמינאי קרא למשמרות המהפכה להגביר את כוחן כדי להבריח את אויבי האומה

 

 

משמרות המהפכה באיראן הודיעו היום (א') כי הם עומדים מאחורי מתקפת הטילים על מטה המפלגה הכורדית בצפון עיראק. הטלוויזיה הממלכתית באיראן שידרה תיעוד משיגור טילי קרקע-קרקע שנערך אתמול לעבר המטה.

 

לדברי הבדלנים הכורדים, 11 בני אדם נהרגו בתקיפה ו-50 נוספים נפצעו. כלי התקשורת הכורדיים דיווחו כי מזכ"ל המפלגה מוסטפא מאלודי וקודמו בתפקיד חאלד עזיזי נפצעו בתקיפה.

 

טילי פאתח 110 ()
טילי פאתח 110 שנורו על הבסיס הכורדי בצפון עיראק

טילי פאתח 110 ()

טילי פאתח 110 ()

טילי פאתח 110 ()
טילי פאתח 110 בתיעוד נוסף של הירי על הבסיס הכורדי
משמרות המהפכה מסרו כי "איראן לא תאפשר לקבוצות הטרור לאיים על הביטחון הלאומי שלה", ואיימו כי התקיפות הבאות יהיו אף יותר קטלניות.

 

עוד לפני קבלת האחריות על התקיפה, מנהיגה הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא למשמרות המהפכה במהלך טקס צבאי להגביר את כוחן כדי להבריח את אויבי האומה. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט הרשמי של חמינאי נכתב: "הגבירו את כוחכם כמה שתוכלו. הכוח שלכם יפחיד את האויב ויכריח אותו לסגת".

 

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי ככל הנראה משמרות המהפכה השתמשו בטילי פתאח 110 שמגיעים עד לטווח של 300 קילומטרים. על פי הדיווח, הטילים הגיעו למטה המפלגה הכורדית שנמצא בעיר קויה שבעיראק, כ-220 קילומטרים מאיראן.

 

המתקפה נבעה ככל הנראה מהתקיפה האחרונה של הבדלנים הכורדים באיראן בחודש יולי, שבה נהרגו 11 חיילים. עיראק גינתה את התקיפה ומשרד החוץ מסר כי "בגדד מתנגדת לכל הפרה של ריבונותה באמצעות תקיפה בשטחה ללא כל תיאום בין הרשויות מראש על-מנת למנוע פגיעה באזרחים".

 

שתי המדינות פועלות בשנים האחרונות בלחימה נגד דאעש - וטהרן העבירה לבגדד סיוע צבאי נרחב למבצעים שניהלה נגד ארגון הטרור. הכורדים, שמהווים כעשרה אחוז מ-80 מיליון האזרחים באיראן, מתגוררים ברובם בחבל הארץ ההררי שבצפון-מערב המדינה, סמוך לגבול העיראקי והטורקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים