שתף קטע נבחר

נשיא טנזניה: "נשים יכולות לוותר על אמצעי מניעה"

ג'ון מגופולי קרא לנשים בארצו להפסיק את השימוש בגלולות למניעת היריון: "אנו זקוקים ליותר אנשים". שיעור הילודה בטנזניה הוא מהגבוהים בעולם וכל אישה יולדת בממוצע חמישה ילדים

נשיא טנזניה, ג'ון מגופולי, קרא לנשים בארצו להפסיק את השימוש בגלולות למניעת היריון. כך דיווחה אמש (ב') רשת BBC. בנאום שנשא שלשום בעצרת במחוז מיטו שבצפון המדינה טען מגופולי כי טנזניה "זקוקה ליותר אנשים. נשים יכולות כעת לוותר על אמצעי מניעה".

 

לפי העיתון המקומי "האזרח", מגופולי טען עוד כי אנשים הנוקטים בשיטות לתכנון המשפחה הם "עצלנים". "הם לא רוצים לעבוד קשה כדי להאכיל משפחה גדולה, ובגלל זה הם מעדיפים להשתמש באמצעי מניעה ובסופו של דבר מסיימים עם ילד אחד או שניים בלבד", אמר.

טנזניה נשיא ג'ון מגופולי אגרה 900 דולר כדי לפתוח בלוג ()
"ראיתי את ההשפעות המזיקות של אמצעי המניעה". ג'ון מגופולי

"נסעתי ברחבי אירופה ובמקומות נוספים וראיתי את ההשפעות המזיקות של אמצעי המניעה", הוא הוסיף. "יש מדינות שנאלצות להתמודד עם צמצום אוכלוסייה".

 

ססיל מוואמבה, חבר פרלמנט מטעם האופוזיציה מתח ביקורת על הנשיא ואמר כי דבריו סותרים את מדיניות הבריאות הרשמית של המדינה. הוא הוסיף כי אם הנשיא רוצה שיתייחסו ברצינות לדבריו, עליו לשנות את תוכנית הבריאות המכסה כיום רק ארבעה ילדים למשפחה כך שהיא תכסה עשרה ילדים לכל משפחה.

 

יום לאחר נאומו של מגופולי, הטיל יו"ר הפרלמנט יוב יוסטו נדוגאי שורה של הגבלות על חברות פרלמנט. בין היתר הוא אסר על מחוקקות להגיע לפרלמנט עם ריסים ועם ציפורניים מלאכותיים. בנוסף, הוא קבע כי מחוקקות ומבקרות לא יוכלו להיכנס לפרלמנט כשהן לובשות שמלה קצרה או בג'ינס. בריאיון ל-BBC הוא אמר כי האיסור נובע מסיבות בריאותיות, אך לא פירט.

 

מאז שנבחר לנשיא ב-2015 הציע מגופולי כמה הצעות שנויות במחלוקת. בשנה שעברה הוא הציע למנוע מתלמידות שנכנסות להיריון לשוב ללימודים לאחר הלידה. ב-2016, אחרי שנכנסה לתוקף תוכנית חינוך חינם הוא אמר: "נשים יכולות לזרוק את אמצעי המניעה שלהן, החינוך הוא עכשיו בחינם".

 

אוכלוסיית טנזניה מונה כ-53 מיליון בני אדם ושיעור הילודה בה הוא מהגבוהים בעולם. לאישה במדינה המזרח-אפריקנית יש בממוצע חמישה ילדים. כ-49% מתושבי המדינה מתקיימים מפחות משני דולרים ליום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"זקוקים ליותר אנשים". מגופולי
מומלצים