שתף קטע נבחר

סעודיה: תיעד את עצמו אוכל עם חברה לעבודה - ונעצר

בסרטון נראה הגבר, אזרח מצרי, כשחברתו לעבודה מאכילה אותו והשניים מתבדחים. ממשרד העבודה נמסר כי הוא נעצר כי ביצע כמה עבירות וכי עבד ב"משרה השמורה לסעודים בלבד". הסרטון עורר ויכוחים ברשתות החברתיות

 

 

אזרח מצרי העובד באחד מבתי המלון בעיר ג'דה בסעודיה, נעצר שלשום (א') בעקבות סרטון, שבו הוא אוכל ארוחת בוקר במקום העבודה שלו יחד עם אישה העובדת במלון. בסרטון נראית האישה כשהיא מאכילה את האזרח שנעצר בזמן שהם מתבדחים והיא קוראת לו לצלם. ממשרד העבודה בסעודיה נמסר כי העובד "נעצר עקב ביצוע כמה עבירות, בהן עבודה במשרה השמורה לסעודים בלבד".

 

בעקבות תגובות שליליות שקיבל על הסרטון, פרסום הגבר סרטון נוסף שבו אמר: "אתם הגזמתם לחלוטין, זאת עמיתה שלי לעבודה. עמיתה, אין צורך להיסחף ולהגזים עם התגובות".

 

לפי כלי תקשורת בסעודיה, התביעה במדינה ציינה כי: "על כל התושבים הזרים בסעודיה לציית ולהישמע באופן מוחלט למערכת החוק ולהתחשב ברגשות ובערכים של התושבים הסעודים". כמו כן, המעסיק שלהם גם הוא נקרא לחקירה בשל "אי ציות לכללים למקום עבודה שמעסיק נשים".

אזרח מצרי נעצר ב סעודיה בעקבות פרסום סרטון אישה מאכילה אותו ()
"עבד במשרה השמורה לסעודים בלבד". האזרח המצרי וחברתו לעבודה

אזרח מצרי נעצר ב סעודיה בעקבות פרסום סרטון אישה מאכילה אותו ()

צייצנית אחרת כותבת:
"אין כאן שום פשע"

צייצנית כותבת
"להציב גבולות ברורים כדי שלא תפגעי בכבוד שלך ושל הורייך"
 

עם פרסום הפרשה התעורר גל דיונים ברשתות החברתיות, בין אלה שהתנגדו למעצרו לבין אלה שתמכו במהלך, ולא חסכו ביקורת גם מהאישה שתועדה בסרטון. "זה מקום עבודה", כתבה אחת המגיבות, "לצערי ישנן בנות שהבינו את הרעיון של מקום עבודה משותף באופן שגוי, הבחור הזה הוא קולגה וצריך להציב גבולות ברורים כדי שלא תפגעי בכבוד שלך ושל הורייך".

 

אישה נוספת כתבה: "אם זה היה אזרח סעודי שאכל עם עמיתה מצרית, שום דבר לא היה קורה וזה מצב נורמלי לחלוטין". עוד מגיבה הביעה את תמיהתה עקב המעצר וכתבה: "ראיתי זה אותם יושבים ואוכלים ארוחת בוקר - אין כאן שום פשע. נראה שהאישה הייתה לחלוטין בסדר עם הסיטואציה".

 

מגיש טלוויזיה מצרי תקף את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עקב מעצר העובד: "מוחמד בן סלמאן אמר שסעודיה נכנסה לעידן חדש, פתחו את מגרשי הכדורגל בפני נשים, ושיש אמנים מערביים שבאים להופיע שם. ואז, בחורה סעודית שעובדת עם בחור מצרי ישבו לאכול ארוחת בוקר. הבחור צילם אותם אוכלים ארוחת בוקר, וזהו. נכנסו בו מכל הכיוונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים