שתף קטע נבחר

טורקיה מעבירה כמויות נשק גדולות למורדים באידליב

לקראת המתקפה של אסד ותומכיו נגד מעוז המורדים האחרון בסוריה, המורדים מדווחים כי טורקיה העבירה לידיהם כמויות גדולות של תחמושת וטילי גראד. זאת, ימים אחרי הפסגה המשולשת בין פוטין-ארדואן-רוחאני, שלא הניבה הסכם

 

מורדים בסוריה מחוז אידליב  (צילום: MCT)
מורדים באידליב, סוריה(צילום: MCT)

 

מקורות בקרב המורדים בסוריה דיווחו היום (ד') כי טורקיה הגדילה את כמות הנשק שהיא מעבירה למורדים במחוז אידליב - כדי לסייע להם בהדיפת המתקפה הצפויה של משטר הנשיא בשאר אסד. המשטר הסורי צפוי להתחיל במערכה האחרונה בסיוע כוחות רוסים והמיליציות הנתמכות על ידי איראן.

 

בכיר מטעם המורדים מסר כי טורקיה הגדילה את כמות הציוד הצבאי שהיא שולחת למורדים באידליב ובאזור - מאז הפסגה המשולשת שהתקיימה בשבוע שעבר בין נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני. הפסגה, שהתקיימה ביוזמתו של פוטין, התקיימה כדי להגיע להסכם שישיב את אסד לשלטון במחוז אידליב בלי מתקפה רצחנית - אך הסכם כזה לא הושג.

 

טורקיה, שכבר קלטה 3.5 מיליון פליטים מסוריה, מתריעה נגד המתקפה הקרבה של אסד. לפי הטורקים, המתקפה הזו תביא להרוגים ופליטים רבים. הנשיא ארדואן הזהיר בעבר כי הדבר יביא לאסון הומניטרי, וכן יהווה איום על ביטחון טורקיה.

מורדים בסוריה מחוז אידליב  (צילום: MCT)
מורדים במחוז אידליב, סוריה(צילום: MCT)

תושבים ממחוז אידליב בסוריה בורחים לעבר גבול טורקיה (צילום: AFP)
תושבי אידליב בורחים(צילום: AFP)

תושבים ממחוז אידליב בסוריה בורחים לעבר גבול טורקיה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כמויות גדולות של כלי נשק כבר הגיעו לסוריה בימים האחרונים, בהם תחמושת רבה וטילי גראד. "הם הבטיחו שהצבא הטורקי יעניק סיוע מלא, לפרק זמן של לחימה ארוכה", אמר מפקד בכיר בשורות המורדים. "הציוד והתחמושת יאפשרו לנו להאריך את הלחימה, ומבטיחים שהציוד שלנו לא יידלל במהלך מלחמת התשה".  

 

מפקד נוסף אמר: "המורדים מקבלים משלוחים חדשים של תחמושת - הם לא צריכים יותר מזה. הטורקים מוודאים שיש להם מספיק תחמושת כדי לאפשר להם להמשיך להילחם במשך זמן רב". גורמים רשמיים בממשלת טורקיה לא הגיבו לדיווחים.

 

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ  (צילום: רויטרס)
שולח תחמושת למורדים. נשיא טורקיה ארדואן(צילום: רויטרס)

 

 

 

אידליב היא המחוז כמעט היחיד בסוריה שנותר עדיין בשליטת המורדים הסונים. הגורם הדומיננטי בין המורדים האלה שנמצאים באידליב היא החזית לשחרור א-שאם, המוכרת יותר כג'בהת א-נוסרא - ארגון המסונף לאל-קעידה. גם לדאעש נוכחות ניכרת במחוז.

 

לאידליב נמלטו עשרות אלפי מורדים, מוסלמים סונים, ממחוזות שכבר נכנעו להפצצות הרוסיות ולתקיפות מהקרקע של משטר אסד, חיזבאללה והמיליציות שפועלות בשירות איראן. כמעט בכל מחוז בסוריה שנכנע אפשרו הרוסים והמשטר הסורי למורדים למצוא מקלט ולעבור עם נשקם האישי למחוז אידליב. עכשיו נמצאים במחוז הזה יותר משני מיליון אנשים, שמתוכם כמעט 100 אלף הם מורדים מכל הארגונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
מורדים סורים באידליב
צילום: MCT
מומלצים