שתף קטע נבחר

כהונת אלשיך לא תוארך: "נתניהו רוצה מפכ"ל נוח"

לאחר שהשר ארדן הודיע כי כהונת מפכ"ל המשטרה לא תוארך בשנה נוספת, אמר יו"ר המחנה הציוני גבאי: "שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה". ח"כ לפיד: "ראש הממשלה רוצה מפכ"ל נוח, שלא יחקור אותו"

באופוזיציה תקפו את השר לביטחון פנים ואת ראש הממשלה על ההחלטה שפורסמה היום (ה'), שלא להאריך את כהונת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. כהונת המפכ"ל צפויה להסתיים בדצמבר, לאחר שלוש שנים בתפקיד. אחר הצהריים יכנס השר גלעד ארדן מסיבת עיתונאים שבה יציג את המועמדים הסופיים לתפקיד.

 

 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל. בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו - שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה".

 

גבאי הוסיף: "לנתניהו ולכל שרי הליכוד, שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בנתניהו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ"ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת - להלך אימים על שלטון החוק".

 

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש סיבה אחת - ואחת בלבד - לכך שכהונתו של רב-ניצב רוני אלשייך לא הוארכה. ראש הממשלה רוצה מפכ"ל נוח, שלא יחקור אותו".

 

ארדן ואלשיך בטקס הענקת דרגות (צילום: אוהד צויגנברג)
ארדן ואלשיך בטקס הענקת דרגות בחודש שעבר(צילום: אוהד צויגנברג)

 

ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, אמרה כי יש לשנות את החוק בקשר לכהונת בכירים: "את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד. נדרשת כהונה קצובה, והחוק חייב לאפשר לראשי הצבא והמשטרה להיות עצמאיים, מבלי שיחזיקו מולם את אופציית ההארכה. הצעת החוק שלי לקציבת כהונה לארבע שנים צריכה להפוך לחוק. פשוט ונכון. הממשלה תתנגד, כי מה שווה מפכ"ל אם אי אפשר לשלוט בו".

 

תקופה ארוכה של מתיחות

לאחר תקופה ארוכה של מתיחות, כאשר ברקע חקירותיו הפליליות של ראש הממשלה, הוכרז בצהריים רשמית כי כהונת המפכ"ל לא תוארך. בהודעת המשרד לביטחון פנים נמסר כי השר גלעד ארדן נפגש עם רב-ניצב אלשיך והודיע לו שכהונתו תסתיים כמתוכנן בדצמבר, "במועד שאותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל".

 

המפכ"ל אלשיך מסר לאחר מכן: "משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הן צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן, ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר לעצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".

 

כבר בשבוע שעבר העריכו גורמים במשטרה ובמשרד לביטחון הפנים כי השר גלעד ארדן יודיע לאחר החגים כי כהונת רב-ניצב רוני אלשיך לא תוארך ותסתיים בתום שלוש שנים. ארדן צפוי להציע לתפקיד כמה ניצבים משורות המשטרה. הערכת הגורמים התבססה בעיקרה על הימנעותו של השר ארדן מלהודיע בשלב זה אם להאריך את כהונתו של אלשיך בשנה אחת, וגם בעקבות הביקורת של המפכ"ל על כך שטרם התקבלה החלטה בעניינו. 

 

בשבוע שעבר נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי שלושת המועמדים הסופיים להחליף את אלשיך צפויים להיות מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, שעמד בעבר גם בראש מחוז תל אביב וגם בראש מחוז ירושלים. ייתכן שלוועדה יישלח גם מועמד רביעי: ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום. כהן, שכיהן בעבר גם כמפקד מחוז מרכז, הוא אחיו של המפכ"ל לשעבר דודי כהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ארדן ואלשיך
צילום: גיל יוחנן
מומלצים