שתף קטע נבחר

משפחת הילד שנזקק לניתוח לב: "אנחנו חיים על זמן שאול"

משפחת כהנא מאשקלון אספה את הסכום הנדרש כדי לממן את שהותה ליד בנם מיכאל, שנזקק להשתלת לב בבית חולים בניו יורק, אך לטענתם קופת חולים מכבי עוד לא אישרה את הנסיעה. מכבי: "אנחנו מטפלים במיכאל באינטנסיביות"

 

 

 

"זו פשוט בושה שב'מכבי' מתנהגים ככה על חשבון זמן שאול שאין לנו. הזמן דוחק ועלינו לנסוע לארה"ב כמה שיותר מהר". אתמול הצליחה משפחת כהנא מאשקלון לאסוף תוך זמן קצר סכום של כ-700 אלף שקל, שיאפשר לה לשהות ליד בנם מיכאל כהנא שנזקק לעבור טיפולים וניתוח בבית חולים בניו יורק. הבוקר התברר שהמאבק עדיין לא תם, ולמשפחה יש בעיות עם קופת החולים מכבי שמבטחת אותם. לטענת המשפחה, קופת חולים "מכבי" טרם החליטה האם לאשר להם לעבור את הניתוח בבית החולים בניו יורק.

 

  

קמפיין ההתרמה למיכאל כהנא (צילום: מתוך קמפיין ההתרמה באתר Jgive)
מיכאל כהנא בבית החולים(צילום: מתוך קמפיין ההתרמה באתר Jgive)

מיכאל כהנא (צילום: באדיבות המשפחה)
כהנא עם בני משפחתו(צילום: באדיבות המשפחה)

חמ
בני המשפחה חוגגים את גיוס הכסף, אתמול(צילום: רועי עידן)

 

 "אני צריכה להסדיר את הטיסה עד יום ראשון", אמרה היום האם, מאור. "הם לוקחים את הזמן שלהם ורוצים להיכנס למשא ומתן מול מרכז רפואי אחר בטקסס, בעוד שלנו יש הצעה בבית החולים בניו יורק שהוא הכי טוב להשתלות בארה"ב ואני לא מוכנה ללכת לאחר. המחירים הם יחסית זהים".

 

מיכאל כהנא בן ה-11 נולד עם בעיה בליבו הנקראת "קרדיו מיואפטיאה", שגורמת לבעיה בכיווץ הלב. אימו מספרת שעד לפני שנה הוא התנהג יחסית כרגיל, ולמרות הבעיה היה פעיל, אלא שכאשר חצה את גיל 11 משהו השתנה, התרופות החלו להשפיע פחות ופחות. כל שנותר לו הוא לחכות להשתלת לב. בזמן שבני כיתתו שבו ללימודים, מיכאל מרותק למיטה בבית החולים, עם עירויים בידיו, דבר שמשפיע על מצב רוחו. אימו סיפרה היום כי המצב הקיים עלול להוביל לאי ספיקת לב תמידית וכי מיכאל נמצא בסכנת חיים.

 

בתוך כך, ל-ynet נודע כי בחודשים האחרונים ניסו אנשי קופת החולים למצוא לילד מקום לניתוח, ללא הצלחה. במכבי פנו בחודשים האחרונים לכמה מוסדות רפואיים באירופה ובארה"ב, בהם בסינסינטי, ניו יורק, ושיקגו. גורמים במכבי אף ציינו כי עלות ההשתלה יכולה להגיע עד ל-2.6 מיליון דולר. אותו גורם אף הוסיף וטען כי במכבי מחכים להחלטה של מומחים בקרדיולוגיה ילדים היכן עדיף שמיכאל יעבור את הניתוח.

 

מקופת חולים מכבי נמסר בתגובה: "אנחנו מטפלים במיכאל באינטנסיביות. מצבו מורכב ואין ספק שהוא זקוק ללב חדש. נעשה בשבילו את הדבר הנכון. בשבועות האחרונים פנינו לכמה מרכזים בעולם, חלק השיבו לנו שמצבו הרפואי אינו מאפשר ביצוע השתלה אצלם ואחרים הבהירו שמדובר בתהליך ארוך המחייב בשלב ראשון השתלת לב מלאכותי, שניתן לבצע גם בארץ. רק מרכז אחד מסכים לקבלו תוך אי ודאות לגבי תהליך הטיפול ומועד ההשתלה. על רקע זה פנינו למיטב המומחים בתחום קרדיולוגיית הילדים בישראל, אשר בייעוץ עם מנתחי הלב ימליצו על הטיפול הרצוי. לאחר שנקבל את חוות הדעת ביום ראשון הקרוב, נוכל לקבל החלטה נכונה עבור מיכאל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
מיכאל כהנא
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים