שתף קטע נבחר

תעלומה באוסטרליה: מי מחדיר מחטים לתותים?

בעקבות תלונות על מחטים שנמצאו בתותים, הציעו הרשויות באוסטרליה פרס כספי בסך 100 אלף דולר למי שיוביל לאיתור חשודים. הציבור נקרא לחתוך את התותים לפני אכילתם. "מישהו מנסה לחבל בתעשייה, ומסכן חיי ילדים ומשפחות"

הרשויות במדינת קווינסלנד שבאוסטרליה הציעו היום (שבת) פרס בסך של מאה אלף דולר אוסטרלי (כ-255 אלף שקל) עבור מידע שיוביל למעצר האחראים להחדרת מחטי תפירה לתותי שדה - זאת לאחר תלונות שהתקבלו מצרכנים במדינה.

הרשויות באוסטרליה הציעו פרס עבור מידע שיוביל למעצרם של האחראים להחדרת מחטים וסיכות לתותים (צילום: EPA)
תמונה שפרסמה המשטרה המקומית ובה נראית חתיכת מתכת בסלסילת תותים(צילום: EPA)
 

המשטרה המקומית מסרה כי סיכות או מחטים עלולים להימצא בשישה זנים של תותים. הרשויות קראו לציבור לחתוך את התותים לפני אכילתם.

 

ב"טלגרף" הבריטי דווח כי סלסילות תותים נגועות נמצאו בסופרמרקטים במדינות קווינסלנד, ניו סאות' ויילס ובוויקטוריה. אדם אחד פונה לבית חולים לאחר שבלע חפץ חד. במקרה אחר, ילד בן 9 גילה מחט רגע לפני שנגס בתות.

הרשויות באוסטרליה הציעו פרס עבור מידע שיוביל למעצרם של האחראים להחדרת מחטים וסיכות לתותים ()
מחט שנמצא על ידי אחד הצרכנים

הרשויות באוסטרליה הציעו פרס עבור מידע שיוביל למעצרם של האחראים להחדרת מחטים וסיכות לתותים (צילום: EPA)
מסיבת העיתונאים שבה הוכרז הפרס הכספי(צילום: EPA)

"מישהו מנסה לחבל בתעשייה, אך בתוך כך גם מסכן את חייהם של תינוקות, ילדים ומשפחות", אמרה אנסטסיה פלסטצ'וק, ראש ממשלת קווינסלנד, במהלך מסיבת העיתונאים שבה הוכרז הפרס.

 

לפי הרשויות, מקורם של הפירות שלגביהם קיים החשש להימצאות החפצים החדים הוא מספק בקווינסלנד - מרכז חשוב לגידול תותים בתעשייה מקומית שמרווחיה 130 מיליון דולרים אוסטרליים בשנה.

 

רשת הקמעונאות האוסטרלית Woolworths Group הודיעה על הסרת המוצרים הנגועים מהמדפים, אך מסרה כי תמשיך למכור תותים מזנים אחרים.

 

בעקבות הבהלה הציבורית שנוצרה, צנחו מחירי התותים במדינה. ברשת ABC האוסטרלית דווח כי מחיר סיטונאי של סלסילת תותים ירד בכחצי, ל-0.5 דולר אוסטרלי - מתחת למחיר הייצור במערב אוסטרליה, שם נאלצו המגדלים להשמיד טונות של תותים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מי החדיר מחטים לתותים באוסטרליה?
צילום: EPA
מומלצים