שתף קטע נבחר

הנרצח בפיגוע בצומת הגוש: "בית המשפט איבד את המצפן המוסרי שלו"

כמה חודשים לפני שנרצח בפיגוע בצומת הגוש תקף ארי פולד ז"ל את החלטת בית המשפט להרשיע מחבל שדקר ישראלית בצומת בגרימת חבלה ולא בניסיון רצח. סרטונים שהעלה לפייסבוק זכו לעשרות אלפי צפיות ובהם תקף את הח"כים הערבים, פעילי שמאל ו-BDS וגם את ראש הממשלה בנימין נתניהו

 

ארי פולד ()
פולד ז"ל. מאות עוקבים, אלפי צפיות בסרטונים
 

ארי פולד ז"ל, שנרצח היום (א') בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, היה פעיל ימין מוכר שעסק רבות בהסברה בעברית ובאנגלית. בין היתר הוא הפעיל עמוד פייסבוק עם מאות עוקבים שבו שיתף את דעותיו הפוליטיות וסרטונים שהגיעו לאלפי צפיות ברשת החברתית.

 

 

רק לפני חמישה חודשים מתח פולד ביקורת על החלטת בית הדין הצבאי להרשיע מחבל שדקר ישראלית בצומת הגוש בגרימת חבלה חמורה ולא בניסיון רצח. "בית המשפט הישראלי איבד את המצפן המוסרי", כתב. הוא התייחס לטענת השופטים כי לא ניתן לקבוע שהמחבל דקר אותה בניסיון להרוג ולא בניסיון לפצוע אותה והוסיף איור שבו הוא סימן באיזה שלב, לטענתו, יש להרשיע בניסיון רצח עם הכיתוב "מוגש כשירות חינם לשופטים".

עמוד הפייסבוק של ארי פולד ()

בעמוד הפייסבוק תקף פולד כמה פעמים את חברי הכנסת הערבים וטען שחלקם פועלים נגד המדינה ורוצים בהשמדתה. בסרטון שהעלה, וזכה לעשרות אלפי צפיות, הוא אמר: "לפעמים אני שואל את עצמי אם אנחנו עד כדי כך טיפשים ורוצים להתאבד? בכנסת ישראל יושבים כמה חברי כנסת ערבים שחלק מהם פועלים נגד המדינה, משלבים ידיים ומשתפים פעולה עם אלה שרוצים בהשמדתנו. השאלה שלי היא לא אם הם צריכים לשבת בכנסת, אלא אם מותר להם בכלל לשבת בכנסת".

 

בפוסט אחר הוא שיתף סרטון שתקף את חלק מחברי הכנסת הערבים וכתב: "חייבים להוציא את המחבלים מהכנסת! שתף אם אתם מסכימים!".

 

פולד תקף פעמים רבות את פעילי השמאל ואת פעילי ה-BDS. בין היתר השווה בין רצון השמאל לפנות יישובים מיהודה ושומרון להתנגדותם לגירוש מסתננים מישראל. "איך קוראים לזה כשיש התייחסות שונה ליהודים?", שאל בפוסט.

עמוד הפייסבוק של ארי פולד ()
העמוד של פולד. "השמאל תומך בגירוש יהודים מיו"ש אבל מתנגד לגירוש מסתננים"

עמוד הפייסבוק של ארי פולד ()
הפוסט האחרון בעמוד. בעד אלאור אזריה, נגד ההסדרה עם חמאס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הותקף בדף, זאת על רקע התנצלותו לאחר שהשב"כ עיכב בנתב"ג את העיתונאי היהודי-אמריקני פיטר ביינרט. "תפסיקו להתנצל לאויבי ישראל ותפסקיו לעשות הסכמים עם אויבי ישראל! ביבי אתה חייב התנצלות לאזרחי המדינה על ההתנהגות המבישה הזאת!".

 

הוא הוסיף: "המשטרה, השב"כ והממשלה לא עשו דבר כשבני נוער יהודי ישראלי (הטעויות במקור - י.ב.) עברו התעללות קשה בחקירות, אבל כשונא ישראל עובר בידוק יתר בשדה התעופה, ראש ממשלה מגנה והשב"כ מתנצל? ואתם עדיין תוהים מדוע מסכימים להפסקת אש עם חמאס?".

 

 

נתניהו הותקף שוב בדף עם פינוי המאחז "נתיב האבות" - אז העלה פולד שידור חי מהמקום ותקף את ההחלטה לפנות אותו. "כל מי שחושב בבחירות הבאות להכניס שוב את הפתק של הליכוד – אל תבכו, תעשו לי טובה. נמאס מהבכי הזה, מהצעקות, מהרחמים".

 

"נכון, נתניהו הוא איש מדיני משכמו ומעלה. אבל שום דיבור בעולם, שום יחסי ציבור, שום דבר לא יוכל לתקן את זה", אמר פולד בסרטון והצביע לעבר הבתים שיועדו להריסה.

 

התנגדותו להפסקת האש עם חמאס עלתה גם בפוסט האחרון שהעלה לדף, לפני כחודש, שבו התייחס לחשיפת ynet שלפיה המשטרה מסרבת לאשר לאלאור אזריה להוציא רישיון נשק. "ממשלות ישראל חתמו על הפסקות אש עם חמאס, על הסכמים עם אבו מאזן שתומך ברצח ישראלים, מסרו נשק למחבלים כמו ערפאת שרצח במו ידי יהודים, אבל מסרבים לתת רישיון נשק לאלאור אזריה כי הוא חיסל מחבל? רק אני מבין שיש כאן בעיה?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארי פולד
אחד הפוסטים שעלו לעמוד
מומלצים