שתף קטע נבחר

נחנכה תחנת רכבת ליד קריית מלאכי

תושבים מתחו בעבר ביקורת על מיקומה של התחנה במרחק 8 ק"מ מהעיר. בטקס חנוכת התחנה בירך ראש הממשלה: "התושבים מקבלים מתנת חג אמיתית וגדולה. התחנה תביא תנופת פיתוח ושגשוג לסביבה"

 

 

תחת הכותרת "מחברים את הדרום" נחנכה הבוקר (יום ב') תחנת הרכבת החדשה קריית מלאכי-יואב. בטקס הפתיחה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון הרכבת דן הראל ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון. זוהי תחנת הרכבת מספר 63 בישראל, והיא תיפתח לשימוש הציבור מחר. בשלושת החודשים הראשונים הנסיעה ממנה תהיה חינם.

פתיחת התחנה החדשה בקריית מאלכי (צילום: דוברות משרד התחבורה)
(צילום: דוברות משרד התחבורה)

פתיחת תחנה הרכבת רכבת החדשה חדשה קריית מלאכי בנימין נתניהו (צילום: גדי קבלו )
נתניהו בקריית מלאכי(צילום: גדי קבלו )

נתניהו בירך על פתיחת התחנה: "היום קריית מלאכי, המועצות הסמוכות והתושבים מקבלים מתנת חג אמיתית וגדולה. התחנה הזאת תביא תנופת פיתוח ושגשוג ליישובי הסביבה". הוא סקר את ההיסטוריה של האזור מימי החלוצים בדרום, וסיכם: "הצלחתם להתגבר על כל המכשולים". 

 

לדבריו, "האזור נחשב כחלק ממרכז הארץ עם עשרות אלפי תושבים, בנייה בלתי פוסקת, עשייה, חינוך, קליטת עלייה וזה קורה בזכותכם, התושבים. אני רוצה לשבח אתכם ולהצדיע בפניכם". הוא זקף לשכות ממשלתו "השקעה חסרת תקדים בתשתיות. זוהי מהפכת תחבורה ענקית שמחברת את ישראל לאורכה ולרוחבה ואנחנו מבצעים אותה בשותפות, ישראל כץ ואני".

פתיחת הרכבת תחנה רכבת החדשה חדשה קריית מלאכי ישראל כץ (צילום: דוברות משרד התחבורה)
חנוכת התחנה בקריית מלאכי(צילום: דוברות משרד התחבורה)

פתיחת התחנה החדשה בקריית מאלכי (צילום: דוברות משרד התחבורה)
(צילום: דוברות משרד התחבורה)

פתיחת התחנה החדשה בקריית מאלכי (צילום: דוברות משרד התחבורה)
(צילום: דוברות משרד התחבורה)

שר התחבורה ישראל כץ, בירך אף הוא על המהלך. הוא חלק שבחים לראש הממשלה, ואמר כי "אזרחי ישראל יכולים להיות מרוצים מכך שנתניהו עומד בראשות הממשלה בתקופה המורכבת הזו. ואכן הם מרוצים, כפי שמראים כל משאלי דעת הקהל, למעט אולי כמה 'לשעברים' שכללי הדמוקרטיה והכרעת הרוב לא ברורים להם מספיק, והם גולשים למחוזות אפלים תוך שימוש בלשון בוטה ומכוערת שרק מעצימה את התמיכה הציבורית בראש הממשלה".

 

התחנה החדשה ממוקמת במסילת הדרום ומתחברת לקו שבין קריית גת מדרום לרמלה מצפון.

 

ב-2011 נבנו רציפי התחנה והמעברים, אך בשל מחסור בתקציב המשך העבודות נדחה. רק ב-2016 נמצא התקציב להשלמת בניית התחנה.

 

לצד החגיגיות של פתיחת התחנה יצוין כי תושבי קריית מלאכי מתחו לאורך השנים ביקורת על מיקומה המרוחק מהעיר. מדובר במרחק של שמונה קילומטרים, ונכון לעכשיו לא מתוכננים קווי שאטלים להעברת נוסעים מהעיר לתחנה החדשה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משרד התחבורה
תחנה חדשה בקריית מלאכי
צילום: דוברות משרד התחבורה
מומלצים