שתף קטע נבחר

הבחירות בירושלים: דגל התורה וש"ס תומכות במשה ליאון

תמיכה משותפת של שתי הסיעות משפיעה על 95 אלף קולות בבחירות המקומיות - ולכן עתידו של המועמד החרדי, יוסי דייטש, אינו ברור. ראשי אגודת ישראל ימסרו היום במי יתמכו

 

משה ליאון (צילום: קפוצ'ינסקי)
משה ליאון. זכה לתמיכת החרדים(צילום: קפוצ'ינסקי)

התפתחות דרמטית במרוץ לראשות עיריית ירושלים : המועמד לראשות העיר משה ליאון קיבל ערב יום הכיפורים את תמיכתם של שניים ממנהיגי הקהילות החרדיות בעיר, דגל התורה וש"ס.

 

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג רוחני בולט בציבור החרדי-ליטאי של דגל התורה, חתם על מכתב תמיכה בליאון ערב יום כיפור. חתימה זו מצטרפת לתמיכה הרשמית של הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס. למהלך צפויה השפעה נרחבת על הבחירות.

 

על פי ההערכות, התמיכה המשותפת של שתי הקהילות החרדיות הגדולות בעיר יכולה להסיט כ-95 אלף קולות בבחירות המוניציפליות. לכן, אף שעד כה המועמד החרדי לראשות העיר יוסי דייטש זכה לרוח גבית מטעם דגל התורה, מועמדותו כעת אינה יציבה.


חיים קנייבסקי ()
הרב חיים קנייבסקי. תומך בליאון

יוסף דייטש (צילום: בן ציון לוי)
יוסף דייטש. נותר קירח מכאן ומכאן?(צילום: בן ציון לוי)
 

מחר צפויה להתפרסם הצהרה שלישית בנוגע לתמיכה באחד המועמדים - מטעם ראשי סיעת אגודת ישראל ובהם האדמו"ר מגור, נציג הציבור החסידי בעיר.

 

גורם חרדי בכיר בדגל התורה (הציבור החרדי ליטאי) מסר לynet: "לא ייתכן שיתמודדו מולנו לראשות העיר ויתמכו בזאב אלקין, אך ידרשו לרוץ יחד למועצת העיר. אם באגודת ישראל יוחלט להיפרד ולהתמודד לבד גם למועצת העיר - נראה את כוחם האמיתי".

 

ממטה דייטש נמסר: "בזירה המונציפלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות. מחר בבוקר יתכנסו ראשי אגודת ישראל לדון בעניין המרוץ לראשות העיר ירושלים".

 

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מסר: "אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה. ליאון קיבל את התמיכה של ש"ס ודגל התורה ואלקין במרדף נואש אחר המפלגות החרדיות והעסקנים החרדים, אבל הציבור הירושלמי איתי. ירושלים בראשותי תפעל בשותפות לטובת כולם, זה לצד זה ולא זה על חשבון זה".  

 

ממטה משה ליאון נמסר: "התמיכה של תנועת ש"ס ושל תנועת דגל התורה בי, מרגשת ומחממת את הלב, ונושאת בשורה עבורי ועבור תושבי העיר. תמיכה זו מצטרפת לתמיכתם של ציבורים גדולים ומגוונים, וללא ספק מהווה נדבך חשוב מאד בדרכי להיבחר לתפקיד ראש העיר".  

 

המועמד לראשות העיר, השר זאב אלקין, מסר: "אחרי שהכחישו והסתירו במשך חודשים ארוכים, נחשפה תוכניתם של דרעי וליברמן לנסות ולהשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון שזוכה בכל הסקרים לתמיכה חד ספרתית של התושבים. לצערי, טובת ירושלים אינה עומדת לנגד עיניהם, אלא דילים פוליטיים ואינטרסים זרים המסכנים את עתידנו". 


פורסם לראשונה 19/09/2018 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים