שתף קטע נבחר

תיעוד מפולין: כך הושחת בית כנסת ביום כיפור

אלמוני ניפץ חלונות בבית כנסת בגדנסק במהלך תפילת הנעילה. לא היו נפגעים. ראש העיר גינה: "מתנצל בפני הקהילה היהודית, מכבדים את כל הדתות"

 

 

תקרית עם סממנים אנטישמיים ביום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי: אלמוני השליך אמש (יום ד') אבן גדולה לעבר בית כנסת בעיר גדנסק בפולין במהלך תפילת הנעילה של יום כיפור. האבן ניפצה חלונות בעזרת הנשים של בית הכנסת, אולם לא היו נפגעים. האבן חלפה במרחק של כמה סנטימטרים מאחת המתפללים. התיעוד - בפתח הכתבה.

 

תיעוד בית הכנסת שהושחת ביום כיפור בפולין ()

תיעוד בית הכנסת שהושחת ביום כיפור בפולין ()

תיעוד בית הכנסת שהושחת ביום כיפור בפולין ()

אנשטימיות בגדנסק  (צילום: הקהילה היהודית בגדנסק )
חלון מנופץ בבית הכנסת בגדנסק(צילום: הקהילה היהודית בגדנסק )

 

כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. משליך האבן תועד במצלמות האבטחה של בית הכנסת, והמשטרה המקומית הודיעה שהיא מטפלת במקרה בעדיפות עליונה.

אנשטימיות בגדנסק  (צילום: הקהילה היהודית בגדנסק )
(צילום: הקהילה היהודית בגדנסק )

ראש העיר גדנסק, פאבל אדמוביץ', גינה את המקרה - ואמר: "אני דוחה באופן מוחלט את התנהגותם של המבצעים ובטוח שייתפסו במהירות. אני מתנצל בפני הקהילה היהודית בגדנסק. בעיר החירות והסולידריות אנו מכבדים את כל הדתות ולא נקבל מעשים של בריונות".

 

הקונגרס היהודי העולמי הביע זעזוע מהתקיפה ביום כיפור. נשיא הקונגרס רונלד לאודר אמר כי "ההתקפה על בית כנסת בפולין ביום כיפור היא מטלטלת ובזויה בפני עצמה, אך עוד יותר לנוכח הטרגדיה הנוראית שבוצעה על אדמת פולין במהלך הכיבוש הגרמני בשנות השואה. אנחנו מעריכים את הגינוי של ראש העיר גדנסק, ומקווים שדעתו מייצגת את רשויות פולין".

 

לאודר אמד עוד: "אנו סומכים על השלטונות והמשטרה המקומית שיחקרו את ההתקפה בקפידה, ושמבצעי המעשה הפחדני יועמדו לדין במהירות. בשנים האחרונות יהודים בפולין יכולים להתפלל עם תחושת ביטחון, אנו מקווים שהתקפה זו לא תביא לשינוי ברוח זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים