שתף קטע נבחר

הטמינו GPS ועקבו: נעצרו חשודים בחיסול ליד כפ"ס

כמעט חמישה חודשים לאחר שעלי עאמר נהרג בפיצוץ מטען חבלה במחלף אלישמע - חצי שנה לאחר ששרד פיצוץ מטען בנתיבי איילון - יוגש כתב אישום נגד שני תושבי כפר קאסם. הם עקבו אחריו ברחבי הארץ בעזרת מכשירי איכון מבוססי GPS שהוטמנו ברכבו

 

 

הטמינו מכשירי איכון ברכבו של הקורבן, עקבו אחריו ברחבי הארץ - ובסופו של דבר הוא חוסל בפיצוץ אדיר בכביש ראשי : הבוקר (יום ג') הותר לפרסום כי נעצרו שני מעורבים בפיצוץ הרכב במחלף אלישמע לפני כמעט חמישה חודשים, אז נרצח עלי עאמר מכפר קאסם. עאמר, בן 38 ששרד ניסיונות חיסול בעבר, נהרג בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן ברכבו ב-1 במאי.

 

חקירת יחידה מרכזית במשטרת ישראל, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות והפעלת מערכי מודיעין, הביאה למעצרם של שני תושבי כפר קאסם - חביב סרסור בן 23 ומוחמד טהא בן 35, בחשד שנטלו חלק פעיל במעקבים ממושכים אחרי עאמר ובהתנקשות בו. 

 

 

פיצוץ רכב מחלף אלישמע  ( צילום: ביקורת בונה)
פיצוץ הרכב במחלף אלישמע ( צילום: ביקורת בונה)

עלי עאמר ()
עלי עאמר

רציחות כפר קאסם ()

מחומר החקירה עלה כי סרסור עקב ביום הרצח בכפר סבא אחרי עאמר, ולאחר שהבחין בו ברחוב התע"ש בעיר העביר את המידע לאחרים שהפעילו את מטען החבלה ברכב. כתוצאה מהפיצוץ נהרג עאמר במקום ונפצעו נוספים שהיו עמו ברכב, ובמכונית סמוכה.

 

סרסור נעצר ב-31 ביולי וכעבור כחודש נעצר טהא, ומעצרם הוארך מעת לעת. מחומר החקירה עלה כי חודשים רבים לפני הרצח עסקו סרסור וטהא, יחד עם אחרים, בניסיונות להתנקש בעאמר, תוך שהם עוקבים אחריו בכפר קאסם ובמקומות נוספים בארץ, ומשתמשים במכשירי איכון מבוססי GPS שהוטמנו ברכבו.

 

במהלך החקירה נתפסו במכשיר הטלפון של סרסור תמונות שבהן נצפה מצולם עם כלי נשק שונים, ובמהלך החקירה עלה בידי החוקרים לקשור אותו גם לעבירות החזקת נשק החשוד כגנוב. עם סיום פעולות החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות, והבוקר יוגש בעניינם של השניים כתב אישום בגין מעורבותם באירוע הרצח ובעבירות נוספות.

 

עאמר, שחוסל בפיצוץ מטען החבלה במחלף אלישמע, נפצע קשה חצי שנה לפני כן בפיצוץ מטען שהוביל בנתיבי איילון בתל אביב. בפיצוץ נהרג עבד אל-חאפז עראר מג'לג'וליה, שהיה איתו ברכב. עאמר נפצע גם חודש לפני החיסול, בפיצוץ מטען בכפר קאסם. אביו ואחיו נרצחו במגרש מכוניות של המשפחה, ובהמשך גם דודו נורה למוות.  

 

קרוב משפחה של שני החשודים ואנשים מכפר קאסם אמרו היום: "כל הטענות של המשטרה הן שקריות. אין שום קשר לשני העצורים ברצח עלי עאמר, המשטרה מטעה את הציבור וגורמת לעוד סכסוכים. על המשטרה להיות זהירה בכל מידע שהוא מוציאה לתקשורת. המשטרה נכשלה בתפקידה, היו אצלנו בעיר יותר מ-18 רציחות ועדיין לא מצאו את הרוצחים. עדיף למשטרה לגלות את האמת ולא להתעסק בדברים בכדי לכסות על הכשלון שלה במיגור תופעת האלימות והרציחות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ביקורת בונה
הפיצוץ במחלף אלישמע
צילום: ביקורת בונה
מומלצים