שתף קטע נבחר

חשד: נגד משמעת חשף את איבר מינו בפני קצינות וחיילות

מבוכה במחנה אימונים גדול בדרום: ל-ynet נודע כי איש קבע, שאמון על אכיפת המשמעת, חשוד בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית. הנגד טען להגנתו: "סובל מבעיה רפואית שמחייבת אותי להטיל את מימיי באופן מיידי"

 

מצ"ח חוקרת את החשדות החמורים (ארכיון) (צילום: יואב זיתון) (צילום: יואב זיתון)
מצ"ח חוקרת את החשדות החמורים (ארכיון)(צילום: יואב זיתון)

הגורם הפיקודי שאמור לאכוף משמעת וסדר בבסיס חשוד בעבירות מין חמורות: מצ"ח חוקרת זה כמה חודשים חשד שלפיו איש קבע, ששימש נגד משמעת במחנה אימונים גדול בדרום, ביצע מעשים מגונים והטריד מינית שש קצינות וחיילות. ל-ynet נודע כי החקירה נגד איש הקבע עשויה להבשיל בקרוב לכתב אישום.

 

המתלוננות טענו כי החשוד נהג להטריד אותן מינית מילולית ואף חשף בפניהן את איבר מינו במהלך נסיעות משותפות. הנגד הכחיש את המיוחס לו, וטען כי הוא סובל מבעיה רפואית שמחייבת אותו להטיל את מימיו באופן מיידי וללא כל דיחוי, כפי שעשה מאחורי תחנות אוטובוס במהלך נסיעות העבודה עם המתלוננות.

 

החקירה נמצאת בשלביה המתקדמים, אך רק לקראת סיומה המליצה הפרקליטות הצבאית למפקדיו של הנגד לבחון את השעייתו מהבסיס שבו משרתים מאות לוחמות ולוחמים. חרף החשדות החמורים, הנגד עובר בתחילת החקירה לשרת בתפקיד אחר - אולם המשיך לעבוד כרגיל, גם לצד חיילות במקביל לחקירותיו תחת אזהרה במצ"ח.

 

לפי גרסת המתלוננות, איש הקבע נהג לגעת באיבר מינו לפחות בשמונה הזדמנויות שונות. החקירה עשויה להוביל כאמור להגשת כתב אישום נגד איש הקבע, במקביל לנקיטת צעדים אישיים נגדו כמו הדחה מהצבא. העבירות המיוחסות לחשוד הן מעשה מגונה, מעשה מגונה בפומבי, הטרדת מינית והתנהגות שאינה הולמת.

 

"התלוננו נגדי בגלל משקעי עבר" 

"לא ביצעתי שום עבירה, גם לא מוסרית. החיילות התלוננו נגדי בגלל משקעי עבר ומתוקף תפקידי", טען איש הקבע בגרסתו. מאידך טוענים במצ"ח כי העבירות שביצע נפרסו על פני תקופה של כחצי שנה, ומפקדיו דחו נימוק נוסף שהציג נגד ההחלטה להשעותו, והיא כי לא היה בינו לבין המתלוננות יחסי מרות.

 

לפי מפקדי הנגד, מתוקף תפקידו כגורם פיקודי ביחידה כן היו בינו לבינן יחסים של מפקד ופקודות. לאורך החקירה ציינו מפקדי איש הקבע כי למרות עברו כנגד מצטיין, מעשיו לכאורה הם חמורים ביותר ופסולים מיסודם.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חקירת מצ"ח בעניינו של הנגד נפתחה במהלך מאי 2018, מיד עם קבלת תלונה בעניין ועודנה מתנהלת. בסמוך לסיום החקירה, שהייתה מורכבת וחייבה בדיקה של טענות הנגד, המליצה הפרקליטות הצבאית למפקדיו של הנגד לבחון את השעייתו. זאת, לאור המעשים בהם נחשד וביסוסם בראיות.

 

"הליך ההשעיה בוצע והנגד הושעה. ערעורו בעניין זה נדחה.עוד בטרם הליכי ההשעיה, הועבר הנגד על ידי מפקדו לבסיס אחר על מנת להרחיקו מהמתלוננות. צה"ל רואה באפס סבלנות אירועי הטרדה ופגיעה מינית, ופועל נמרצות על מנת למצות את הדין במלוא החומרה עם מי שכושל בכך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
אילוסטרציה
צילום: דורון גולן
מומלצים