שתף קטע נבחר

השופט על העיתונאי הספרדי שחשוד בהריגה והפקרה בי-ם: "נהג שיכור באופן ברור"

מעצרו של חוליו דה לה גווארדיה, שלפי החשד דרס למוות את הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי ונמלט מהזירה, הוארך בשבעה ימים נוספים. השופט הדגיש בהחלטתו כי "חומר החקירה" נגד הנהג שחשוד בהריגה, "מבוסס באופן ברור"

 

 

הארכת מעצר נהג דורס ירושלים (צילום: אלכס קולומויסקי)
הנהג הדורס דה לה גווארדיה(צילום: אלכס קולומויסקי)

בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (יום ה') בשבעה ימים נוספים את מעצרו של חוליו דה לה גווארדיה, העיתונאי הספרדי שחשוד כי דרס למוות בערב סוכות את הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי בירושלים - ולאחר מכן נמלט מהזירה. המשטרה מייחסת לעיתונאי עבירות של הריגה, הפקרה לאחר תאונה, נהיגה באור אדום ונהיגה בקלות ראש.

 

"חומר החקירה מבסס את החשד באופן ברור", ציין השופט ירון מינטקביץ בהחלטתו להשאיר את דה לה גווארדיה מאחורי סורג ובריח. "עולה באופן ברור כי המשיב נהג שיכור, פגע בהולך רגל וגרם למותו. עילות המעצר הן מסוכנות ושיבוש. שתי העילות עולות באופן ברור מהנסיבות, לאור העובדה שהמשיב נמלט מהזירה מבלי להגיש עזרה, במיוחד שמדובר בתושב זר ויש חשש גבוה להימלטות".

חיים טוקצ'ינסקי מנגן בפסנתר ()
ההרוג חיים טוקצ'ינסקי

לפי החשד, דה לה גווארדיה נסע בשכרות כשפגע בהולך הרגל. כשעה וחצי לאחר התאונה הקטלנית הוא נתפס על ידי המשטרה באזור הר הצופים. לטענת המשטרה, העיתונאי הספרדי הודה במיוחס לו, כולל בנהיגה בשכרות. לאחר התאונה נמצאו בדמו 700 מיקרוגרם אלכוהול - פי שלושה מהמותר בחוק.

 

 

 

 

פרקליטיו, עורכי הדין ינון היימן וליאון אמירס, טענו כי הוא היה במנוסה לאחר ששלושה אופונוענים הסתערו עליו, הכו ברכבו וקיללו אותו. בנוגע לכך ציין השופט מינטקביץ כי "נתתי דעתי לטענה כי המשיב נמלט משלושה אופנוענים שרדפו אחריו. גם אם חומר החקירה מלמד שהיה למשיב מפגש עם רוכבי אופנוע, לא בהכרח עולה ממנו כי המשיב נמלט מהאופנוענים".

 

עוד ציין השופט כי "גם הטענה כי לאחר התאונה המשיב פנה לשוטרים אינה מתיישבת אם חומר הראיות שבו עיינתי, מהחומר עולה כי המשיב נעצר על ידי שוטרים שהבחינו כי רכבו עבר תאונה".

 

במהלך הדיון היום ציין נציג המשטרה כי בידי החוקרים תיעוד של שלושה אופנוענים מקיפים את החשוד, ולאחריו טען פרקליטו של הנהג עו"ד היימן כי מרשו ירד מהרכב לאחר התאונה, אך חש מאוים וחזר לרכב ונסע: "מרשי טוען כי הוא היה בהלם, המשיך לנסוע ועצר בחניון כי ידע שיש בו משטרה. הוא הלך לניידת והסגיר את עצמו".
 
נציג המשטרה הפריך את הטענה ואמר: "מדובר באזרח זר, הרכב לא נמצא באזור הזירה אלא כעבור זמן מסוים". הוא גילה כי בידי המשטרה סרטון שתיעד את התאונה: "זה סרטון קשה לצפייה, מדובר בהריגה של הולך רגל במעבר חציה ומעבר באור אדום של נהג שיכור תחת השפעת אלכוהול ונהיגה מופרזת בצומת".
 

זירת התאונה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התאונה בירושלים(צילום: דוברות המשטרה)

בדיון הראשון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, החליט בית משפט השלום לשחרר את דה לה גווארדיה למעצר בית למשך עשרה ימים. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה, ובעקבות כך החליט בית המשפט המחוזי בבירה להאריך את מעצרו של הנהג הדורס בשלושה ימים.

 

בהחלטתה בעניינו של דה לה גווארדיה, התייחסה שופטת המחוזי שירלי רנר להרשעת עבר שלו בגין נהיגה באור אדום. "נוכח עובדה זו (עברו הפלילי) והחשד שנהג תחת השפעת אלכוהול, וכן לאור המיוחס לו והתנהלותו בעת האירוע - קיים חשש להימלטות".

 

עו"ד ינון היימן, סנגורו של דה לה גוארדיה, אמר לאחר ההחלטה על הארכת מעצרו: "זו פעם ראשונה שבית המשפט התייחס ברצינות לטענה שטענו מההתחלה, שמרשי אויים והותקף על ידי שלושה אופנוענים. אני מצפה מהמשטרה שתבדוק את הטענה הזו לעומק. מעצר זה לא חזות הכל, אחרי זה יש חקירות, המשטרה תחקור ואני אחקור את העדים ככל שאדרש. מצפה שהצדק יצא לאור ומרשי ישחרר".

 

דה לה גווארדיה עובד בישראל כבר יותר מעשור. בעבר הוא שימש כדובר הפקחים האירופים בגבול רצועת עזה וכיום הוא כותב ל"אס", מהעיתונים הגדולים בספרד.

 

"ניפץ את הסטריאוטיפים"

כ-150 בני משפחה וחברים חלקו ביום שלישי כבוד אחרון לטוקצ'ינסקי. בהלוויה שנערכה בהר הזיתים לא נישאו הספדים בגלל חול המועד.

 

ההרוג גדל והתחנך במוסדות ציבור חרדיים, אך בהלווייתו בלטה נוכחותו של ציבור חילוני שהכיר אותו מהצד האומנותי שלו - חבריו של טוקצ'ינסקי מהאקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, שבו הוא למד לתואר ראשון ושני ומהקונסרבטוריון שבו לימד.

 

מחוץ לבית ההלוויות שמגר, שממנו יצא מסע ההלוויה, התקבצו חבריו של טוקצ'ינסקי וסיפרו על כישרונו הרב, על צניעותו ועל חיבתו לכל אדם. עידו אזרד, שלמד עם חיים לתואר הראשון וכיום משמש כסגן מנהל הקונסרבטוריון שבו לימד חיים, אמר: "הוא היה אהוד על כולם ושונה בנוף בתוך הקהילה של האקדמיה למחול ומוסיקה שהיא מאוד חילונית.

 

"הוא ידע לכבד ואנחנו כיבדנו אותו. האקדמיה תמכה בו והוא ניפץ את הסטריאוטיפים. היה פסנתרן נפלא. הוא ליווה באקדמיה את תלמידי המחול והיווה סמל לפתיחות. הייתה לו יכולת להפריד בין המוסיקה שיקרה לו לבין העולם הדתי שלו הוא נשאר נאמן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
הנהג הדורס דה לה גווארדיה
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים