שתף קטע נבחר

במסווה של סוחרי בדים: נחשפה תשתית למימון טרור של חמאס

כוחות הביטחון חשפו כי סוחרי טקסטיל חשודים בייבוא מכולות גדולות של מוצרים, לטובת מכירתם והעברת הכספים לארגון הטרור ברצועת עזה. שר הביטחון ליברמן: "פועלים נגד חמאס בכל החזיתות ומייבשים את מקורות המימון שלו"

 

חמאס מימון תשתית טרור מכולות טקסטיל רצועת עזה יהודה ושומרון (צילום: דוברות רשות המסים)
הכסף ממכירת המוצרים יועד לתמיכה בחמאס. סחורה שהוחרמה(צילום: דוברות רשות המסים)
המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור שבמשרד הביטחון הודיע היום (ה') על חשיפת תשתית למימון טרור של חמאס ברצועת עזה וביהודה ושומרון. התשתית נחשפה בפעילות משותפת של המטה, צה"ל, המרכז לאבחון לאומי למטען ברשות המיסים והשב"כ.

 

על פי החשד, חמאס השתמש בכיסוי של סוחרי טקסטיל שעסקו בייבוא מכולות גדולות לרצועת עזה. בכיר חמאס, חאמד חודרי, פנה באמצעות חברת חלפנות הכספים שבבעלותו, אשר הוכרזה על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן כארגון טרור, לבעלי עסקים ברצועת עזה ושכנע אותם לעבוד עמו בתמורה להטבות כספיות.

 

חמאס מימון תשתית טרור מכולות טקסטיל רצועת עזה יהודה ושומרון (צילום: דוברות רשות המסים)
"מייבשים את מקורות המימון של חמאס"(צילום: דוברות רשות המסים)

שר הביטחון ליברמן התייחס לחשיפת התשתית על ידי כוחות הביטחון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו פועלים נגד חמאס בכל החזיתות. תוקפים את מצבורי הנשק ומייבשים את מקורות המימון שלהם". הוא הוסיף כי "זו הסיבה שהקמתי מטה לאומי ללוחמה כלכלית בטרור, שיחד עם השב"כ, הצבא ורשות המסים, כבר מביא תוצאות. נמשיך להלחם בטרור, במחבלים, בשולחיהם ובתשתית הכלכלית, בכל האמצעים ובחכמה".

 

בימים אלו היו אמורים להימכר אלפי מוצרי טקסטיל לתושבי עזה, כשההכנסות כביכול יועדו לפעילות חמאס בעזה וביהודה ושומרון ובין השאר לתשלום משכורות לפעילי חמאס ומשפחותיהם, לרכישות אמל"ח ולמימון פעילות חבלנית עוינת.

 

חמאס מימון תשתית טרור מכולות טקסטיל רצועת עזה יהודה ושומרון (צילום: דוברות רשות המסים)
(צילום: דוברות רשות המסים)

בעזרת פעולות מודיעיניות ומבצעיות בשטח הצליחו כוחות הביטחון, יחד עם אנשי המכס ברשות המיסים, לעצור כמה מכולות ולהחרימן תחת צו תפיסה מנהלי, שעליו חתם שר הביטחון ליברמן.

 

בימים האחרונים הופעל צו שעליו חתם ליברמן, לתפיסת ארבע מכולות בנמל אשדוד עם מוצרי טקסטיל בשווי עשרות אלפי דולרים, שיועדו לרצועת עזה. מכולות אלו מצטרפות לשתי מכולות קודמות שתפסו אנשי מכס אשדוד לפני כשבועיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות רשות המסים
חלק מהסחורה שהוחרמה
צילום: דוברות רשות המסים
מומלצים