שתף קטע נבחר

שרת החוץ האוסטרית נאמה בערבית באו"ם

קרין קנייסל, חברת ממשלת הימין באוסטריה, פתחה את נאומה בעצרת האו"ם בברכת "מרחבא" - ודיברה ערבית שוטפת. אחר כך נאמה באנגלית, צרפתית וספרדית. בסוף דבריה קראה למו"מ ואמרה בעברית: "אין ברירה"

 

שרת החוץ האוסטרית התייחסה בנאומה בעצרת האו"ם לשלל סוגיות בעולם – ועשתה זאת בשלל שפות.

 

את נאומה אתמול (שבת) בניו יורק פתחה קרין קנייסל בערבית. "מרחבא", אמרה בחיוך ליושבים באולם וזכתה במחיאות כפיים. "למה אני נואמת בערבית? כי זאת אחת מ-16 השפות הרשמיות של האו"ם. למדתי ערבית באו"ם בווינה. זו שפה יפהפיה. גם למדתי בלבנון בזמן שנות המלחמה", סיפרה.

קרין קנייסל שרת החוץ של אוסטריה נאום בעצרת האו
קרין קנייסל בעצרת האו"ם(צילום: AP)
 

קנייסל אמרה שהבחירה לנאום דווקא בערבית נועדה "לבטא את הקול של אלה שנמצאים מחוץ לאולם", אלה שנמצאים באזורי מלחמה וסכסוכים. קנייסל סיפרה שבזמן שהותה בלבנון התפעלה לראות איך אזרחים בעולם הערבי ממשיכים בשגרה כנגד כל הסיכויים והקשיים. "גברים ונשים, מבגדד עד דמשק, ממשיכים בחייהם", אמרה. "מגיע כל הכבוד לאנשים האלה".

 

בהמשך דיברה קנייסל גם בצרפתית, ספרדית ואנגלית, ציטטה ביטוי בלטינית והודתה למתרגמים שלה על "הסבלנות והסובלנות". כאמור היא עסקה בשלל נושאים: ההתחממות הגלובלית, שוויון בין המינים, המלחמה בתימן, עתיד הסכם הגרעין עם איראן ופתרון פוליטי אפשרי למלחמה בסוריה.

 

בסוף נאומה אמרה קנייסל שאוסטריה מאמינה שהגיע העת לדינאמיקה חדשה ביחסים הבינלאומיים. קנייסל אמרה שארצה מעודדת את מקבלי ההחלטות, "מוושינגטון למוסקבה, מטהרן לירושלים ומאנקרה לדמשק" לנצל את המומנטום הזה. "יש סיכוי היסטורי, ואין אלטרנטיבה מללכת לשולחן המו"מ. כמו שאומרים בעברית: אין ברירה", אמרה קנייסל.

ולדימיר פוטין ב חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: רויטרס)
רוקדת עם פוטין בחתונתה בחודש שעבר(צילום: רויטרס)
 

האו

קנייסל, מומחית למזרח התיכון, למדה בין השאר באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת עמאן וכן באוניברסיטת ג'ורג'טאון. היא דוברת ערבית שוטפת וגם עברית, שאותה למדה באולפן. לקנייסל אין שיוך מפלגתי. מפלגת החירות – מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה – בחרה בה לכהן בממשלת הימין של הקנצלר סבסטיאן קורץ.

 

בחודש שעבר קנייסל התחתנה והזמינה לחתונתה את ולדימיר פוטין. נשיא רוסיה לא אכזב. הוא העניק לה זר פרחים והזמין מקהלה קוזאקית שתנעים את זמנם של האורחים בחתונה.


פורסם לראשונה 29/09/2018 22:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קנייסל היום בעצרת האו"ם
צילום: AP
מומלצים