שתף קטע נבחר

מדעי ה-007: ללמוד ריגול באוניברסיטה

אוניברסיטת בקינגהאם תציע מינואר הקרוב לסטודנטים תוכנית שתכיר להם את עולם הביון – אולי בדרך להפוך למרגלים בעצמם

אוניברסיטת בקינגהאם בבריטניה הודיעה על פתיחת תוכנית חדשה שנועדה לסייע לסטודנטים להשתלב לאחר מכן במוסדות ביטחוניים ובארגוני ביון. בתקשורת הבריטית והעולמית כבר מציגים את התוכנית כ"לימודי הריגול" וכ"לימודי ג'יימס בונד".

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

אילוסטרציית מרגל  (צילום: shutterstock)
"צריך להציג לסטודנטים את המורכבות"(צילום: shutterstock)

התוכנית ללימודי ביטחון, מודיעין ואיומי סייבר תספק לחניכים היכרות עם עולם הביון, ובראשה יעמוד איש המודיעין לשעבר ג'וליאן ריצ'רדס, שעבד כ-20 שנה כמומחה ביטחוני בפקיסטן. הלימודים יחלו בינואר.

 

בעיתון הבריטי "מטרו" ציינו כי הדרך של צעירים לארגוני ביון בבריטניה עוברת בדרך כלל בלימודי יחסים בינלאומיים באוניברסיטת קיימברידג'. אבל ריצ'רדס הסביר ל"טיימס" הלונדוני כי הקורסים ביחסים בינלאומיים מתמקדים יתר על המידה בתחלואות הלוחמה בטרור ובמתיחת ביקורת על מדינות המערב, ואינם מציגים לסטודנטים את מורכבות המשימה הנדרשת ממדינות כדי להילחם בטרור.

אילוסטרציית מרגל  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

אוניברסיטאות בריטניה הן מוקדי גיוס חשובים ביותר עבור המודיעין הבריטי, ומאוניברסיטת בקינגהאם, שהיא אוניברסיטה פרטית, יצאו מומחי ביטחון רבים.

 

בעיתונות הבריטית ציינו בשעשוע שמנהלי התוכנית החדשה החליטו לוותר על רעיון הסודיות, ולהסתכן בכינוסם של המרגלים הפוטנציאליים – כלומר הסטודנטים – בשעה קבועה ובמקום קבוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אותה שעה, אותו מקום
צילום: shutterstock
מומלצים