שתף קטע נבחר

נאשם ברצח זוּכּה, ישהה עד 25 שנה באשפוז פסיכיאטרי

אמיר בסטיקר, שדקר למוות בינואר את שכנו איתי מור באשדוד, זוכה מרצח מחמת אי שפיות. השופטים קבעו כי הנאשם יישלח לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי לתקופה של עד 25 שנה. בסטיקר בדיון: "מתחרט, נכנס בי השטן"

 

איתי מור ז"ל ואמיר בסטיקר (צילום: גדי קבלו) (צילום: גדי קבלו)
איתי מור ז"ל ואמיר בסטיקר(צילום: גדי קבלו)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה אתמול (ג') את אמיר בסטיקר מרצח שכנו איתי מור ז"ל בתחילת השנה באשדוד, וקבע כי הנאשם יישלח לאשפוז פסיכיאטרי לתקופה של עד 25 שנה. השופטים נתן זלוצ'ובר, שלמה פרידלנדר ודינה כהן הורו על הזיכוי מחמת אי שפיות. בסטיקר עצמו אמר בדיון: "אני מתחרט חרטה עמוקה על מה שעשיתי, נכנס בי השטן".

 

נציגת הפרקליטות אמרה בדיון: "חוות הדעת מלמדת על חולי עמוק, חמור וממושך שהיה קיים שם ככל הנראה אף שנים קודם לאירוע, ולמרבה הטרגדיה התפרץ כפי שהתפרץ והוביל לתוצאה הטרגית למותו של איתי ולשבר בלתי נתפש בחיי המשפחה הגרעינית". לדבריה, "מדובר באדם חולה שביצע את המעשה הכי קשה שיכול להיעשות בנסיבות הכי קשות".

 

בכתב האישום, שהוגש נגד בסטיקר בפברואר האחרון, צוין כי בסטיקר דקר את השכן מור בעת שעמד ליד ארון החשמל בבניין מגוריהם. חוות הדעת הפסיכיאטרית קבעה כי בסטיקר לא היה שפוי בעת ביצוע העבירה, ובשל כך המליץ הפסיכיאטר המחוזי להורות על אשפוזו בבית חולים. למרות הקביעה כי הוא לא היה שפוי בעת ביצוע העבירה, נקבע כי בסטיקר כשיר לעמוד לדין.

 

סכין באורך של כ-13 סנטימטרים 

לפי כתב האישום, ב-17 בינואר, סמוך לשעה 21:00, יצא מור מדירתו שבקומה השנייה אל פח האשפה שנמצא מחוץ לבניין והשליך את האשפה. מיד לאחר מכן שב לבניין ועלה במדרגות לכיוון דירתו. מור עצר בקומה הראשונה בבניין ופתח את ארון החשמל הממוקם שם, סמוך לדירתו של בסטיקר.

 

באותה עת בסטיקר ישב בסלון ביתו, שמע רעש מכיוון חדר המדרגות, קם והסתכל דרך עינית הדלת והבחין במור, כשהוא עומד מול ארון החשמל הפתוח. בשלב זה ניגש בסטיקר למטבח הדירה, הוציא מהמגירה סכין חדה עם להב באורך של כ-13 סנטימטרים, אחז בסכין בידו, פתח באיטיות ובשקט את דלת הדירה, וכשהסכין בידו רץ לעבר מור שעמד כשצדו מופנה אליו.

 

בסטיקר החל לדקור את מור באמצעות הסכין כמה פעמים. מעוצמת הדקירות נשברה הסכין והלהב התנתק מידית האחיזה. מור התמוטט מיד על הרצפה כשהוא נאנק מכאבים, ובסטיקר נכנס לדירתו ונעל אחריו את הדלת.

 

שכנים שמתגוררים בבניין, ובהם עמית מור, אשתו של איתי, שמעו צעקות, יצאו אל חדר המדרגות והבחינו במור כשהוא מוטל על הרצפה. בעת שהתבוסס בדמו אמר מור לאשתו "למה הוא עשה את זה"? והצביע לעבר דלת דירתו של בסטיקר. השכנים הזעיקו את כוחות ההצלה והמשטרה, מור פונה לבית החולים אסותא בעיר ושם נקבע מותו כתוצאה מפצעי הדקירה.

 

לאחר שנעצר, בסטיקר טען בחקירתו כי שמע קולות אשר קראו לו להרוג את מור ולכן דקר אותו. לטענתו, בשל הקולות ששמע חשב שמור רצה להרוג אותו ולכן מעשיו הם בבחינת "הקם להורגך השכם להורגו". הפרקליטות הגישה בקשה למעצרו עד תום ההליכים, ובו ציינה כי בסטיקר מצוי גם כעת במצב פסיכוטי והוא מהווה סכנה של ממש לסובבים אותו.

 

ברקע הדברים יצוין כי הדיונים בעניינו של בסטיקר נדחו כמה פעמים בעקבות בעיות בייצוג המשפטי שלו. באחרונה מונה עבורו עורך דין מהסנגוריה הציבורית. אחד מעורכי הדין האחרונים שייצגו אותו טען: "נוצר מצב בלתי נסבל כאשר אמו של הנאשם מתערבת ומנסה לכפות על הנאשם דרך מסוימת. אי אפשר לנתק בינו לבינה".

 

הפרקליט הוסיף כי רק ארגון כמו הסנגוריה הציבורית "יכול להתמודד עם סיטואציה מאוד מורכבת כזו". בדיון קודם הודיעה נציגת הפרקליטות, עו"ד עינת בלנרו, כי הבעיות בייצוג מנעו מהם להודיע לבית המשפט מה עמדתה בנוגע לחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו של בסטיקר.


פורסם לראשונה 02/10/2018 22:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גדי קבלו
איתי מור ז"ל ואמיר בסטיקר
צילום: גדי קבלו
מומלצים