שתף קטע נבחר

"הוכתה ונאנסה": עיתונאית נרצחה באכזריות בבולגריה

גופתה של ויקטוריה מרינובה בת ה-30, עיתונאית חוקרת בתחנת טלוויזיה, נמצאה סמוך לנהר הדנובה, ימים אחדים אחרי שהקדישה תוכנית לפרשת שחיתות גדולה. מצב חופש העיתונות בבולגריה הוא הגרוע ביותר באיחוד האירופי

ויקטוריה מרינובה, עיתונאית שנרצחה בבולגריה (צילום: AFP)
"זה רק עניין של זמן עד שיימצא הפושע". ויקטוריה מרינובה(צילום: AFP)

עיתונאית נרצחה באכזריות בעיר רוסה שבצפון בולגריה. כך דיווח אתמול (א') ה"טלגרף" הבריטי. לפי הדיווח, גופתה של ויקטוריה מרינובה בת ה-30 נמצאה ביום שבת בפארק, סמוך לנהר הדנובה.

 

בשלב זה לא ברור אם הרצח קשור לעבודתה כעיתונאית חוקרת בתחנת טלוויזיה מקומית, אולם בשידור האחרון שלה, ב-30 בספטמבר, הציגה מרינובה שני עיתונאים החוקרים שחיתות שבה מעורבים כספים של האיחוד האירופי, והבטיחה לערוך תחקיר דומה.

 

עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

התובע המקומי מסר כי מרינובה מתה כתוצאה מחנק וממכות בראשה. "הטלפון הסלולרי שלה, מפתחות המכונית, המשקפיים וחלק מבגדיה היו חסרים בזירה", הוא הוסיף. שר הפנים מלאדן מרינוב אישר כי היא גם נאנסה. 

 

 

ראש הממשלה בויקו בוריסוב הביע תקווה שהחקירה תניב תוצאות. לדבריו, "כמות גדולה של DNA נאספה וזה רק עניין של זמן עד שיימצא הפושע".

 

עיתונאי מקומי שעבד עם מרינובה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "אנחנו בהלם, בשום פנים ואופן, בשום צורה שהיא, מעולם לא קיבלנו שום איומים - שמכוונים אליה או לתחנת הטלוויזיה". הוא הוסיף כי הוא ועמיתיו חוששים לביטחונם.

 

הארלם דזיר נציג חופש התקשורת של הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) גינה את הרצח. "אנחנו מזועזעים מהרצח המחריד וקוראים לקיים בדחיפות חקירה מקיפה ויסודית, ואלה האחראים לכך חייבים לשאת באחריות", הוא כתב בטוויטר.

 

לפי ארגון "עיתונאים ללא גבולות", עיתונאי נהרג בממוצע בכל שבוע ברחבי העולם. עוד עולה מנתוני הארגון כי חופש העיתונות בבולגריה צנח השנה בדירוג חופש התקשורת למקום ה-111 בעולם – והנמוך ביותר במדינות האיחוד האירופי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מתה מחנק וממכות בראשה. מרינובה
צילום: AFP
מומלצים