שתף קטע נבחר

השוטר שנגח בפניו של נהג משאית: "מתנצל, אני אדם נורמטיבי ומוסרי"

התביעה ביקשה לגזור על שוטר היס"מ משה כהן, שתועד תוקף ערבי במזרח ירושלים, עונש מאסר בפועל של 12-6 חודשים. כהן העיד: "יש לי הרבה קשיים, רוצה הזדמנות להמשיך בחיי"

 

 

רגע לפני גזר הדין במשפטו של משה כהן, שוטר יס"מ שנגח בפניו של נהג משאית במזרח ירושלים, עלה היום (ב') הנאשם על דוכן העדים בבית משפט השלום בירושלים בשלב הטיעונים לעונש, התנצל על מעשיו ואף אמר כי היה רוצה לעשות זאת בפני המתלונן. כהן פוטר מהמשטרה לאחר המקרה וכיום מנהל את משפטו כאזרח.

 

תיעוד תקיפת נהג המשאית  ()
תיעוד תקיפת נהג המשאית

"חצי שעה לאחר המקרה היו לי תחושות קשות. מאז המקרה יש לי הרבה קשיים ברמה האישית עם עצמי כאדם וכאבא לילדים. מביך אותי שהם יצפו בסרטון של התקרית. אני רואה את עצמי כאדם מוסרי בדרכי וקשה לי לראות סבל של מישהו אחר, בטח כשאני גורם לו אותו", העיד כהן.

 


כהן, קצין ביחידת דובדבן שלאחר שחרורו שירת ביס"מ, סיפר עוד: "הייתי 18 שנה בשירות ביטחוני ורובו לחוץ מאוד. חודשיים לפני המקרה נרצח חבר שלי לצוות על ידי מחבל וחבר נוסף שהיה איתו על האופנוע נפצע".

 

כהן סיפר שלא פשוט עבורו להתנצל והוא רוצה להמשיך בחייו: "מעדתי והגבתי בצורה קשה ואני מתחרט. הייתי רוצה להתנצל בפני המתלונן באופן אישי. אני אדם נורמטיבי שאוהב אנשים מסביבי - טעיתי ושגיתי. אני מאוד רוצה לקבל את ההזדמנות להמשיך בחיי וחס וחלילה לא לחזור על מקרה כזה".  

 

במהלך הדיון טענה לעונש נציגת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ואמרה כי "הנזק שנגרם מהמקרה הוא גם היעדר האמון במשטרת ישראל". היא ביקשה שהעונש יבטא גם את נזק זה וגם את "הפגיעה של החזק בחלש". בשל כך במח"ש ביקשו להשית על כהן מאסר בפועל של בין 12-6 חודשים.

 

"נוגד את אופיו הטוב ועולם ערכיו" 

מנגד, סנגורו של כהן, עו"ד אבי חימי, טען כי "אנו פה היום בבושה מאוד גדולה ובחרטה עמוקה. האירוע הוא ליקוי מאורות בחייו של הנאשם ונוגד את אופיו הטוב ועולם ערכיו". עו"ד חימי הציג בפני בית המשפט תעודת הוקרה שקיבל כהן ואמר כי "מדובר באדם שנתן את כל חייו לשמירת החוק ולהגנה על המולדת". הוא ביקש להתספק בעונש של עבודות שירות.

 

כהן נאשם בסעיף של תקיפה סתם ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי כתב האישום התייצב כהן למשמרת במשרדי היס"מ בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים והחנה את רכבו הפרטי בחניון עפר שסמוך למשרד, המשמש גם מבקרים של משרד הפנים.

 

לפי כתב האישום, כאשר סיים כהן את משמרתו ירד אל החניון והבחין כי לרכב נגרמו נזקים. למחרת פנה למוקד הביטחון של משרד הפנים, וביקש מקצין הביטחון לבדוק את המצלמות הפונות לחניון על מנת לאתר את מי שגרם נזק לרכבו. כהן הבחין כי הנזק לרכבו נגרם על ידי משאית ועלה בידו לזהות את לוחית הזיהוי שלה. לאחר מכן, תוך ניצול נגישותו למאגר המשטרתי ושלא במסגרת תפקידו, בדק במסוף המשטרתי במשרדו את פרטי הבעלים של המשאית לפי המספר שעל לוחית הזיהוי.

 

יומיים לאחר מכן, כהן הבחין במשאית מחלון משרדו חונה בחניון. כאשר הגיע כהן למשאית, הוא הורה לנהג שלה בן ה-48 לצאת ממנה, תוך שהוא מגדפו. הנהג מילא אחר הוראתו ועוד טרם פתח הנאשם בדברים הוא הכה את הנהג בפניו.

 

במהלך הוויכוח אמר הנהג לכהן כי עוד "ישלם" על התנהגותו. בתגובה נגח כהן בראשו של הנהג והיכה אותו בשנית בראשו בעודו מגדף אותו. הנהג אחז בראשו, התכופף בלא להגיב להכאתו בידי כהן, ולמרות זאת בעט כהן בנהג באמצעות "ברכיה" לבטנו. כהן הוסיף והיכה את הנהג פעם נוספת בראשו.

 

לטענת כהן, באותה תקופה היו מספר פגיעות שנגרמו לרכוש משטרתי. באחד המקרים המתלונן פגע ברכבו ולא השאיר פתק, דבר שהעלה את חמתו וגרם לו לאיבוד שליטה. בעוד כשלושה שבועות בית משפט השלום בירושלים יגזור את דינו של כהן.

 

עורך הדין אבי חימי אמר לאחר הדיון: "לא כל ריב בין אדם לובש מדים לאדם אחר הוא אלימות משטרתית ולא כל ריב בין יהודי לערבי הוא על רקע גזעני. הריב שהתקיים בין מרשי למתלונן לא היה במסגרת תפקידו כשוטר ובטח ובטח לא על רקע גזעני. מרשי מצטער על מעורבותו באירוע, לקח אחריות על מעשיו ומעוניין להמשיך ולנהל חיים נורמטיביים כפי שניהל לפני ואחרי האירוע המדובר".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים