שתף קטע נבחר

בגלל תיק 4000: הממשלה תאשר לקיחת סמכויות נתניהו בנושא בזק

על רקע חקירת תיק 4000, העוסק בחשד ליחסי שוחד בין ראש הממשלה לבין בעלי השליטה בחברה, יועברו הסמכויות שבידיו לשר התקשורת איוב קרא

 

משה כחלון ובנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: עמית שאבי)

ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את העברת הסמכויות הנמצאות בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הנוגעות לחברת "בזק" אל שר התקשורת איוב קרא. זאת על רקע חקירת תיק 4000, העוסק ביחסי הגומלין בין בעל השליטה בחברת בזק ופורטל "וואלה", שאול אלוביץ', שעל פי החשד העניק לנתניהו סיקור אוהד תמורת קידום אינטרסים כלכליים.

 

על פי הצעת המחליטים שתובא לממשלה, יילקחו מנתניהו "עניינים הנוגעים למר שאול אלוביץ', עניינים הנוגעים לחברת יורוקום אחזקות בע"מ והחברות שבבעלותה (להלן - קבוצת בזק) ועניינים המשפיעים עליהן באופן מהותי".

 

עוד נכתב בהצעת המחליטים שתועבר בהמשך גם לאישור הכנסת כי: "העברת הסמכויות בקשר לעניינים המנויים בפסקה זו תעמוד בתוקפה כל עוד מר שאול אלוביץ' הוא בעל עניין בקבוצת בזק".

 

פרשת 4000 נחשפה לפני כשמונה חודשים עם מעצרם של בכירים בהם אלוביץ' עצמו, רעייתו, בנו ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. מלבדם נעצר גם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילברף שלימים הפך עד מדינה.

 

על פי החשד הם קיבלו שוחד במסגרת מהלכים שמהם נהנתה חברת בזק תמורת סיקור אוהד באתר "וואלה" שבבעלות אלוביץ. בידי המשטרה מסרונים מהטלפונים הסלולריים, מיילים והקלטות של מעורבים בפרשה. בהמשך נחקרו בנושא גם ראש הממשלה נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר.

 

עד היום ריכז נתניהו את נושא התקשורת תחת סמכויותיו. בתחילת הקדנציה הוא החתים את סיעות הקואליציה על וטו שיהיה לו בכל עניין שקשור בתקשורת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: עמית שאבי
מומלצים