שתף קטע נבחר

אלמן ההרוגה הפלסטינית: "לא רוצים נקמה, רק שיתפסו את הרוצחים"

בעוד השב"כ בודק אם מות עאישה ראבי בתאונה ליד צומת תפוח נגרם בעקבות יידוי אבנים של מתנחלים, ממשיך האלמן יעקוב לייחס את המקרה ליהודים. "שמעתי צעקות בעברית", אמר ל-ynet. זעם בימין: "לפי הסטטיסטיקה הערבים זורקים יותר אבנים, הם הרבה פעמים טועים בזיהוי"

 

יעקוב ראבי, האלמן של תושבת הכפר הפלסטיני בידיא שנהרגה בסוף השבוע בתאונת דרכים ליד צומת תפוח בשומרון, ממשיך לדבוק בגרסתו שלפיה יידוי אבנים מצד מתנחלים גרם למות אשתו עאישה. "אנחנו לא רוצים נקמה", אמר הבוקר (יום א') ראבי ל-ynet. "אחת האבנים ניפצה את השמשה הקדמית, חדרה לתוך הרכב ופגעה בראשה של אשתי". בתוך כך, במסגרת חקירת חשד לפשע לאומני, פעלו בימים האחרונים כוחות משטרה ושב"כ בישיבה בשומרון.

 

בחקירת נסיבות התאונה שבה נהרגה עאישה ראבי מעורבת גם המחלקה היהודית של השב"כ. במגבלות צו איסור פרסום על פרטי חקירת האירוע, ניתן לומר כי התאונה אירעה בשעות הערב המאוחרות ביום שישי. זירת התאונה נסרקה ולא נמצאו עקבות, עדויות או ראיות שקושרות מתנחלים לאירוע.

יעקוב ראבי בעלה של עאישה ראבי ()
בדרך חזרה צחקנו עם הילדה הקטנה". יעקוב ועאישה ראבי

רכבה של האישה הפלסטינית שנהרגה ()
הרכב של בני משפחת ראבי בזירת התאונה

רכבה של האישה הפלסטינית שנהרגה ()

הכביש שבו עאישה ראבי נהרגה ()
הכביש שבו אירעה התאונה

עאישה ראבי, בת 47 במותה, שהתה במשך יומיים אצל אחת מבנותיה בחברון על מנת להשתתף בחתונה של קרובי משפחתה. "היא הייתה אמורה לחזור הביתה יום לפני המקרה, אבל בגלל איום המתנחלים דחתה את חזרתה", טען האלמן. בסופו של דבר הגיע יעקוב ביום שישי לחברון עם בתם הנוספת, בת 9, ואסף את אשתו.

 

בעוד שבועיים אמורה בתם השלישית של בני הזוג ראבי להתחתן. לדברי האב יעקוב, "נסעתי להביא את עאישה מחברון כדי שנכין דברים לחתונה. בדרך חזרה צחקנו עם הילדה הקטנה. לאחר שהגענו קרוב לרחלים, לפני מחסום זעתרה (צומת תפוח. ח"ש), שמעתי את הצעקות בעברית ואת זריקת האבנים".

עאישה ראבי פלסטינית נהרגה יידוי אבנים (צילום: EPA)
הלווייתה של עאישה ראבי(צילום: EPA)

עאישה ראבי פלסטינית נהרגה יידוי אבנים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

עאישה ראבי פלסטינית נהרגה יידוי אבנים (צילום: AP)
(צילום: AP)

עאישה ראבי פלסטינית נהרגה יידוי אבנים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

ראבי סיפר עוד כי "בהתחלה לא ידעתי שאשתי נפגעה כי היא לא צעקה ולא אמרה מילה אחת. הסתכלתי עליה וראיתי אותה ללא רוח חיים. הפנים שלה היו מלאות בדם, הבת הקטנה התחילה לצעוק לאחר שראתה את אימא שלה מלאה בדם ולא עונה. היא קראה 'אימא, אימא, דברי איתי. אני מתחננת שתדברי איתי. אימא מתה, אימא מתה'. הילדה נפגעה נפשית, היא לא עוזבת את הטלפון של אימא שלה".

 

לדברי האלמן, שעובד בשיפוצים בעיר אלעד, "הדם של אשתי פגע בילדה, הן דיברו ביניהן בנסיעה על החתונה שאנחנו מתכננים. אנחנו לא רוצים נקמה, אלא רק שיתפסו את הרוצחים ושיענישו אותם".

 

מתיחות בעקבות שני הפיגועים האחרונים בשומרון 

לפי העדויות, האירוע החריג התרחש כאמור ביום שישי בשעת ערב מאוחרת, אז התקבלו בצה"ל דיווחים על יידויי אבנים באזור. כוחות הצבא הוזעקו למקום ואיתרו את בני הזוג ראבי ובתם. לפי העדויות, האלמן אמר כי ארבעה-חמישה נערים יהודים השליכו אבנים על רכבם. כוחות השב"כ, שחוקרים את המקרה, משתמשים גם בעזרים טכנולוגיים.

 

שני הפיגועים האחרונים בשומרון, שבהם נרצחו שני ישראלים ושלושה אחרים נפצעו, הגבירו את המתח באזור. לאחר הפיגוע באזור התעשייה ברקן, שבו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, הגיעו לזירה "נערי גבעות" מוכרים מאוד לשב"כ וקיימו במקום הפגנה. בין היתר הפגינו שם מאיר אטינגר, שנחשב ליעד מספר אחת של החטיבה היהודית בשב"כ, וכן יקיר אשבל – החתן ממה שכונה "חתונה השנאה".

 

גם ביום חמישי, לאחר פיגוע הדקירה בכיכר החטיבה המרחבית שומרון שבו נפצע חייל מילואים באורח בינוני, התקיימו באזור הפגנות ספונטניות של "נערי גבעות", שחלקם נעצרו על ידי כוחות משטרה ומג"ב.

 

"לא צריך בכזאת מהירות להכפיש נוער שלם". סוכות ()
"לא צריך בכזאת מהירות להכפיש נוער שלם". סוכות

צבי סוכות, תושב יצהר, אמר בהתייחסו לתאונה שבה נהרגה עאישה ראבי כי "אי אפשר לדעת מי עשה את זה, אבל הסטטיסטיקה מראה שרוב זריקות האבנים הן של ערבים. הם הרבה פעמים טועים בזיהוי, לא צריך בכזאת קלות ומהירות להכפיש נוער שלם".

 

גורמים בימין מתחו ביקורת על כך שהמחלקה היהודית בשב"כ מעורבת בחקירה, וטוענים כי מדובר באירוע פלילי שלא מצדיק שימוש במעצרים מנהליים או איסורי מפגש עם עורכי דין. "הסיבה המרכזית להתנגדות לחקירה השב"כ היא האי אמון שהציבור רוחש כלפי חקירות שכאלה", הסביר פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר.

 

הוא אמר עוד כי "הניסיון מוכיח שהמחלקה היהודית בשב"כ חוקרת 'נערי גבעות' בצורה אגרסיבית ובעייתית - מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא". בן גביר קרא לראש הממשלה, לשר לביטחון הפנים ולשרת המשפטים להתערב על מנת שלא יתרחשו מקרים דומים כפי שאירעו לטענתו בחקירת רצח בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא.

 

במקביל, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב התייחס הבוקר לתאונה. מלאדנוב צייץ בטוויטר כי הוא "מגנה את התקיפה שבה אישה נהרגה ובעלה נפצעה מאבנים שיודו לכאורה על ידי תוקפים ישראלים. יש להעמיד לדין במהירות את האחראים. אני קורא לכל הצדדים להתייצב מול אלימות וטרור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים