שתף קטע נבחר

היום הקשה של הרכבת בקו ירושלים-נתב"ג

ביטול מסיבי של רכבות, העברת נוסעים בין קרונות, תקלות איתות וצמצום התדירות בחצי ליוו היום את הקו החדש שנחנך בחודש שעבר ברכבת ישראל. הנוסעים, ששמו על השקת הקו, זועמים: "הזמן שלי הוא כלום? אפס?"

 

 

 

שרשרת התקלות ברכבת ישראל היום (א') נמשכה משעות הבוקר ועד סיום פעילותו של הקו החדש בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון בערב. הבוקר התחיל עם ביטולן של שתי רכבות מירושלים לנמל התעופה בן גוריון בשעות 07:00 ו-09:00. הביטולים גררו עוד ועוד שינויים ברכבות חופפות מהכיוון השני, קרי ביטול הרכבות של 07:30 ו-09:30.

 

העיכובים נמשכו לאורך כל שעות הבוקר, עד שברכבת החליטו לטפל בבעיית איתות על הקו - החלטה שהובילה לביטולן של לא פחות מ-18 רכבות (תשע לכל כיוון) בין השעות 15:00-11:00. 

 

רכבת לירושלים בתחנת נתב
"לא יודעים מה יהיה בכל יום והאם תהיה רכבת"(צילום: AFP)

"כבר כשהגעתי לרציף משהו היה נראה לי מוזר", סיפר ל-ynet נתנאל דיין, שתכנן לעלות על הרכבת מירושלים לנתב"ג בשעה 09:00. "השלט של הרכבת לא היה קיים ובשעה דקה לתשע הרכבת הגיעה מנתב"ג. עלינו והתיישבנו עליה כרגיל והדקות החלו לחלוף. אף אחד לא אמר לנו למה הרכבת לא זזה.

 

"רק בשעה 09:16 קיבלתי הודעה שהרכבת התבטלה וביקשו מאיתנו לעבור לרכבת השנייה ברציף שיצאה בשעה 09:30", ממשיך דיין. "בגלל שאיחדו את הרכבות היה מעט מקום עליה. התחושה שלי הייתה שהזמן שלי לא חשוב להם. אם שיניתם את לוח הזמנים לפעם בשעה - תגידו ונדע להיערך לזה. הזמן שלי הוא כלום? הוא אפס?".

 

רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: AFP)
קו תל אביב-ירושלים(צילום: AFP)

תחנת רכבת יצחק נבון ב ירושלים (צילום: רויטרס)
"שירות אדיר אבל יש הרבה תקלות". תחנת הרכבת החדשה בירושלים(צילום: רויטרס)

 

 

 

ברכבת ישראל קיוו כי בכך יסתיימו התקלות, אלא שבשעה 17:00 החלו להתבטל עוד ועוד נסיעות מנתב"ג לירושלים ולהיפך, הפעם בשל בעיה באחת משתי הרכבות שעובדות על הקו. כתוצאה מכך ירדה תפוקת הנסיעה משתי רכבות בשעה לכל כיוון - לרכבת אחת בשעה. המצב נותר בעינו עד לסיום השירות בשעה 19:30.

 

נדב אלימלך, המתגורר בירושלים ועובד בהרצליה, היה בדרכו הביתה ממרכז הארץ כאשר הגיע לתחנת הרכבת בנתב"ג לקראת השעה 17:00, וגילה שהרכבת לא תצא מהתחנה בזמן - אלא באיחור של חצי שעה.  

 

 

"זה היה אחרי כל הבלגן של הבוקר, וממש חששתי שיהיו עוד עיכובים. הנסיעה לירושלים לקחה לי שעה במקום 24 דקות. זה שירות אדיר לתושבי ירושלים, אבל יש כל כך הרבה תקלות ואני רק חושש ממה שיקרה בגשם הראשון אחרי התקלה בצינור המים בשבוע שעבר. אנחנו באמת לא יודעים מה יהיה בכל יום ואם תהיה רכבת".

 

זו הפעם השנייה תוך שבוע שרכבת ישראל נאלצת לבטל חלק מהרכבות בקו החדש שנפתח רק לפני שלושה שבועות. ביום שלישי האחרון בוטלו רכבות רבות בשל פיצוץ צינור מים בצומת דניאל. 

 

ברכבת ישראל התנצלו הבוקר על ביטול הרכבות וטענו כי הקו ישוב בקרוב לפעול כסדרו. "בשל תקלה באחד ממרכיבי האיתות בתחנת ירושלים נבון, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. טכנאי רכבת ישראל הגיעו למקום לתיקון התקלה. הערב, בשל תקלה ברכבת אחת מתוך שתיים, ירדה תדירות הרכבות בקו המהיר לפעם בשעה במקום פעמיים. עבור הנוסעים בתחנת נתב"ג הוזמנו היסעים. אנו מתנצלים בפני נוסעינו על אי הנוחות הזמנית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים