שתף קטע נבחר

התקיפה האנטישמית בניו יורק: "ידעתי שאם לא אלחם – אמות"

ליפא שוורץ, היהודי שהותקף באכזריות בניו יורק, שיחזר: "באותו רגע ראיתי המוות בעיניים שלי". לדבריו הוא היה בדרכו לבית הכנסת כשלפתע עצר לידו רכב והנהג תקף אותו. גורמי משטרה: שוורץ חבט ברכב התוקף והצית את הוויכוח

ליפא שוורץ, היהודי שהותקף אתמול (א') באכזריות בניו יורק, שיחזר את האירוע: "חששתי לחיי. ידעתי שאני צריך להילחם כדי להוציא את עצמי משם או שאני אמות". נהג המונית שתקף אותו, פארוק אפזל, נעצר והואשם בפשע שנאה.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המשטרה מסרה כי התקיפה הייתה בעקבות צעקות אנטישמיות שנהג המונית קרא לעבר שוורץ. "הוא צעק עליו שהוא שונא יהודים ושהוא רוצה להרוג את כל היהודים", אמר ל"דיילי ניוז" אדם שהיה עד לאירוע. בתיעוד התקיפה ניתן לראות שעובר אורח ניסה לעזור לשוורץ, אך אפזל רדף אחריו.

תיעוד אירוע אלימות אנטישמי בו יהודי חרדי הוכה באכזריות בברוקלין (צילום: ארגון השומרים)
שוורץ מותקף בניו יורק. "ראיתי את המוות בעיניים שלי"(צילום: ארגון השומרים)

תיעוד אירוע אלימות אנטישמי בו יהודי חרדי הוכה באכזריות בברוקלין (צילום: ארגון השומרים)
(צילום: ארגון השומרים)

בראיון לאתר "בורו פארק 24" שיחזר שוורץ את שאירע. לדבריו הוא היה בדרכו לבית הכנסת בשדרה ה-13 כשלפתע שמע רכב עוצר במהירות וראה את הנהג קופץ לעברו. "קפאתי מיד בתקווה שהוא יחלוף על פניי", סיפר.

 

עם זאת, גורמים במשטרה אמרו לכלי תקשורת כי שוורץ הצית את העימות לאחר שבעקבות קריאותיו של אפזל הוא חצה את הרחוב וחבט במונית.

 

על התקיפה עצמה הוסיף:  "באותו הרגע ראיתי את המוות בעיניים שלי. היו לי שתי אפשרויות - או זה, או שאני אלחם בחזרה ואאבק בו כדי לצאת מהתקיפה הזאת".

 

שוורץ הועבר למרכז הרפואי "מיימונדיס" עם חתכים קלים וחבורות על הראש. "שוחררתי מבית החולים עם כמה חבורות קלות", אמר שוורץ. "אבל הטראומה של להיות מותקף על ידי מישהו שכנראה רוצה נקמה תישאר איתי לנצח".

 

נהג המונית נעצר והואשם בעבירות של תקיפה, פשע שנאה, הטרדה, שבירת משקפיו של שוורץ ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארגון השומרים
שוורץ מותקף ברחוב
צילום: ארגון השומרים
מומלצים