שתף קטע נבחר

ישראלי הטיל את מימיו באושוויץ ונקנס ב-5,000 שקל

לפני כחצי שנה הבחינה מדריכה פולנייה בצעיר ישראלי מטיל את מימיו ליד הקרמטוריום של מחנה ההשמדה. הוא הודה, אמר שהוא מוכן לכל עונש - והשבוע הורשע בפולין ונקנס

הטיל את מימיו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו ונקנס: זאב ק., צעיר ישראלי בן 19 שנתפס לפני שבעה חודשים מטיל את מימיו ליד הקרמטוריום במחנה ההשמדה, ייאלץ לשלם קנס בסך 5,000 שקלים.

 

הצעיר היה בסיור במחנה ביחד עם קבוצת תיירים מישראל. במהלך הסיור הבחינה המדריכה הפולנייה שהישראלי מטיל את מימיו ליד הקרמטוריום ומיהרה להזעיק את המשטרה, שהגיעה למקום ולקחה את הצעיר לחקירה שנמשכה כמה שעות.

מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום: AP) (צילום: AP)
מחנה ההשמדה אושוויץ(צילום: AP)

מצעד החיים 2018 ב פולין אושוויץ בירקנאו צעדה יום השואה שואה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

דובר המוזיאון אמר אז כי "אדם צעיר מישראל אכן נראה מטיל את מימין כשהוא עומד באתר הזיכרון לקורבנות המחנה. האתר ממוקם בין הריסות תאי הגז והמשרפות 2 ו-3. התקרית הקיצונית והעצובה הזאת הובאה באופן מיידי לידיעת הצוותים שלנו והמבקרים. אנשי הביטחון שלנו התערבו, המשטרה הוזעקה לאתר והם המשיכו את ההליכים".

 

בחקירה הודה הישראלי במעשה ואמר שהוא מוכן לכל עונש. הוא שוחרר והורשה לחזור לישראל, אך ההליך המשפטי נגדו נמשך והוגש נגדו כתב אישום בבית משפט בעיר הסמוכה אושוויצ'ים. השבוע הרשיע השופט את הישראלי שזוהה כזאב ק. והטיל עליו קנס כספי על סך 5,000 זלוטי שהם כמעט 5,000 שקל. החוק בפולין אוסר על חילול אנדרטאות ואתרי זיכרון היסטוריים.

נערות הצדיעו ב מועל יד ב אושוויץ  פולין ()
תיעוד הנערות שהצדיעו במועל יד במחנה ההשמדה

בשבוע שעבר דווח כי הרשויות בפולין מחפשות אחר שלוש נערות שהצטלמו מצדיעות במועל יד בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

 

לפי הדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, שלוש הנערות שיתפו את התמונה באינסטגרם ביום שלישי שעבר, ומחקו אותה זמן קצר לאחר מכן.

 

התמונה שותפה בפייסבוק על ידי קבוצה בשם "Racist and Xenophobic Behaviour Monitoring Centre", שפועלת נגד גילויי אנטישמיות ברשת. הקבוצה מתחה ביקורת על הנערות. בפוסט של הקבוצה נכתב כי "ה'בדיחה' של הנערות מוכיחה שיש צורך בחינוך על זוועות השואה ומשטרים טוטליטריים, במיוחד עם האנטישמיות הגוברת בפולין". עוד נכתב כי "צעירים סופגים תכנים של שנאה באופן לא מודע".

 

מנהלי האתר הספיקו לשמור עותק של התמונה לפני שנמחקה ודיווחו עליה. הרשויות מנסות לזהות את הנערות ולדווח על כך לבית הספר שבו הן לומדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מחנה ההשמדה אושוויץ
צילום: AP
מומלצים