שתף קטע נבחר

צה"ל נגד המשטרה: קרב התזמורת

למי יש יותר כבוד? אחרי שבמשך שנים תזמורת צה"ל מקבלת את פניהם של אישים המבקרים בישראל, פנה השר גלעד ארדן לשרה מירי רגב וביקש שנגני ודגלני המשטרה ישתתפו במשמר הכבוד על השטיח האדום. בצה"ל מתנגדים בתוקף: "יש לשמור על המסורת"

המלחמה על השטיח האדום: השר לביטחון פנים גלעד ארדן פנה לשרת התרבות מירי רגב בבקשה שגם נגני ודגלני המשטרה יקחו חלק בטקסים הממלכתיים ובקבלות הפנים הרשמיות שנערכות לבכירים שמגיעים לישראל. לאחר בדיקת הנושא בוועדה בין-משרדית התברר שמי שמתנגד לכך הוא דווקא צה"ל.

תזמורת צה
תזמורת צה"ל. "לשמור את המסורת שנהוגה מזה 70 שנה"(צילום: רויטרס)

בשנת 1983 קבעה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים כי בעת ביקור ממלכתי או רשמי, לאורכו של השטיח האדום יקבלו את פניו של האורח 12 שוטרים המדגלים את נשקם. מסיבה שאינה ידועה, החלטה זו אינה מיושמת ומי שעומד בטקסים הללו הם חיילים בלבד.

 

הכל התנהל כשורה עד ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל. אז הבחין לראשונה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך כי בטקס נוכחת רק תזמורת צה"ל.

חיילים מחכים לטראמפ שיגיע. הביקור שהוביל את הדרישה לשינוי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חיילים מחכים לטראמפ שיגיע. הביקור שהוביל את הדרישה לשינוי(צילום: מוטי קמחי)

גלעד ארדן מסיבת עיתונאים מועמדים ל למפכ
ארדן. "לקבוע ששוטרים ישתתפו במשמרי כבוד בנתב"ג כדי לחזק את תדמית המשטרה"(צילום: מוטי קמחי)

בעקבות כך הוציא ארדן מכתב לשרה רגב שבו כתב: "למשטרת ישראל חלק משמעותי במהלך ביקורם של אישים רמי מעלה בארץ, והיא מלווה את הביקור לכל אורכו ומשקיעה מאמצים רבים על מנת שיעבור בצורה הטובה והמקצועית ביותר. על מנת לחזק את תדמית המשטרה בעיני הציבור אני פונה אלייך בבקשה לגבש הצעת החלטה שתובא לוועדת השרים שבראשותך שבמסגרתה ייקבע כי משמר הכבוד שמוצב בנתב"ג בעת הגעת אישים לביקור רשמי או ממלכתי יורכב גם משוטרים ויוצג בו דגל המשטרה".

 

רגב, שקיבלה את מכתבו של ארדן, החליטה לבדוק סוגיה זו והקימה ועדה בין-משרדית עם נציגי משרד החוץ והתרבות כדי לבחון את ההשלכות והמשמעויות. באותו דיון התנגדו נציגי צה"ל בכל תוקף לבקשת הייצוג של המשטרה. "יש לשמור את המסורת הנהוגה מזה 70 שנה להעמדת משמר כבוד המורכב מכוחות צה"ל בלבד", אמרו. בסופה של ישיבה הוחלט להקים צוות שיבדוק כיצד מתנהלים טקסים ממלכתיים ברחבי העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים