שתף קטע נבחר

ארה"ב: הקונסוליה בי-ם תבוטל, הפלסטינים יקבלו שירות בשגרירות

מזכיר המדינה מייק פומפאו הודיע כי וושינגטון תסגור את הקונסוליה ברחוב אגרון שבבירה ותאחד את פעילותה עם השגרירות שנפתחה בעיר. המשמעות: הקונסוליה, ששירתה עד כה את הפלסטינים, תהיה כפופה ארגונית לשגריר דיוויד פרידמן

הכנות בירושלים להעברת שגרירות ארה
שגרירות ארה"ב בירושלים(צילום: AFP)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע הערב (יום ה') כי הקונסוליה ברחוב אגרון בירושלים, שהעניקה במשך השנים שירותים קונסולריים לפלסטינים בגדה המערבית, עזה ותושבי מזרח ירושלים, תפסיק לפעול ופעילותה תמוזג עם השגרירות האמריקנית - שם תיפתח "היחידה לענייני פלסטינים" שתעניק שירות לתושבי רצועת עזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים.

 

יצוין כי עד כה הייתה השגרירות, שמוקמה בתל אביב, אחראית על היחסים בין ישראל לארה"ב והקונסוליה בירושלים הייתה אחראית על הקשרים בין וושינגטון לפלסטינים. אלא שעם העברת השגרירות האמריקנית לבירה – נוצר מצב אבסורדי שבאותה עיר קיימות למעשה שתי שגרירויות.

דייוויד פרידמן שגריר ארצות הברית (צילום: יואב דודקביץ')
דייוויד פרידמן(צילום: יואב דודקביץ')

מייק פומפאו מזכיר הגנה אמריקני ארה
מייק פומפאו (צילום: AFP)

 

 

הסיבה לכך היא שהקונסול הכללי בירושלים היה מקבל הנחיות ישירות מוושינגטון במקום משגריר ארה"ב בישראל. לכן, בממשל טראמפ ביקשו לתקן את המצב הזה וכעת תהפוך הקונסוליה בבירת ישראל להיות כפופה ארגונית לשגריר דיוויד פרידמן.

 

"ההחלטה התקבלה בשל מאמצינו לשפר את יעילות פעילותנו הדיפלומטית", אמר פומפאו. "אין מדובר בשינוי המדיניות האמריקנית כלפי ירושלים, הגדה המערבית או רצועת עזה".

 

יש מי שרואה במהלך הנוכחי סוג של ענישה כלפי הפלסטינים, על רקע סירובם של האחרונים לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל ולקבל את "תוכנית המאה" האמריקנית עוד בטרם קראו אותה.

 

יתרה מכך, בעבר השמיצו הפלסטינים את פרידמן, וכעת עליהם לקבל אותו כ"שגריר" שאחראי גם עליהם - דבר שעלול להצית זעם בקרבם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
שגרירות ארה"ב בירושלים
צילום: AP
מומלצים