שתף קטע נבחר

שוחרר המיליארדר הצעיר באפריקה, שנחטף בטנזניה

מוחמד דווג'י בן ה-43 נמצא על ידי השוטרים בקרבת הרכב שבו נחטף - שאותו ניסו שוביו להצית בטרם נמלטו. "מודה לאלוהים שיצאתי בחיים מהאירוע הזה"

מוחמד דווג'י המיליארד הצעיר ב אפריקה נחטף ב טנזניה דאר א סלאם (צילום: EPA)
"מודה לאלוהים". מוחמד דווג'י(צילום: EPA)

יותר משבוע לאחר שנחטף מבית מלון יוקרתי בטנזניה, שוחרר היום (שבת) מוחמד דווג'י, מי שנחשב למילארדר הצעיר באפריקה, על ידי שוביו ונמצא על ידי המשטרה כשהוא בריא ושלם בסמוך לרכב שבו נחטף.

 

ממשטרת טנזניה נמסר כי התקבל מידע לפיו דווג'י הושלך סמוך למתקן ספורט, כשהרכב שבו השתמשו החוטפים נמצא אף הוא במקום. עוד נמסר כי נבדק החשד ששוביו הגיעו מדרום אפריקה.

 

"אני מודה לאלוהים שיצאתי בחיים מכל האירוע הזה", מסר דווג'י אך לא הוסיף פרטים בנוגע לחטיפה עצמה, או לנסיבות שהובילו לשחרורו. הוא הסתפק בהוקרת תודה למשטרה על עבודתה בניסיונות לחלצו.

מוחמד דווג'י המיליארד הצעיר ב אפריקה נחטף ב טנזניה דאר א סלאם (צילום: EPA)
מחוץ למלון שבו נמצא חדר הכושר בדאר א-סלאם(צילום: EPA)

מוחמד דווג'י המיליארד הצעיר ב אפריקה נחטף ב טנזניה דאר א סלאם (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

מפכ"ל משטרת טנזניה סימון סירו, סיפר בשיחה עם כתבים כי חוטפיו של דווג'י דרשו כופר כספי בעבור שחרורו, אך לא ציין את הסכום שבו נקבו, או אם שולם. הוא הוסיף כי הרכב שבו השתמשו החוטפים הוחרם כשבתוכו נמצאו כלי נשק שונים שכללו רובה סער, אקדחים ותחמושת. בטרם נמלטו מהמקום ניסו החוטפים להצית את הרכב.

 

דווג'י בן ה-43 הוא הנשיא של קונגלומרט המסחר METL, שפועל ב-11 מדינות באפריקה בשלל תחומים, בהם תחבורה, מזון וחקלאות. ל-METL יש יותר מ-30 מפעלים שמייצרים מבחר מוצרים, מאופניים וחומרי ניקוי ועד שמנים ומשקאות. ב-2015 סיפר דווג'י שהרווחים של METL הגיעו לשני מיליארד דולר. הוא אמר שהוא מעסיק 24 אלף עובדים. הונו מוערך ב-1.5 מיליארד דולר. הוא נחטף על ידי רעולי פנים מחוץ לחדר הכושר שאליו הוא מגיע מדי בוקר, שנמצא במלון מפואר בדאר א-סלאם

 

דווג'י מדורג במקום ה-17 ברשימת העשירים של פורבס באפריקה. הוא נשוי ויש לו שלושה ילדים. ב-2016 התחייב לתרום לפחות מחצית מהונו למטרות פילנתרופיות. בנוסף דווג'י הוא אחד הבעלים של מועדון הכדורגל "סימבה" ("אריה" בסווהילית) מדאר א-סלאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים