שתף קטע נבחר

 

סין מציגה את הגשר הימי הארוך בעולם

גשר באורך 55 ק"מ עם 400 אלף טונות פלדה (60 מגדלי אייפל) נחנך בסין. הוא יחבר את המדינה להונג קונג ולמקאו - מהלך פוליטי חשוב של הנשיא שי ג'ינפינג. הגשר יכלול מנהרה תת ימית ומצלמות שילשינו על נהגים מפהקים

בטקס חגיגי הודיע היום (ג') נשיא סין שי ג'ינפינג על פתיחתו של הגשר הימי הארוך בעולם, שמחבר את סין להונג קונג ולמקאו - בתקופה שבה בייג'ינג מגבירה את שליטתה באזורים אוטונומיים למחצה.

 

אורכו של הגשר הוא 55 ק"מ. רובו (30 ק"מ) חוצה את המפרץ של נהר הפנינה. בנוסף יש בו מנהרה תת ימית באורך 6.7 ק"מ שעוברת בין שני איים מלאכותיים. הגשר מחבר את הונג קונג לעיר זוהאי בסין ולחצי האי מקאו, מבירות ההימורים ברחבי העולם. "אני מכריז על פתיחתו הרשמית של גשר הונג קונג-זוהאי-מקאו", אמר שי בטקס בנמל בזוהאי, בהשתתפות מנהיגי הונג קונג ומקאו.

רויטרס

רויטרס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: AFP)
הגשר הונג קונג-מקאו-זוהאי(צילום: AFP)

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

זה הפרויקט התחבורתי השני שמחבר בין הונג קונג לסין שנחנך בתקופה האחרונה. בחודש שעבר נחנכה רכבת מהירה שמגיעה מסין להונג קונג. תומכי השלטון אומרים שהגשר החדש יתרום לפיתוח הכלכלה באזור ויקצר בחצי שעה את הנסיעה. מדובר בהשקעה נוספת באזור "המפרץ הגדול", שבו רואה סין פוטנציאל כלכלי עצום. 68 מיליון איש חיים באזור שכולל את הונג קונג, מקאו ותשע ערים בסין.

 

מתנגדי הפרויקט אומרים שמדובר ב"פיל לבן" שנועד להגביר את שליטתה של סין בהונג קונג, על רקע החשש לפגיעה בזכויות התושבים באזור. כשהעיר השתחררה ב-1997 משליטת בריטניה ועברה לשליטת סין הובטחו לה אוטונומיה וחופש בחירה. סין לא עמדה בהבטחתה ומעת לעת מתקיימות הפגנות בהונג קונג.

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בניית הגשר החלה ב-2009. הפתיחה התעכבה בגלל בעיות תקציב, פרשות שחיתות ומותם של לפחות 18 פועלים. עלות הבנייה לא פורסמה אך לפי ההערכות מדובר ביותר מ-100 מיליארד יואן (14.4 מיליארד דולר).

 

הגשר חסין לרעידות אדמה וסופות טייפון. בבנייתו נעשה שימוש ב-400 אלף טונות של פלדה – כ-60 מגדלי אייפל. סין הבטיחה שתיאבק בתאונות הדרכים בגשר בדרך חדשנית: מצלמות מיוחדות יתעדו את נהגי האוטובוס, והרשויות יקבלו דיווחים על נהגים שמפהקים לעיתים קרובות.

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
  
סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

סין חנכה את ה גשר הימי הארוך בעולם הונג קונג מקאו זוהאי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
רוב תושבי הונג קונג יאלצו לנסוע באוטובוסים בגשר. הם יקבלו רישיון לנהוג לזוהאי רק אם יעמדו בקריטריונים קפדניים. בין השאר הם יישאלו אם הם מכהנים בתפקידים מסוימים בממשל הסיני או תורמים בסכומים גדולים לארגוני צדקה בדרום סין.

 

בהונג קונג מתוסכלים מהמגבלות האלה. "ההשקעה העצומה הזו נעשית בזכות הכסף של משלמי המסים בהונג קונג - ועדיין בעיקרון הגשר בכלל לא פתוח עבורנו", כתב אחד הגולשים. מנגד, בזוהאי בסין מברכים על הגשר החדש. "אני חושב שהגשר יקדם את ההתפתחות הכלכלית באזור כולו בשפך נהר הפנינה", אמר תושב העיר לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף שחיי התושבים יהיו כעת נוחים יותר.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הגשר הונג קונג-מקאו-זוהאי
צילום: AFP
מומלצים