שתף קטע נבחר

דיווח: אותרו שתי מזוודות עם חפציו של העיתונאי שנרצח

בחיפוש במכונית של הקונסוליה הסעודית באיסטנבול נמצאו שתי מזוודות ובהן חפצים ששייכים לג'מאל חשוקג'י שנרצח כנראה בקונסוליה. כך דיווחה הערב רשת "CNN Turk". עד ראייה מסר כי צוות סעודי ליווה את החוקרים הטורקים שסרקו חניון שבו נמצאה המכונית

 

 

 

חוקרי זיהוי פלילי איתרו שתי מזוודות ובהן חפצים אישיים ששייכים לעיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י שנרצח לפי החשד בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. לפי הדיווח הערב (ג') ברשת "CNN Turk", חוקרים טורקים שאליהם נלווה צוות סעודי הגיעו למכונית של הקונסוליה שחנתה בחניון באיסטנבול. דווח כי החוקרים מצאו ברכב מחשב ומסמכים.

  

  

רצח חשוקג'י - העדכונים האחרונים:

דיווח: נמצאו שרידים מגופתו של חשוקג'י

ארדואן: "רצח חשוקג'י תוכנן מראש, חוסל בדרך אכזרית"

אחרי הרצח: עובדי הקונסוליה שרפו מסמכים

 

אתמול דווח ששוטרים טורקים איתרו מכונית מרצדס שחורה ששייכת לקונסוליה הסעודית בחניון תת-קרקעי באיסטנבול. הרכב, הנושא לוחית רישוי דיפלומטית, נמצא בחניון בשכונת סולטנגאזי בעיר, כ-15 ק"מ מהקונסוליה שבה מת חשוקג'י. נמסר כי החיפוש בחניון הופסק, ויחודש מחר בבוקר.

חוקרים עוזבים חניון בו סרקו את מכונית הקונסוליה הסעודית בטורקיה, בה נמצאו חפציו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י (צילום: AP)
חוקרים ליד המכונית שבה אותרו חפציו של חשוקג'י(צילום: AP)

טורקיה חוקרים חניון לאחר סריקה סריקת מכונית של ג'מאל חשוקג'י קונסוליה סעודית סעודיה (צילום: AP)
(צילום: AP)

חוקרים עוזבים חניון בו סרקו את מכונית הקונסוליה הסעודית בטורקיה, בה נמצאו חפציו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י (צילום: EPA)
החוקרים עוזבים את החניון לאחר שסרקו את המכונית (צילום: EPA)

חניון באיסטנבול בו נמצא רכבו של ג'מאל חשוקג'י  (צילום: AFP)
החניון באיסטנבול (צילום: AFP)
 

ג'מאל חשוקג'י כניסה ל קונסוליה איסטנבול טורקיה  (צילום: רויטרס)
ג'מאל חשוקג'י בכניסה לקונסוליה(צילום: רויטרס)

 

לפי התיעוד מהקונסוליה מ-2 באוקטובר, חשוקג'י לא נראה כשהוא מחזיק בחפצים בעת שנכנס למבנה. 

 

רשת "סקיי ניוז" דיווחה בצהריים כי נמצאו שרידים מגופתו של חשוקג'י - בחצר ביתו של הקונסול הסעודי באיסטנבול. הגורמים שדיווחו על כך סיפרו שגופתו בותרה

ושפניו הושחתו.

 

טורקיה ערכה חיפוש בביתו של הקונסול אחרי היעלמותו של חשוקג'י, וגם בקונסוליה הסעודית. הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן נאם מוקדם יותר בפרלמנט על הפרשה. ארדואן אמר שגופתו של חשוקג'י לא נמצאה, ודרש תשובות מסעודיה על החיסול. "זו לא הייתה תאונה", אמר ארדואן, והוסיף שחשוקג'י הוא "קורבן של רצח אכזרי מאוד".

רכב ב חניון באיסטנבול שייך לג'מאל חשוקג'י  (צילום: AFP)
נמצאו חפצים אישיים במרצדס שחורה בחניון באיסטנבול(צילום: AFP)
 

 

ג'מאל חשוקג'י סעודיה טורקיה ארה

ארדואן פירט בנאומו על הגעת "צוות החיסול" הסעודי לאיסטנבול, צוות שלדבריו כלל גם גנרלים. ארדואן אמר שלפני הרצח יצאו עובדי הקונסוליה לסיור ביערות בפרברי איסטנבול, וביום הרצח הוסרו מצלמות האבטחה בקונסוליה.

 

לפי גרסתה האחרונה של סעודיה, הממלכה רצתה לשכנע את חשוקג'י, שברח אשתקד לוושינגטון ומשם כתב נגד בית המלוכה, לחזור לסעודיה כחלק ממבצע שנועד למנוע גיוס של מתנגדי משטר על ידי אויבי הממשל. לשם כך גויסו 15 אנשי מודיעין וביטחון, שנשלחו לאיסטנבול כדי לפגוש את חשוקג'י בקונסוליה. לפי

סעודיה, 15 הסוכנים איימו עליו שהוא יסומם וייחטף - ואז הרגו אותו בחניקה כשהתנגד להם. נמסר כי חבר בצוות לבש את בגדיו של חשוקג'י כדי שייראה כאילו חשוקג'י יצא בריא ושלם מהשגרירות.

 

הערב, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני מסרה כי האיחוד פועל יחד עם מעצמות ה-G7 (יפן, ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ובריטניה) לתיאום תגובה להרג העיתונאי. "התגובה של האיחוד האירופי מכאן והלאה תהיה תלויה בצעדים הבאים שתנקוט הממשלה הסעודית", אמרה מוגריני, וקראה לסעודיה "לספק את כל המידע שיש בידיכם בנושא - ולהבטיח כי האחראים יובאו לדין".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  AP
תועד במצלמת אבטחה עם ארוסתו
צילום: AP
מומלצים