הכבאות אישרה לקו ירושלים-נתב"ג להמשיך לפעול: "רוב התקלות תוקנו"
עם פתיחת הקו ניתן לרכבת ישראל חודש לטפל בשורה של בעיות. חרף התקלות מאז, היום הוענקה למשרד התחבורה ארכה של שנה נוספת
קו הרכבת מירושלים לנתב"ג קיבל היום (ד') את אישור שירות הכיבוי להמשיך לפעול למשך שנה. כך הודיע משרד התחבורה בתום דיון בנושא. האישור התקבל לאחר שהרכבת טיפלה במרבית התיקונים שנדרשו על ידי הכבאות.
ההיתר ניתן לאחר שנערכו ביקורות על ידי כבאות והצלה לישראל, לאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל ובהמשך לדיווח של רכבת ישראל כי הליקויים שנמצאו בביקורת האחרונה תוקנו במלואם. השימוש בקו הרכבת ייעשה באמצעות רכבת חשמלית בלבד ללא צירוף קטר דיזל. על פי הסיכום בין הכבאות למשרד התחבורה יהיה זה באחריות רכבת ישראל לתחזק את מערכות הבטיחות בקו באופן שוטף ולדווח לראשות הכבאות על כל תקלה שתתגלה בהן.
בחודש שעבר, יממה בלבד לפני פתיחת הקו לקהל, עלה חשש לעיכוב משום שלא התקבלו כל אישורי הבטיחות. גורם בשירותי הכבאות אמר אז שתחנת האומה אושרה וכי בעיות הבטיחות נמצאות במנהרות, ולכן ניתנה לרכבת ארכה של חודש. הבוקר הודיעה הרכבת שרוב התקלות תוקנו.
הרכבת מירושלים לנתב"ג ספגה לא מעט מכות מאז פתיחתה לתקופת הרצה. נסיעות של כמה קווים בוטלו במהלך החודש האחרון בשל תקלות, שהגיעו לשיא ביום רביעי שעבר, כאשר רכבת שיצאה מנמל התעופה לכיוון ירושלים נתקעה באחת המנהרות למשך יותר משעה.
משרד התחבורה ורכבת ישראל נמצאים בימים אלו תחת ביקורת קשה של נוסעים המשתמשים ברכבות במסילת החוף בשל ירידת כמות הקרונות ורכבות בין הצפון למרכז. בשבוע שעבר החליטה רכבת ישראל להגביר את תדירות הרכבות, החלטה שטרם הוכיחה את עצמה כמספקת, לאור ביקורת על הצפיפות בקו ביום ראשון השבוע.