שתף קטע נבחר

"מוות ללהט"ב". הושחתה האנדרטה לנרצחי הקהילה ע"י הנאצים

אלמונים ריססו כתובות על האנדרטה בגן מאיר בתל אביב לזכר להט"בים שנרדפו ונרצחו. יו"ר המרכז הגאה, איתי פנקס: "זה מאבק שלא מסתיים"

 

 

האנדרטה בתל אביב לזכר הקורבנות מקהילת הלהט"ב שנרדפו על ידי הנאצים ונרצחו הושחתה הבוקר (יום ה') על ידי אלמונים שכתבו עליה "מוות ללהט"ב". פעילים שהגיעו הבוקר לגן מאיר הסמוך למרכז הגאה וגילו את המעשה הגישו תלונה במשטרה שפתחה בחקירה.

 

עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה ב-1933 הוחמר החוק הפלילי שאסר הומוסקסואליות, שנחשבה "פגיעה בבריאות העם". לימים הייתה לגסטפו יחידה מיוחדת למאבק בהומוסקסואליות שסימנה להטב"ים בטלאי ורוד ואסרה אותם במחנות. במחנה הריכוז בוכנוואלד אף בוצעו ניסויים ל"ריפוי מהמחלה".

איתי פנקס ערד ()
 

חבר מועצת העיר תל אביב, איתי פנקס-ארד (מרצ), המכהן גם כיו"ר המרכז הגאה, אמר כי האנדרטה שהוקמה בסמוך למרכז נועדה להבהיר שמה שקרה בעבר יכול לקרות שוב. "בצ'צ'ניה ובמקומות אחרים בעולם להט"בים עדיין נרדפים", הוסיף. "גם בישראל עדיין מציקים ורודפים ילדים וילדות ויש מקרים שמסתיימים בהתאבדויות. זה מאבק שלא מסתיים כי אנחנו עדיין נלחמים למען שיווין זכויות מלא".

 

ראש העיר רון חולדאי מסר: "אני מגנה את הוונדליזם באנדרטה לזכר חברי הקהילה הגאה שנספו בשואה. הנחתי למחוק מיד את כתובת הגרפיטי. נמשיך לפעול ולהגן על חברי הקהילה כפי שעשינו עד כה".

 

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, חן אריאלי, המתמודדת למועצת העיר מטען סיעת רוב העיר, הוסיפה: "השיח האלים והמסית כלפי הקהילה הלהט"בית תורגם לכתובות נאצה על האנדרטה לזכר להט"בים שנספו בשואה. מיואל ישורון ועד אנסטסיה מיכאלי, מסמוטריץ' ועד אחרוני הרבנים - שורה של פוליטיקאים קטנים ועלובי נפש לא ירפו עד ששוב יישפך פה דם. הקהילה הלהט"בית תגן על עצמה. אנחנו דורשים חקירת משטרה והעמדה לדין של המסיתים לרצח".

 

אמיר אלון השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים