שתף קטע נבחר

בריטניה: איש עסקים יהודי מואשם בהטרדות מיניות

אחרי שבית המשפט הוציא צו איסור פרסום על תחקיר של ה"טלגרף", חבר בית הלורדים חשף: המיליארדר היהודי פיליפ גרין הוא איש העסקים שניסה להשתיק מקרים של הטרדות מיניות והתעללות גזענית ועומד במרכזה של סערה בממלכה

סערה בבריטניה: אישה טענה כי הותקפה מינית על ידי סר פיליפ גרין, איש עסקים יהודי מוכר ובעליה של קבוצת "ארכדיה" המחזיקה במותגי אופנה רבים, שעומד במרכזה של שערוריית #MeToo שמסעירה את הממלכה.

סר פיליפ גרין איש עסקים יהודי בריטניה הטרדה מינית (צילום: AFP)
גרין. חתם על הסכמי סודיות עם לפחות חמישה אנשים כדי שלא יספרו על הטרדות מיניות והתעללות גזענית(צילום: AFP)

בעקבות חשיפת שמו של גרין גברו הטענות בממלכה שדרשו ממנו לוותר על תואר האבירות שלו. סר גרין סירב להתייחס "לכל דבר שנאמר בבית המשפט או בפרלמנט", אך הכחיש כל טענה על "התנהגות מינית או גזענית לא חוקית".

 

שמו של גרין, שנאסר לפרסום על ידי בית המשפט, פורסם בפרלמנט הבריטי על-ידי שר העבודה לשעבר שאמר כי פנה אליו "מישהו עם מעורבות אינטימית" בפרשה וגרם לו להרגיש "חובה" לחשוף את השם באמצעות השימוש בחסינות הפרלמנטרית.

 

במשך שמונה חודשים ערך ה"טלגרף" הבריטי תחקיר מקיף בעקבות טענות שהתקבלו על בריונות, הפחדה והטרדות מיניות מצד סר גרין, אך השבוע בית המשפט לערעורים הוציא צו איסור פרסום. על פי הצו, ניתן לומר כי בחמישה מקרים העביר גרין "תשלומים משמעותיים" לחמישה בני אדם במסגרת "הסכמי פשרה" או "הסכמי סודיות". עם זאת, הצו אסר על התקשורת לפרסם את שמו של איש העסקים, חברותיו, או הטענות שהתקבלו עליו בטענה כי "פרסום הדברים יגרום לפגיעה ממשית וקשה" עבור גרין.

סר פיליפ גרין איש עסקים יהודי בריטניה הטרדה מינית (צילום: רויטרס)
גרין. "הפרסום יגרום לפגיעה ממשית וקשה"(צילום: רויטרס)

שמו נחשף בסופו של דבר בדיון בבית הלורדים ועורר סערה בממלכה. לורד היין, שחשף את השם, אמר בדיון: "יצר איתי קשר אדם שהיה מעורב במקרה של איש עסקים רב עוצמה שמשתמש בהסכמי סודיות ובתשלומים משמעותיים כדי להסתיר הטרדות מיניות חוזרות ונשנות, התנהגות בריונית והתעללות גזענית. זה דברים שנמשכו באופן כפייתי.

 

אני מרגיש שזו חובתי לחשוף, תחת חסינות פרלמנטרית, שמדובר בפיליפ גרין. במיוחד בהתחשב בעובדה שהתקשורת כפופה לצו איסור פרסום על הפרטים המלאים של האירוע, דבר שעומד בבירור בניגוד לאינטרס הציבורי", הוסיף הלורד.

 

לנוכח הסערה הציבורית, גם על הצו שהוצא, פרסם משרד השופט הבהרה נדירה כי מדובר ב"צו זמני שמונע פרסום עד שיהיה ניתן לפתוח במשפט".

 

סר פיליפ גרין פרסם אתמול תגובה לפרסומים: "אני לא מתכוון להתייחס לדברים שקרו בבית המשפט או בפרלמנט. ככל שעולות טענות על הטרדה מינית או גזענית – אני מכחיש אותן לחלוטין. 'ארכדיה' מעסיקה יותר מ-20 אלף עובדים ולפעמים בארגונים גדולים מתקבלות תלונות של עובדים. חלק מהמקרים הללו יושבו בהסכמת כל הצדדים והיועצים המשפטיים שלהם. מדובר בהסכמים חסויים ולכן לא ניתן להגיב עליהם".

 

גרין הוא יו"ר קבוצת "ארכדיה" שמחזיקה בבעלותה מותגי אופנה רבים, בהם TOPSHOP, TOPMAN ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סר פיליפ גרין
צילום: רויטרס
מומלצים