שתף קטע נבחר

נפל רקטה אותר בבי"ס. תושבת העוטף: "זה לא חיים"

בתיכון בשער הנגב נמצא נפל של רקטה ששוגרה בסוף השבוע, תלמידים פונו. בעוטף עזה פתחו במחאה, תושבת עין השלושה אמרה לאולפן ynet: "אנחנו לא סוג ז', לא נסכים למלחמת התשה". נתניהו: "לא נקבל שום אולטימטום מחמאס". הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון המתעד את השיגורים

 

 

פחות מיומיים לאחר יום הקרב בדרום, אותר הבוקר (יום א') נפל של אחת הרקטות ששוגרו מרצועת עזה בבית ספר במועצה האזורית שער הנגב. למקום הוזעק חבלן משטרתי ותלמידים פונו מכמה מהכיתות בתיכון. בינתיים, בג'יהאד האיסלאמי פרסמו סרטון המתעד את השיגורים מאותו יום קרב. צפו בסרטון.

 

ביום שישי בערב ובשבת שוגרו עשרות רקטות לשדרות ולכמה יישובים בעוטף עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו פעמים רבות בשדרות ובמועצות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. בסך הכול זוהו יותר מ-39 שיגורים. כיפת ברזל יירטה 17 מהם. שבעה לקו בחרדה בשדרות עקב המטח לעיר ושישה נפצעו קל בריצה למרחב מוגן. שבעה מהנפגעים פונו לבית החולים ברזילי.

 

 

 

נפל רקטה שנתגלה בתיכון
נפל הרקטה שנתגלה בשער הנגב(צילום: רועי עידן)

נפל רקטה שנתגלה בתיכון
(צילום: רועי עידן)

נפל רקטה שנתגלה בתיכון
(צילום: ביטחון שער הנגב)

בעקבות ירי הרקטות צה"ל פתח בשורת תקיפות ולפי הודעת הצבא הותקפו כ-80 מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה. בתקיפה לקחו חלק עשרות מטוסי ומסוקי קרב וכלי טיס נוספים. בין היתר הותקף ונחרב המטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. בתקיפות בעזה לא היו נפגעים. אתמול הותקפו גם מטרות של הג'יהאד האיסלאמי, שהיה אחראי לירי הרקטות לישראל. בין היעדים שהותקפו: אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום הרצועה.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליום הקרב בדרום ואמר: "אנחנו אחרי סופשבוע של תקיפות של צה"ל בעזה. אתמול פורסם כי יש כביכול אולטימטום של חמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס ותמשיך לפעול על פי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל".

 

 

 

מירב כהן, חברה בקיבוץ עין השלושה, סיפרה בריאיון לאולפן ynet על סוף השבוע הקשה של תושבי עוטף עזה. "אנחנו לא נוכל להמשיך לחיות במלחמת ההתשה שאנחנו חלק ממנה. אנחנו לא יכולים להמשיך לחכות לאסון שדופק על כל הדלתות. צריך להזכיר שפה יש תושבים, יש אזרחים תושבים שווי זכויות, אנחנו לא סוג ז', אנחנו לא שקופים, מגיע לנו שיתייחסו אלינו כמו שצריך - ככה לא חיים", אמרה כהן.

 

לאחר שקראו תושבי עוטף עזה שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר, כהן סיפרה כי התושבים מתכננים צעדי מחאה נוספים, בהם חסימת כבישים וחסימת מעבר כרם שלום. "חיים כאן אזרחים, חיים כאן ילדים. אנחנו לא במלחמת התשה, אנחנו לא נסכים לזה.דורשים מהממשלה פתרון, חוסר הוודאות הזה הוא פשוט בלתי נסבל. אנחנו רוצים להתרכז בקליטה, להתרכז בדברים טובים, יש לנו אזור מקסים עם איכות חיים שאין שנייה לה במדינה. תנו לנו להתרכז בדברים שלשמם אנחנו כאן, למה הופכים את הירוק שלנו לשחור?".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
נפל הרקטה בשער הנגב
צילום: רועי עידן
מומלצים