שתף קטע נבחר

 

שוב: ביטולי רכבות בקו המהיר לירושלים

בעקבות תקלה בקטר, צומצמה למשך כשעתיים תנועת הרכבות בקו משתי רכבות בשעה - לאחת בלבד. הרכבות שבוטלו היו אלו שיועדו לצאת בכל שעה עגולה, הן מתחנת יצחק נבון והן מנתב"ג

רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: AFP)
רכבת בקו המהיר בין ירושלים לנתב"ג(צילום: AFP)

רכבות שוב בוטלו הבוקר (יום ב') בקו במהיר בין ירושלים לנתב"ג. מרכבת ישראל נמסר כי "בשל תקלה בקטר בקו המהיר לירושלים שנמצא בהרצה, ועד תיקונה, תנועת הרכבות בקו תהיה בתדירות של אחת לשעה". לאחר כשעתיים שבה לסדרה תנועת הרכבות בקו המהיר.

 

בעקבות התקלה, הרכבות שנפגעו היו הרכבות שהיו מיועדות לצאת בכל שעה עגולה - הן מתחנת האומה בירושלים והן מנתב"ג. 

 

תקלות קשות בקו המהיר לירושלים    (צילום: חגי דקל)

תקלות קשות בקו המהיר לירושלים    (צילום: חגי דקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

גם אתמול, לאחר כמה ימים של תנועה סדירה, הורגשו תקלות בקו. בגלל התרעה של חיישן עשן בקו הנמצא בהרצה, בוטלו אתמול מהשעה 16:00 שש רכבות, בשני הכיוונים. צוותי רכבת ישראל פעלו למציאת מקור ההתרעה וסביב השעה 17:20 נשללה האפשרות שמדובר בתרחיש אש, והקו שב לתנועה סדירה.

 

הקו החדש סובל משורה ארוכה של תקלות שגרמו לביטול נסיעת רכבות בחודש הראשון להפעלתו. הבעיות הגיעו לשיא לפני שבועיים, כאשר רכבת שיצאה מכיוון נמל התעופה בן גוריון לכיוון ירושלים נתקעה באחת המנהרות למשך יותר משעה.

 

מלבד הרכבת שנתקעה, באותו השבוע בוטלו שתי רכבות מירושלים לנתב"ג בשעות השיא, ב-7:00 וב-9:00, ולאחר עיכובים שנמשכו לאורך כל שעות הבוקר ברכבת החליטו לטפל בבעיית איתות על הקו - החלטה שהובילה לביטולן של לא פחות מ-18 רכבות (תשע לכל כיוון) בין השעות 15:00-11:00. שבוע קודם לכן בוטלו רכבות רבות בשל פיצוץ צינור מים בצומת דניאל.

 

אתמול בבוקר חשף משרד התחבורה כי 122 אלף איש נסעו בחודש הראשון לקו החדש בין ירושלים לנתב"ג. על פי נתונים אלו, עולה כי בממוצע השתמשו בקו בכל נסיעה כ-111 אנשים. הרכבת פועלת רק חמישה ימים בשבוע בין השעות 06:30 ל-19:30.

 

בראשית ימי פעילות הקו, בחול המועד סוכות, השתמשו בו יותר נוסעים בממוצע מאשר בימי חול.

 

בחודש האחרון וגם בחודשיים הקרובים, הנסיעה בקו נעשית בחינם לכל מקום בארץ ובחזרה בכפוף לרישום מראש. בתשעת החודשים שיחלו בעוד חודשיים יהיה המחיר נמוך בחצי ויעמוד על 11 שקלים. בשנה השנייה להפעלת הקו מבטיחים במשרד התחבורה שיונפק לכל מי שירצה בכך כרטיס חופשי יומי בעלות של 32 שקלים וחצי ליממה ובאמצעותו יוכלו הנוסעים לנסוע בקו ובתחבורה ציבורית נוספת בירושלים ובגוש דן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הקו בין נתב"ג לירושלים
צילום: AFP
מומלצים