שתף קטע נבחר

חג לנהגים: חונים בחינם בכחול לבן בתל אביב, בחיפה ובבאר שבע

הקלה עצומה בסידורי החניה בערים הגדולות ביום הבחירות המקומיות. בתל אביב לא מחולקים דו"חות בכחול לבן, ואף לא באדום לבן, למעט מקרים של הפרעה לתנועה

 

חניה בתל אביב (צילום: שאול גולן)
חניה בתל אביב ביום הבחירות(צילום: שאול גולן)

הבחירות המקומיות מביאות עמן הקלה עצומה לנהגים: עיריית תל אביב-יפו החליטה היום (ג') לא לחלק דו"חות על חניה ללא תשלום בכחול לבן וגם לא באדום לבן, למעט מקרים של הפרעה לתנועה. גם בחיפה ובבאר שבע לא מחלקים היום דו"חות על חניה ללא תשלום בכחול לבן ומתמקדים רק בעבירות של הפרעה לתנועה. בירושלים, בראשון לציון ובאשדוד נרשמים לפי שעה דו"חות כרגיל.

 


 

עיריית רמת גן ממשיכה לשמור על הסדר הציבורי ואוכפת עבירות חנייה תוך הפעלת שיקול דעת והתחשבות בתושבים. בנוסף, מחוץ לקלפיות המרכזיים מוצבים שוטרי משטרת ישראל המסייעים בשמירה על הסדר הציבורי. גם בנתניה לא מחלקים דו"חות חניה היום, למעט במקרים של הפרעה לתנועה.

חניה בתל אביב (צילום: ניצן דרור)
חניה בחינם בתל אביב(צילום: ניצן דרור)

חניה בתל אביב (צילום: ניצן דרור)
(צילום: ניצן דרור)

חניה בתל אביב ()
 

מעיריית בת ים נמסר כי "הפיקוח מבצע אכיפה תוך התחשבות מירבית בציבור ובלבד שהחניה אינה מסכנת את הציבור ומפריעה לתנועה".

 

בשעה 7:00 נפתחו הקלפיות בהתמודדות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בישראל מבחינת משתתפים. מספר שיא של 6,653,808 איש יוכלו להצביע עבור 863 מתמודדים לתפקיד ראש הרשות המקומית וכ-3,400 רשימות למועצות. עד לשעה 11:30 הצביעו כ-10% מבעלי זכות הבחירה. ynet מלווה את יום הבחירות במשדרים ובעדכונים שוטפים.

 

כ-11 אלף קלפיות נפרסו בכ-4,000 ריכוזים ברחבי הארץ וניתן יהיה להצביע בהן עד לשעה 22:00 בערב. בערים ובמועצות המקומיות ניתן להצביע בפתק צהוב עבור המועמד לראשות הרשות ובפתק לבן עבור רשימה למועצת הרשות. במועצות האזוריות מתקיימת גם הצבעה עבור חברי הוועד המקומי ביישוב, בפתק כחול.

 

אם אף אחד מהמועמדים לתפקיד ראש הרשות לא יעבור את רף 40% מקולות המצביעים יתקיים לאחר שבועיים סיבוב שני לבחירה זו בלבד, ב-13 בנובמבר, שבו יתמודדו שני המועמדים שקיבלו את מספר הקולות הרב ביותר.

 

אחת המטרות העיקריות שהציב משרד הפנים, האחראי על ניהול הבחירות המקומיות, היא העלאת שיעור ההצבעה, שנע באופן מסורתי סביב 50%, נמוך משמעותית מזה שבבחירות לכנסת, שעומד על כ-70% בממוצע. לצורך כך, לראשונה מאז 1989 נקבע יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
חניה בתל אביב. כחול לבן פנוי ביום הבחירות
צילום: שאול גולן
מומלצים