שתף קטע נבחר

התאונה בכביש 90: "לא ניתן לחמוק מהאסון הבא, חייבים לסגור את הכביש"

ליזי זאב, שאיבדה לפני כשבועיים את אחיינה ומשפחתו בתאונה בכביש 90, קוראת לשר התחבורה לסגור את הכביש מיד: "זה כביש מסוכן. לא ניתן לחמוק מהתאונה הבאה". היא הוסיפה: "כשיש כביש שגובה כל כך הרבה חיים - הגיע הזמן לעשות סוף"

התאונה הקטלנית היום (ג') בכביש 90, שבו נהרגו שמונת בני משפחה מפסגות, החזיר את ליזי זאב, דודתו של כפיר אביטן ז"ל, שבועיים אחורה - לתאונה שבה נהרג אחיינה, יחד עם רעייתו ובתם התינוקת. בראיון לאולפן ynet היא אמרה: "צריך לסגור את הכביש הזה עד שיהיה מענה, אין דרך אחרת".

 

 

הדיווחים על התאונה הקטלנית באזור עין גדי גרמו לצמרמורות אצל זאב: "אני שמעתי את זה וירד לי כל הדם מהגוף, אני פשוט לא מרגישה טוב מאז. משפחה פשוט נשרפה יחד עם הרכב, זה מחריד ומזעזע - צריך לעשות מעשה. זה כביש מסוכן, נעדר שוליים, נעדר קיר הפרדה. כל טעות קלה לא מאפשרת אפילו לחמוק מהתאונה הבאה".

תאונת דרכים כביש 90 ליד ים המלח משפחה נהרגה (צילום: אוריאל גור דוד רדיו דרום)
התאונה היום בכביש 90. "שמעתי את זה וירד לי כל הדם מהגוף"(צילום: אוריאל גור דוד רדיו דרום)

תאונת דרכים כביש 90 ליד ים המלח משפחה נהרגה (צילום: חיים הורנשטיין  )
(צילום: חיים הורנשטיין )

"אני קוראת לשר התחבורה לסגור את הכביש הזה עד שיהיה מענה, אין דרך אחרת לעשות זאת", הוסיפה זאב. "אז אומרים שהכביש ישר ולכאורה לא מסוכן - לא ניתן לחמוק מהתאונה החזיתית הבאה. הנתיבים שם נורא צרים, סטייה קלה של כל רכב יכולה ליצור התנגשות חזיתית, זה חמור ביותר. גם אם ישימו קו הפרדה רצוף זה לא ימנע. חייבים לסגור את הכביש הזה".

 

ליזי זאב דודה של לידור זאב כפיר שנהרג בכביש 90  (צילום: גיל נחושתן )
ליזי זאב. "צריך לסגור את הכביש הזה עד שיהיה מענה"(צילום: גיל נחושתן )

מפה תאונת דרכים כביש 90 ים המלח  ()

זאב הוסיפה: "הכביש הזה לא ראוי והתוצאות מדברות בעד עצמן. יותר מ-120 הרוגים רק בכביש הזה, ומדובר בכביש שנוסעות אליו משפחות בדרך לנופש. קודם כל, אין כנראה מספיק אכיפה. אני יודעת שנהגים נוסעים שם במהירות מופרזת, הרבה מעל המותר. חייבת להיות אכיפה יומיומית בכביש".

 

זאב התייחסה גם לטענות קצין תנועה של המשטרה שאמר כי הכביש מאוד נוח לנסיעה כי שדה הראיה בו משובח. "כנראה הוא צריך להיזכר בראיון שלו לתקשורת שבו הוא אמר שיש צורך בקיר הפרדה בכביש. כששאלו אותו מתי זה יתבצע הוא אמר שזה לא אחריותם אלא אחריות משרד התחבורה".

 

"אני רוצה לצאת בקריאה לשר התחבורה. אמנם יש התפתחות מדהימה בכל נושא התחבורה בארץ, אבל כשיש כביש אדום שגובה חיים של כל כך הרבה בני אדם, הגיע הזמן לעשות סוף", הוסיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זק"א
התאונה היום בכביש 90
צילום: זק"א
מומלצים