שתף קטע נבחר

"הם היו הפרחים שלה": אבל כבד בבית סבת המשפחה שנספתה

שכנותיה של ציונה, אמו של יריב - אב המשפחה שנספתה בתאונה בכביש 90, מספרות על קול צחוק הנכדים שמילא את הרחוב בכל פעם שהם היו מגיעים לבקר. "זה שבר נורא בשבילה, היא כל הזמן שואלת למה זה קרה". מוקדם יותר: המשטרה מצאה קנאביס ברכבו של נהג הג'יפ מהתאונה

אבל כבד ירד על רחוב הנרקיס בנתניה, שם גרה ציונה, אמו של יריב עטר - אב המשפחה שנספתה בתאונה הקשה בכביש 90. בקצה הרחוב, מול גינת המשחקים בה היו משחקים נכדיה - יעקב-ישראל (13), עטרת-תפארת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגל (3), יחד עם אמם שושי ז"ל - נתלתה מודעת אבל. 

 

"הם היו הפרחים שלה, הנסיכות והנסיכים של ציונה", סיפר אתמול (ד') אחד משכניה של הסבתא. בזמן הלוויה שהתקיימה לשמונת בני המשפחה בבית העלמין בשכונת ותיקים בעיר, הגיעו לבית אנשים מכל הארץ והניחו בחצר שתייה קלה ודברי מתיקה לשבעה. "זה המעט שאנו יכולים לעשות", אמר אחד מהם. "להקל על אישה שאיבדה בן, כלה ושישה נכדים".

משפחת עטר (באדיבות המשפחה )
משפחת עטר שנספתה בתאונה(באדיבות המשפחה )
 
מימיל לשמאל יריב ישראל- יעקב ו שושי עטר (באדיבות המשפחה)
ההורים יריב ושושנה ובנם הבכור ישראל-יעקב(באדיבות המשפחה)

 

קברי משפחת עטר (צילום: חגי דקל)
(צילום: חגי דקל)

יריב היה בנה השלישי של ציונה. היא עברה לגור בשכונה לפני כעשור, ושכנותיה מספרות על קול צחוק הנכדים שמילא את הרחוב בכל שבת שבה הם היו מגיעים לבקר. אחת משכנותיה של ציונה סיפרה: "יריב היה ילד טוב, אבא מדהים ובעל טוב. כשהיא רק הגיעה היה לו ולשושנה ילד אחד ואז פתאום הגיעו עוד ועוד והייתה שמחה. הם היו ילדים כל כך טובים. היה פה שמח. הם היו משתוללים פה בגינה הציבורית, צועקים, צעקות של ילדים, של כיף. הם היו מחונכים, התחנכו על הדת ועל כבוד.

 

"זה שבר נורא בשביל ציונה, היא לא מבינה מה קורה והיא כל הזמן שואלת 'למה? מה עשיתי לא טוב?'. אני רוצה לשאול את שר התחבורה למה אם כבר עושים כביש חדש, לא עושים הפרדה? עשיתם כביש ולא השלמתם. יריב היה אדם דתי וכל משמעות החיים שלו הייתה להשאיר משהו אחריו, זה כל כך מכעיס אותי שזה לא יקרה, כי זו לא גזרה משמיים, הוא ושושי עשו וגידלו שישה ילדים ואין לכך זכר. איך משפחה נכחדת? זה כביש ארור, וארורים כל אלו שנוהגים עם סמים בדם או מתעסקים עם הפלאפון".

 

השכנה מספרת עוד כי אתמול בצהריים היא ניהלה שיחה פוליטית על רקע הבחירות המקומיות עם ציונה. "הבוקר קראתי את השמות ומיד קישרתי. רצתי אליה, וכל מה שהיא מלמלה כל הזמן היה שאין לה מזל".

 

עטרת משפחת עטר נהרגו הרוגים תאונה תאונת דרכים כביש 90 ים המלח  (באדיבות המשפחה)
הבת עטרת(באדיבות המשפחה)

מוריה משפחת עטר נהרגו בתאונת דרכים בכביש 90 סמוך לים במלח (באדיבות המשפחה)
הבת מוריה(באדיבות המשפחה)

מאות ליוו למנוחת עולמים אתמול את משפחת עטר. השמונה נקברו בארבעה קברים, זה לצד זה. ‏מהמשטרה נמסר היום כי ברכבו של נהג הג'יפ שהיה מעורב בתאונה הקטלנית נמצא חומר החשוד כקנאביס. החומר נשלח לבדיקת מעבדה. בנוסף נמסר כי על פי החשד, אין לנהג אישור להשתמש בקנאביס רפואי וכי הדבר נמצא בבדיקה.

 

ראובן פינסקי, חבר של המשפחה, אמר מחוץ לבית העלמין: "אין יותר משפחה. הרבה זמן לא חווינו שבר גדול כזה. זה אובדן קשה מאוד ליישוב שלנו. אין יותר מי שיפתח את הדלת של בית המשפחה. אנחנו מנסים לחבק אחד את השני ולהתלכד". מכר מהיישוב פסגות שבמטה בנימין, שבו התגוררה המשפחה הצעירה, סיפר: "הבית שלהם נעזב, כאילו תכננו לחזור אליו מהטיול ועכשיו אין אף אחד שיחזור, אין אף ניצול".

 

חבר אחר של המשפחה, אריאל דביר, אמר: "זה דבר בלתי נתפס. אי אפשר להבין איך משפחה שיצאה לטיול נמחקה ברגע אחד. עזבו את הבית - ואף אחד לא יחזור אליו. הם היו משפחה מדהימה". דביר סיפר על הגעתם לפסגות, לפני 13 שנה: "הם הגיעו מיד לאחר מלחמת לבנון השניה. גרו בשכנות אלינו, ממש קרוואן ליד קרוואן. יש לנו ילדים פחות או יותר בני אותו גיל. שיחקו יחד, השתוללו יחד, התרוצצו. גרנו ככה שמונה שנים נפלאות אחד ליד השני.

 

"משפחה מקסימה, מלאת חסד ותורה, אוהבת את הילדים, מגדלת אותם לתפארת". דביר סיפר כי נעשים מאמצים לעזור לילדי היישוב לעבור את המשבר הקשה. "בעזרת השם, יש לנו עובדים סוציאלים ופיסוכלוגים. התכנסנו אתמול במעגלים שונים, לפי גילאים, חברים, קרובים למשפחה. הילדים ביישוב כתבו שיר, ילדי כיתה ו' בגיל של הבן שלי, לזכרו של יעקב שהיה גדול מהם בשנה".

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
(צילום: רובי הנדל)

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
(צילום: רובי הנדל)

תאונת דרכים כביש 90 ליד ים המלח משפחה נהרגה (צילום: אוריאל גור דוד רדיו דרום)
(צילום: אוריאל גור דוד רדיו דרום)

תאונה תאונת דרכים כביש 90 הרוגים ()
קנאביס נמצא בג'יפ שהיה מעורב בתאונה

מפה תאונת דרכים כביש 90 ים המלח  ()

 

חודש אוקטובר - החודש הקטלני ביותר השנה בכבישים

התאונה הקטלנית שלשום בכביש 90 העלתה את מספר הרוגי תאונות הדרכים בחודש אוקטובר ל-38, מה שהופך אותו לחודש הקטלני ביותר השנה בכבישי ישראל. אחריו נמצא חודש פברואר בו נהרגו 35 בני אדם. 38 ההרוגים החודש מהווים עלייה מחודש אוקטובר אשתקד - בו נהרגו 32 בני אדם.

 

התאונה הרחיבה את מניין ההרוגים בישראל בשנת 2018 ל-248. מספר זה נמוך יותר ממספר ההרוגים אשתק שעמד על 310 לשנת 2017 כולה.

 

לפי גורמים במשרד התחבורה, זו התאונה הקשה ביותר שהתרחשה אי פעם במקטע כביש זה בכביש 90. מנתונים של הרלב"ד עולה כי בין הקילומטר ה-53 ועד לקילומטר ה-183 בכביש 90, המקטע שבו התרחשה התאונה הקטלנית אמש ליד עין גדי, נהרגו מלבד משפחת עטר עוד 11 בני אדם נוספים בעשור האחרון.

 

ממשרד התחבורה נמסר אמש: "לפי נתוני חברת נתיבי ישראל, קטע הכביש המדובר הוא קטע ישר עם שוליים רחבים, שאף שודרג לאחרונה. מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, הנחתה את חברת נתיבי ישראל לבחון מקטעי דרך המוגדרים כמוקדי סיכון, בחלקו השני של הכביש, מצומת הערבה ועד אחרי ים המלח, בהם ניתן להציב הפרדות קשיחות, שכן לדעת מומחי תחבורה, לא ניתן להציב הפרדה קשיחה לאורך כל עשרות הקילומטרים של הכביש מסיבות תחבורתיות וגיאומטריות.יצוין כי משרד התחבורה משקיע עשרות מיליארדי שקלים בסלילת כבישים חדשים ובטוחים בכל רחבי הארץ, עם דגש רב על אזורי הפריפריה, דבר שתורם באופן ישיר להגברת הבטיחות בדרכים והביא לירידה של יותר מ-20% במספר ההרוגים מתחילת השנה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אילנה קוריאל השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רובי הנדל, באדיבות המשפחה
משפחת עטר שנספתה בתאונה
צילום: רובי הנדל, באדיבות המשפחה
מומלצים