שתף קטע נבחר

ארה"ב: "אם השיחות עם צפון קוריאה יתקדמו נצטרך לשנות את פריסת הכוחות"

יו"ר המטות המשולבים של הצבא האמריקני התייחס לשיחות עם צפון קוריאה: "ככל שנצליח יותר במסלול הדיפלומטי, כך יהיה פחות נוח במרחב הצבאי". בחמישי ייפגש מזכיר המדינה בוושינגטון עם אחיו של שליט צפון קוריאה

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל ג'וזף דנפורד, אמר הלילה (ג') כי אם השיחות עם צפון קוריאה יתקדמו, ארצות הברית תיאלץ לשנות את פריסת הכוחות הצבאיים שלה בחצי האי הקוריאני. מזכיר המדינה ייפגש השבוע עם בכיר מהצפון.

דנפורד בדרום קוריאה."אם השיחות עם הצפון יתקדמו נאלץ לשנות את פריסת הכוחות" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דנפורד בדרום קוריאה."אם השיחות עם הצפון יתקדמו נאלץ לשנות את פריסת הכוחות"(צילום: EPA)

בפאנל באוניברסיטת דיוק אמר דנפורד: "ככל שנצליח יותר במסלול הדיפלומטי, כך יהיה פחות נוח במרחב הצבאי". הוא הסביר: "זאת מכיוון שלאורך זמן המשא ומתן הזה יתפוס צורה שתחייב אותנו להתחיל לעשות שינויים בפריסה הצבאית בחצי האי. אנחנו ערוכים לכך, יחד עם מזכיר המדינה פומפאו".

 

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו צפוי להיפגש ביום חמישי בוושינגון עם קים ג'ונג צ'ול, אחיו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. בשבוע שעבר אמר שר ההגנה של דרום קוריאה, במהלך ביקורו בארצות הברית, כי שתי המדינות יחליטו עד דצמבר בנוגע לעתידם של התרגילים המשותפים שתוכננו ל-2019.

פומפאו ואחיו של קים ג'ונג און (צילום: AFP)
פומפאו וקים ג'ונג צ'ול, ארכיון. ייפגשו שוב השבוע(צילום: AFP)

 

 

בעקבות השיחות עם צפון קוריאה הוחלט להשעות את קיומם של התרגילים הגדולים המשותפים של הדרום עם צבא ארה"ב. עם זאת, התרגילים הקטנים לא הופסקו. לפי משרד ההגנה של דרום קוריאה, אתמול נערך אימון משותף לכוחות הנחתים של שתי המדינות, לראשונה זה כמה חודשים.

 

כבר קרוב לשנה שצפון קוריאה לא ערכה ניסוי בליסטי או גרעיני. כמו כן היא הודיעה שסגרה את אתר הניסויים הגרעיניים המרכזי שלה וכי בכוונתה לפרק כמה אתרים נוספים.

 

בשבועות האחרונים מנסה צפון קוריאה להפעיל לחץ על מה שהיא רואה כוויתורים הדדיים של ארצות הברית ומדינות אחרות, בעקבות הצעדים שנקטה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים