שתף קטע נבחר

קלפיות נפתחו בארה"ב. טראמפ: ההצבעה היא עליי

בארה"ב התחילו להצביע בבחירות האמצע, שנחשבות למשאל עם על הנשיא. "במובן מסוים השם שלי מופיע על הפתק", אמר הנשיא. טראמפ השקיע מאמצים גדולים לשמור על הרוב הרפובליקני בקונגרס. בישורת האחרונה קרא לאחדות, בדרכו שלו: "אני רוצה לאחד - אבל משגע את הדמוקרטים"

ב-26 מדינות במזרח ארה"ב כבר נפתחו הקלפיות בבחירות האמצע, ומיליונים עושים את דרכם להצביע. האמריקנים מצביעים בבחירות לסנאט, לבית הנבחרים, למשרות מושל ולשלל תפקידים ציבוריים אחרים. יותר מ-35 מיליון אמריקנים כבר בחרו במועמדים בהצבעה המוקדמת - עלייה גדולה לעומת מספר המצביעים בבחירות האמצע ב-2014.

 

בחירות אמצע בארה"ב - סיקור נרחב :

אמריקה יוצאת לבחור: נשיאותו של טראמפ על הכף

הגבלות ההצבעה שיעזרו לרפובליקנים

משפט הדחה לטראמפ? איך ייראה בית נבחרים דמוקרטי

יהודייה, פלסטינית וטייסת קרב: כוכבי הבחירות בארה"ב

 

 

בחירות אמצע ארה
11 עצרות בשישה ימים. טראמפ באינדיאנה(צילום: AFP)
הנשיא דונלד טראמפ מודע לכך שבחירות האמצע היום נחשבות למשאל עם על כהונתו - והבהיר זאת למצביעים. טראמפ השקיע מאמצים גדולים כדי למנוע "גל כחול" בקלפיות, והשתתף ב-11 עצרות בחירות בשישה ימים. "יש משהו שדומה לעצרת של טראמפ?", שאל את התומכים המשולהבים. הם מתייצבים בעצרות עם כובעי הבחירות האדומים מ-2016 ומניפים לעברו את השלטים "להפוך את אמריקה לנהדרת שוב" ו"לגמור את החומה".

בחירות אמצע ארה
עם הבת איוונקה באוהיו(צילום: AP)
 

הנשיא הרפובליקני קרא לתומכיו לסייע לשמור על הרוב "השברירי" שיש לרפובליקנים בקונגרס. "הכול שברירי", אמר טראמפ. "כל מה שדיברתי איתכם עליו יכול להיות מבוטל ולהשתנות אם הדמוקרטים ינצחו. אתם רואים איך הם התנהגו, אתם רואים מה קורה איתם. הם באמת נעשו קיצוניים". טראמפ אמר את הדברים האלה למרות שבראיון ערב הבחירות הודה שלפעמים הוא מתחרט על הסגנון הבוטה שלו.

בחירות אמצע ארה
"הייתי רוצה שיהיה לי טון רך, אבל אין ברירה"(צילום: AFP)
  

"הייתי רוצה שיהיה לי טון רך יותר. אני מרגיש שבמובן מסוים אין לי ברירה, אבל אולי יש לי", סיפר הנשיא. טראמפ אמר בראיון כי הוא לא מרוצה מהשיח הפוליטי הנוכחי בארה"ב, והאשים את מערכת הבחירות בכך. "הייתי שמח להסתדר ואני חושב שאחרי הבחירות יכולים לקרות הרבה דברים", הוסיף טראמפ. "אבל עכשיו הם ב'מוד' שלהם ואנחנו ב'מוד' שלנו".

 

במהלך עצרת הבחירות באינדיאנה האשים הנשיא האמריקני את הדמוקרטים בעידוד "מיליוני שוהים בלתי חוקיים להפר את החוק, לפרוץ את הגבולות ולהשתלט על המדינה שלנו". "זו לא גזענות", אמר בראיון. "זה רק שאנשים צריכים להיכנס לארץ שלנו באופן חוקי, אחרת אין לך ארץ".

עצרת תמיכה של המפלגה הרפובליקנית מייקון ג'ורג'יה דונלד טראמפ בחירות אמצע ארה
(צילום: רויטרס)

נשיא ארה
(צילום: AFP)

עצרת תמיכה של המפלגה הרפובליקנית מייקון ג'ורג'יה דונלד טראמפ בחירות אמצע ארה
(צילום: רויטרס)

עצרת תמיכה של המפלגה הרפובליקנית מייקון ג'ורג'יה דונלד טראמפ בחירות אמצע ארה
(צילום: רויטרס)

פורט מאיירס  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

"בסופו של דבר אני רוצה לאחד - אבל אני משגע אותם", אמר טראמפ על הדמוקרטים, בנאום עצרת באינדיאנה. בעצרת אחרת, במיזורי, אמר הנשיא: "אנחנו עם אחד, משפחה אחת, ואומה מפוארת אחת תחת אלוהים", אמר טראמפ. "נעשה את אמריקה עשירה שוב. נעשה את אמריקה חזקה שוב. נעשה את אמריקה בטוחה שוב. ונעשה את אמריקה נהדרת שוב".

בחירות אמצע ב ארה
מצביעים במנהטן, ניו יורק(צילום: רויטרס)

בחירות אמצע ב ארה
(צילום: רויטרס)
 

הנשיא לא חס על הדמוקרטים במערכת הבחירות הזו, והאשים אותה באחריות לשיירת המהגרים ממרכז אמריקה שעושים דרכם לארה"ב. טראמפ הצליח להפוך את נושא המהגרים הבלתי חוקיים לנושא המרכזי בסדר היום לקראת הבחירות. הדמוקרטים האשימו אותו בהסתה באלימות. "הדמוקרטים מייצרים אספסוף, אנחנו מייצרים מקומות עבודה", אמר הנשיא בעצרות האחרונות.

בחירות 2018 - המבחן של טראמפ ()
 

הרפובליקנים די בטוחים שישמרו על הרוב שלהם בסנאט. הדמוקרטים, שצפויים להשיג רוב בבית הנבחרים, מקווים למהפך. כדי למזער נזקים עתידיים הבהיר טראמפ שהקמפיין שהוא מנהל מתמקד בסנאט. לא משנה מה תהיה התוצאה, הוא יודע שעתידו הפוליטי נמצא על כף המאזניים.

 

"במובן מסוים אני מופיע על הפתק", אמר טראמפ לקהל בעצרת בקליבלנד. הוא קרא לתומכיו לצאת להצביע מכיוון "שהתקשורת מאוד מתייחסת לזה כמשאל עם עליי ועלינו כתנועה". בסקר שפורסם שלשום ב-NBC וב"וול סטריט ג'ורנל" הודו 72% מהמצביעים כי אף שטראמפ עצמו אינו עומד לבחירה הפעם, הצבעתם בקלפי תהיה קשורה קשר הדוק לדעתם עליו. 40% אמרו כי הצבעתם תהיה הצבעת מחאה נגדו, 32% אמרו כי הצבעתם תהיה הצבעת תמיכה בו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
טראמפ בעצרת באינדיאנה
צילום: AFP
מומלצים