שתף קטע נבחר

משפחת הטייס שגופתו נמצאה: "מאחלים לכל משפחות הנעדרים להגיע ליום הזה"

אחיינו של סגן יקיר נווה ז"ל, ששרידיו זוהו בכינרת אחרי 56 שנים - נקרא על שם דודוֹ ושירת גם הוא כטייס בחיל האוויר. במשך כל השנים הוא האמין שהיום הזה יגיע: "הגענו למטרה וליעד של הלוויה וקבר. אין דרך להסביר את המשמעות של קבר לחלל שמקום קבורתו לא נודע"

 

 

 

בני משפחתו של הטייס סגן יקיר נווה ז"ל, שצה"ל הכריז אתמול על זיהוי שרידי גופתו מהתרסקות לפני 56 שנים בכינרת, סיפרו אמש (ג') כי במשך כל השנים הם לא איבדו תקווה. "אני מאחל לכל משפחות הנעדרים להגיע ליום הזה", אמר אחיינו של נווה, יקיר לפיד - הקרוי על שמו. גם לפיד שירת בשירותו הצבאי כטייס בחיל האוויר, והיום הוא קברניט באל-על.

 

"חשוב לנו להגיד כמשפחה שזו משימה ערכית שאנחנו רואים בה חשיבות עליונה עבור עם ישראל ומשפחות הנעדרים. אין דרך להסביר את המשמעות של קבר לחלל שקבורתו לא נודע", אומר לפיד. 

יקיר לפיד עם רניה לפיד ()
האחיין יקיר לפיד עם אביו, אחיו של יקיר נווה ז"ל, רניה לפיד

יקיר נווה  (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

מיקום איתור גופתו של סגן יקיר נווה ז

 

רניה לפיד אח של חייל צה
חיל האוויר בבשורה המשמחת למשפחת הטייס(צילום: יריב כץ)

 

לפיד הוא בנו של רניה לפיד, בן 83, אחיו של יקיר נווה. "נולדתי שלוש שנים אחרי נפילתו", מספר לפיד, "ואבי החליט לקרוא לי על שמו. במהלך השנים שמעתי סיפורים גם מחברים שגדלו איתו, חברים מהלימודים וחברים מקורס טיס וכמובן מאבא שלי ומבני משפחה אחרים - ולצערי לא זכיתי להכיר אותו. לפי כל הסיפורים היה איש מדהים".

 

"אני באופן אישי האמנתי לכל אורך השנים שהיום הזה יגיע", הוסיף. "אנחנו מלאים הערכה לצה"ל, לחיל האוויר ולחיל הים שהשתתפו במבצעי החיפוש האלה לאורך שנים ארוכות במסירות אין קץ. דאגו לעדכן אותנו לאורך כל המבצעים ובמבצעים. כקצין במילואים השתתפתי בשני המבצעים האחרונים, נתנו לנו ליווי ותמיכה, זאת מסירות מדהימה".

 

שעון של יקיר נווה  (צילום: אתר חיל האוויר)
"השעון נטע בנו תקווה"(צילום: אתר חיל האוויר)

 

על רגע הבשורה שגופתו דודו נמצאה אמר: "כשהודיעו לנו הייתה התרגשות מאוד גדולה כי זאת ציפייה ארוכת שנים. עם ההתרגשות יש תהליך של עיכול והפנמה שהגענו למטרה וליעד הזה של הלוויה וקבר. המילה סגירת מעגל היא מילה שגורה אבל זאת דרך ארוכה, זה מעגל מאוד ארוך. החיפושים לא התנהלו 56 שנים אלא התחילו ב-16 השנים האחרונות, אבל לאורך השנים האמנו שאנחנו שם. הוצאנו חלקים של המטוס ופרטים שהיו שייכים ליקיר".

 

ב-2009 אותר שעונו של נווה במי הכינרת - דבר שנטע במשפחה תקווה רבה: "השעון הזה נמצא באזור מתוחם שבו ידענו שהתרחשה התאונה. השעון ניתן לו, יש תמונה שרואים אותו על ידו. זה נטע בנו את התקווה ואת האמונה שנמצא אותו. אם השעון שם, הוא שם. זה פריט שהיה לנו מאוד משמעותי".


פורסם לראשונה 06/11/2018 20:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האחיין והאח יקיר (מימין) ורניה לפיד
מומלצים