שתף קטע נבחר

נתב"ג: טייס איזיג'ט כמעט המריא ליד מטוס שנחת

פקח במגדל הפיקוח מנע אירוע בטיחותי. מטוס החל בריצת המראה ללא אישור על אחד המסלולים בשעה שמטוס אחר עמד לנחות במסלול אחר. איזי ג'ט: "ננהל חקירה מקיפה כדי להבין האם ההוראות מולאו כראוי"

 

 

 

אירוע בטיחותי נמנע אתמול (יום ג') בנתב"ג בזכות ערנות של מגדל הפיקוח. מטוס של חברת איזיג'ט החל בריצת המראה ללא אישור על אחד המסלולים (26) בשעה שמטוס אחר הגיע לנחיתה במסלול אחר (12). הפקח הורה לטייס לעצור מיד ובכך מנע אירוע בטיחותי.

 

מטוס איזיג'ט (צילום: שאטרסטוק)
מטוס איזיג'ט. ארכיון(צילום: שאטרסטוק)

 

מטוס האיזיג'ט שהמריא הוא איירבוס A320 ואילו המטוס שנחת הוא מטוס מנהלים.

 

האירוע התרחש אמש, מעט לפני השעה 19:30. מטוס האיירבוס A320 של חברת איזיג'ט שהמריא לניס בטיסה (EZY1656) לכיוון מערב על גבי מסלול 26, נעצר אחרי שהחל את ההמראה ללא אישור בעקבות הוראה של פקח במגדל הפיקוח. הפקח זיהה מטוס מנהלים מסוג בומברדייה צ'לנג'ר 350 שהגיע מאוסטריה שהחל בנחיתה על מסלול 12 שמצטלב עם המסלול שבו ניסה טייס האיזיג'ט להמריא.

 

בחודש ינואר השנה נמנע אסון כבד בנתב"ג, כשמטוס מטען של חברת פדקס שהגיע מאתונה לנתב"ג, נאלץ לבצע תמרון חריף באוויר, בכדי לחמוק מהתנגשות עם מטוס מנהלים של כוח האו"ם שהמריא משדה דב בניגוד להנחיות שקיבל. שני המטוסים היו במהירות של 700 קמ"ש ובמרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה מול תל אביב. החוקר הראשי במשרד התחבורה חקר את האירוע.

 

האירוע החמור התרחש במרחק של כשני קילומטרים מחופי תל אביב ובגובה של כ-3,000 רגל. המטוסים היו במרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה. טייס מטוס המטען של חברת "פדקס" (FDX5065) מדגם בואינג 757 הבחין במטוס ה"קינג אייר" שמולו, הצליח לבצע תמרון חריף באוויר, לשנות גובה ובכך למנוע אסון.

 

מאיזי ג'ט נמסר בתגובה: "חברת איזי ג'ט מקפידה על נהלי בטיחות קפדניים ולכן צוות הבטיחות של החברה ינהל חקירה מקיפה בהתייעצות עם הרשויות הרלוונטיות בכדי להבין האם ההוראות מולאו כראוי. הבטיחות של הנוסעים ושל צוות המטוס היא בראש סדר העדיפויות של איזי ג'ט".

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
מטוס איזיג'ט
צילום: שאטרסטוק
מומלצים