שתף קטע נבחר

תיעוד: פלסטינים תוקפים את שיירת השגריר הקטארי בעזה

שיירתו של מוחמד אל-עמאדי, שהגיע לרצועה על רקע העברת כספי המשכורות לפקידי חמאס, ספגה אבנים ממפגינים פלסטינים. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר: "אין הסדרה עם הכיבוש, אלא רק עם קטאר, מצרים והאו"ם"

 

 

על רקע העברת כספי המשכורות לפקידי חמאס מקטאר, הותקפה אחר הצהריים (ו') שיירתו של השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, שהגיע לאחד ממוקדי ההפגנות ברצועת עזה, בידי קבוצת מפגינים סמוך לגדר שהשליכו לעברה חפצים ואבנים. באירוע לא דווח על נפגעים. התיעוד - בפתח הכתבה.

 

נוסף על אל-עמאדי, הגיע גם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר להפגנות שמתקיימות מדי שישי סמוך לגדר במסגרת קמפיין "צעדת השיבה". לא דווח על אירועים חריגים. סינוואר אמר כי "אין הסכם הסדרה עם הכיבוש, אלא עם קטאר, מצרים והאו"ם". הפלסטינים דיווחו על פצוע קשה מאש צה"ל.

 

מוקדם יותר היום דווח בעיתון "אל-חיאת" כי הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הסכים לקבל את הבנות הרגיעה בעזה בין חמאס לישראל, בתנאי שהבנות אלו יעמדו בסעיפי הסכם הפסקת האש מסוף מבצע "צוק איתן" ולא יכללו רובד מדיני. כזכור, מי שחתם בקהיר על ההבנות בסיום מבצע "צוק איתן" היה אבו מאזן ולא חמאס, ומכאן גם דרישתו שההבנות יהיו במסגרת ההסדר שנחתם על ידי אש"ף ולא על ידי חמאס.

 

אחמד מג'דלאני, חבר הנהגת אש"ף ומקורבו של אבו מאזן, אומר כי ברשות הפלסטינית מאוד חוששים מההסכם, אך קיבלו אותו במטרה להקל את סבל התושבים בעזה. בשבוע הבא צפויות משלחות פת"ח וחמאס להגיע לקהיר כדי לחדש את שיחות הפיוס ביניהן.

 

השגריר הקטארי מוחמד אלעמאדי ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בהפגנות ()
השגריר הקטארי אל-עמאדי

השגריר הקטארי מוחמד אלעמאדי ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בהפגנות ()
השגריר הקטארי אל-עמאדי וסינוואר בהפגנה

השגריר הקטארי מוחמד אלעמאדי ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בהפגנות ()
מתוך תיעוד תקיפת השיירה

תשלום משכורות לפקידי חמאס (צילום: רויטרס)
תשלום משכורות לפקידי חמאס(צילום: רויטרס)

תשלום משכורות לפקידי חמאס (צילום: רויטטרס)
תשלום משכורות לפקידי חמאס(צילום: רויטטרס)

פקידי חמאס קיבלו משכורת; אבו מאזן מציב תנאים להסדרה

כאמור, ברצועת עזה החל הבוקר תשלום המשכורות מהמענק הקטארי לפקידי ממשל חמאס בסקטור האזרחי. הכסף הועבר לפקידים באמצעות מנגנון תשלום בסניפי הדואר ברצועה. "אני מבסוט היום", אמר אחד הפקידים. נציג משרד האוצר בעזה אמר ביום שלישי השבוע כי פקידי הממשל מטעם חמאס יקבלו 60% ממשכורתם, שהם לפחות 1,400 שקלים. תשלום המשכורות שאותו מממנת קטאר היה אחד התנאים הקרדינלים ביותר מצד חמאס בנוגע לתמורה שאותה הוא אמור לקבל בהבנות הרגיעה.

 

אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לקבלת הבנות הרגיעה של חמאס עם ישראל. זאת אחרי חודשים ארוכים שבהם התנגד למהלך מסוג זה, מחשש שהסכם ינציח את שלטון חמאס בעזה וידיר סופית את הרשות מהרצועה.

תשלום משכורות לפקידי חמאס (צילום: AFP)
תשלום משכורות לפקידי חמאס(צילום: AFP)

תשלום משכורות לפקידי חמאס ()
תשלום משכורות לפקידי חמאס

לפי מקורות פלסטינים, בפגישתם השבוע בשארם א-שייח הסביר א-סיסי ליו"ר הרשות הפלסטינית באופן מפורט על המאמצים המצריים להשגת ה"רגיעה" הנדרשת ברצועת עזה והפיוס הלאומי. על פי הדיווח, אבו מאזן הסכים להבנות כדי לאפשר "מרחב נשימה" לעזתים. המקורות טוענים שההבנות מורכבות משני שלבים: הראשון בין שבועיים לשלושה והשני שישה חודשים.

 

אבו מאזן מחמוד עבאס רשות פלסטינית עבד אל פתאח אסיסי סיסי מצרים (Photo: AFP)
אבו מאזן וא-סיסי(Photo: AFP)

לדבריהם, ישראל הסכימה להעביר לרצועה את המענק הקטארי בגובה של 90 מיליון דולר, כדי שישולמו משכורותיהם של עובדי ממשלת חמאס למשך שישה חודשים. התנאי של ישראל: ההעברה תתבצע על-ידי האו"ם. בנוסף, נטען בדיווח, במסגרת השלב הראשון של הרגיעה הסכימה ישראל להגדיל את הייצוא מרצועת עזה בפעם הראשונה זה שנים רבות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים