שתף קטע נבחר

מפגן הכוח של סין: חשפה לראשונה את חימוש מטוס הקרב המתקדם שלה

במפגן אווירי מול קהל רב חשף חיל האוויר הסיני את יכולות החימוש של מטוס הקרב המתקדם שלו, ה-J-20. לפי מומחים צבאיים, המטוסים חומשו בארבעה טילי אוויר-אוויר ארוכי טווח ובשני טילים קצרי טווח שמיועדים ללחימה אווירית

 

טילים ממטוסי קרב J-20 (צילום: AP)
מטוסי J-20. עליונות סינית אווירית(צילום: AP)

סין חשפה לראשונה לעיני הציבור הרחב את יכולת החימוש של מטוס הקרב המתקדם שלה, ה-J-20 במסגרת מפגן אווירי מיוחד שנערך לכבוד יום השנה ה-69 לחיל האוויר המקומי.

 



 

על פי הדיווח בעיתון "גלובל טיימס", שני מטוסי קרב מתקדמים מסוג J-20, מתוצרת סינית, השתתפו במפגן חיל האוויר שנערך לעיני הציבור הרחב. במהלך הטיסה פתחו הטייסים דלתות בגוף המטוס וחשפו כי כל מטוס חומש בארבעה טילים בתא החימוש ועוד טיל נוסף בכל צד של המטוס.

סין: טילים חדשים ממטוסי קרב J-20 (צילום: AP)
מפגן הראוואה מול הקהל הרחב(צילום: AP)

סין: טילים חדשים ממטוסי קרב J-20 (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

הפרשן הסיני לענייני צבא, סונג ג'ונפינג, אמר לעיתון כי ארבעת הטילים שהוצבו בבטן המטוס היו טילי אוויר-אוויר ארוכי טווח, ואילו שני הטילים שאוחסנו בצידי המטוס היו קצרי טווח שמיועדים ללחימה אווירית נגד מטוסים.

 

מומחים צבאיים סינים טענו כי חשיפת יכולות החימוש של המטוס נועדה להראות את עליונות הטילים והמטוסים של סין על פני מטוסי הקרב האמריקניים, בהם F-22 ו-F-35. 

סין: מטוסי קרב J-20 מציגים טילים חדשים (צילום: AP)
מטוס הקרב 20-J(צילום: AP)

סין: טילים חדשים ממטוסי קרב J-20 (צילום: AP)
מטוס הקרב 20-J(צילום: AP)

 

 

סין רכשה לאחרונה מטוס קרב ומערכת הגנה מתקדמת נגד טילים מדגם S-400 מרוסיה. בתגובה, הטילה ארצות הברית סנקציות נגד מחלקת הרכש הצבאית הסינית. 

 

באוקטובר פרסם משרד החוץ הסיני הודעה חריפה נגד האמריקנים בעקבות הטלת סקנציות. בהודעה קרא דובר המשרד, גנג שואנג, לבית הלבן "לתקן את הטעות - או שתשאו בתוצאות". גם רוסיה הגיבה לצעדים של ארה"ב ואמרה: "ממשל טראמפ משחק באש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים