שתף קטע נבחר

מצעדה להשבתה: תלמידי העוטף השביתו את הלימודים בתיכון

מאות התאספו מחוץ לשער אחד התיכונים הגדולים בעוטף והפגינו על רקע הפסקת אש שהגיעה אחרי סבב הסלמה קשה. "נמשיך בפעולות ואנחנו לא נשתוק. רוצים שהממשלה תתייחס אלינו", אמר אחד ממנהיגי מחאת בני הנוער

 

 

מאות תלמידים התאספו הבוקר (ד') מחוץ לתיכון שער הנגב, אחד הגדולים באזור עוטף עזה, והשביתו את הלימודים במוסד החינוכי. התלמידים הפגינו על רקע הפסקת האש שיצאה לפועל אתמול בתום יממה שבה ספגה ישראל ירי של יותר מ-400 רקטות. "לאחר יממה של ירי טילים, אזעקות ללא קץ, הרוג ופצועים אנחנו לא מוכנים להישאר אדישים למצב", הודיעו אתמול התלמידים, שיצאו בתחילת החודש לצעדת מחאה מעוטף עזה לירושלים בדרישה להשבת השקט.

 

ההודעה על השבתת הלימודים יצאה בזמן שתושבי שדרות הפגינו בעירם נגד הפסקת האש עם חמאס. הבוקר לא נכנסו התלמידים, בכיתות ז' עד י"ב, לבית הספר ובמקום זאת הגיעו עם שלטי מחאה וקראו "תנו לגדול בשקט". מארגני המחאה אומרים כי השבתת הלימודים צפויה להימשך גם בימים הקרובים.

הפגנת התלמידים (צילום: רועי עידן)
"לא מוכנים להישאר אדישים למצב". הפגנת התלמידים(צילום: רועי עידן)

הפגנת התלמידים (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

הפגנת התלמידים (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

הפגנת התלמידים (צילום: עומר כשדאי )
הפגנת תלמידים במועצה האזורית מרחבים(צילום: עומר כשדאי )

"אנחנו ממשיכים בפעולות ואנחנו לא נשתוק", אומר אלון לוי, ממנהיגי מחאת התלמידים. "זה לא היה משהו חד פעמי. אנחנו בעצם רוצים שהממשלה תתייחס אלינו". לוי קרא גם לתלמידים נוספים מרחבי המדינה להצטרף למחאתם. "אנחנו באמת גם נשמח אם זה יהיה ברחבי הארץ, שאנשים יבינו וגם ישביתו את הלימודים עד שתהיה הודעה מסודרת מהממשלה. אנחנו קוראים לכל בית ספר שיכול – תשביתו את הלימודים, תהיו איתנו, כי באמת אנחנו כבר לא יכולים".

 

"אני מתקלח, ישן או אוכל, וכל הזמן בלחץ. הלב דופק, מתי יהיה הרגע של האזעקה, של הבום, שאני ארוץ, ולא אלך. אנחנו רוצים שהממשלה תתייחס אלינו, שיגיעו לפה לדבר איתנו ויגידו לנו מה קורה. שיתחילו לחשוב על פעולות יותר אסטרטגיות ופחות טקטיות מפעולה לפעולה, כי אנשים נכנסים פה להתקפי חרדה, אנשים נהרגים, ואנשים נפצעים", סיפר.

 

 

הפגנת התלמידים (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

הפגנת התלמידים (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

הפגנת התלמידים (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

על הפסקת האש הנוכחית, אמר לוי כי "לפני שבועיים גם אמרו שיש הסדרה ואני אמרתי שאין לי על מי לסמוך כבר. אני לא יודע מה להגיד. אנחנו לא לומדים ואנחנו משלימים את זה בבית. לגבי ההמשך, אנחנו עדיין חושבים על כך".

 

אביב, מדריכה בבית הספר אמרה: "המחאה היא על כך שאף גורם ממשלתי לא פנה אלינו או דיבר אלינו כבני אדם". היא הוסיפה: "הם יושבים בקבינט במשך שעות ולא יכולים להוציא הודעה מסודרת על מה קורה איתנו יום אחרי. היום בבוקר התעוררנו מרעמים כי היינו בטוחים שזה עוד פעם בומים. אני נסעתי לברוח קצת להפוגה בתל אביב, ואני בטוחה שבאוזניים שלי יש צבע אדום. על זה אנחנו מוחים".

 

"תבואו להרגיש אותנו, תבואו להבין עם מה אנחנו מתמודדים. אנחנו לא אזרחים סוג ב'. נמאס לנו, אנחנו כבר אחרי תקופה ארוכה שהשדות שלנו נשרפים, שאנחנו לא יודעים לאן ללכת ומתי זה יתפוס אותנו. אנחנו רוצים שגרה אמיתית, שגרה כמו בתל אביב, שגרה של חיים נורמטיביים ואמיתיים. אנחנו רוצים שהממשלה תבוא בצורה מסודרת ותכבד אותנו. אנחנו מובילים את המדינה הזאת כמה צעדים קדימה, ואם תהיה את ההבנה האמיתית של העניין הזה – זה הצעד הכי גדול מבחינת הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הפגנת התלמידים בעוטף עזה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים