שתף קטע נבחר

ננקה את העיר, נוריד את הארנונה: תוכנית העבודה של ראשי הערים החדשים

לאחר מערכת בחירות סוערת, יצטרכו ראשי הערים החדשים להתחיל וליישם את הבטחות הקמפיינים שהובילו לניצחונם. בין היתר יתמודדו עם סוגיות דיור, חינוך, תחבורה ויוקר מחייה

 

ראשי ערים חדשים (צילום: תומי הרפז, אלכס קולומויסקי, אפי שריר, קובי קואנקס)
ראשי העיר המנצחים בסיבוב השני(צילום: תומי הרפז, אלכס קולומויסקי, אפי שריר, קובי קואנקס)

 

מערכת הבחירות האחרונה ברשויות המקומיות הציבה שורת נבחרי ציבור חדשה בכמה ערים מרכזיות ובהן בירת ישראל. אחרי חגיגות הניצחון והתפוגגות האופוריה, יצטרכו הנבחרים להתמודד עם בעיות מהותיות דוגמת סוגיות תחבורה, פערי חינוך ויוקר מחייה.

 

משה ליאון, ראש העיר החדש בבירה, הציג לאורך קמפיין הבחירות את היעדים והתכניות שלו לשנים הקרובות. אחת הבעיות המרכזיות המטרידות את תושבי ירושלים היא ניקיון העיר, אשר גם דורגה במדד ynet וידיעות אחרונות כעיר המטונפת בישראל.

 

חגיגות במטה משה ליאון לאחר הניצחון בבחירות המקומיות לראשות עיריית ירושלים (צילום: EPA)
"שיפור פני העיר". משה ליאון, ראש העיר הנבחר בירושלים(צילום: EPA)
 

ליאון מצהיר כי ישמור לעצמו את "תיק התברואה" ואת תיק "שיפור פני העיר" ויפעל על מנת להוסיף 300 עובדי ניקיון וגינון בעירייה. עוד הבטיח שבדומה לראש העיר ירושלים לשעבר טדי קולק, יקיים סיורי שטח יחד עם עובדי הניקיון ולהקים "סיירת ניקיון" שתהיה כפופה לראש העיר כדי לעקוב אחר עבודתם.

 

נושא נוסף שנראה כי תמיד ניצב בסדר היום בבירה הוא התחבורה הציבורית. על אף תחילת הפעלתו של קו רכבת ירושלים-תל אביב, תושבי העיר חשים תסכול עז מרמת התחבורה הציבורית הפנים עירונית. ליאון התחייב על הוספת קווים ותחנות, לרבות קווי לילה בין שכונות המגורים למרכזי הבילוי, קידום תחבורה ירוקה וייסוד מערך השכרת אופניים רגילים וחשמליים, במקביל לסלילת שבילי אופניים ומסלולי ריצה בשכונות.

 

בנוגע להגירה השלילית מן העיר והמחסור בדיור בר השגה, מציע ליאון לממן שנת לימודים אקדמאית אחת ללא תשלום לכל סטודנט ירושלמי, ולאפשר לצעירים הלוואה ללא ריבית בסכום של עד 200 אלף שקלים לרכישת דירה בעיר.

 

כרמל שאמה הכהן מנצח הבחירות המקומיות לראשות עיריית רמת גן ()
"ננקה את השחיתות ממסדרונות העירייה". כרמל שאמה הכהן
.  

גם ברמת גן צפויה לראש העיר הנבחר, כרמל שאמה-הכהן לא מעט עבודה. רגעים אחרי שנבחר, בחר שאמה-הכהן שלא להשיב לשאלות שקשורות לדברים שמטרידים רבים מתושבי עירו, דוגמת נושא התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט - בדגש על הדרכים שמובילות לתל אביב הסמוכה, שבה ממוקמים מרבית אזורי התעסוקה של תושבי העיר. 

 

"ננקה את רחובות העיר ואת השחיתות ממסדרונות העירייה", התחייב שאמה-הכהן תוך הצהרה כי אלו הגורמים שיביאו לשינוי דרמטי. עוד הוסיף כי הוא רואה בקואליציה שלו את המפלגות הדתיות והחרדיות, יחד עם הצד הליברלי במפה הפוליטית - תוך שהוא שם דגש על הציבור הלהט"בי שגר בעיר. בדבריו רמז לחבר המועצה הצעיר ביותר שנבחר בעיר, ישראל זרי, שהוא גם הלהט"ב המוצהר הראשון שיכהן כחבר במועצת העיר של רמת גן.

 

צביקה ברוט מנצח הבחירות המקומיות לראשות עיריית בת ים (צילום: קובי קואנקס)
"הורדת מחירי הארנונה בבת ים". צביקה ברוט(צילום: קובי קואנקס)
 

לאחר שהדיח את ראש העיר המכהן בבת ים, ובעצם את כל שושלת השליטה של שלומי לחיאני בעיר, ניצבים בפני צביקה ברוט - ראש העיר הנבחר בן ה-38 וחסר הניסיון הניהולי - משימות רבות כדי לקדם את מצבה של בת ים, שפעמים רבות מצטיירת כעיר אפרורית ולא בטוחה.

 

בשנים האחרונות נשמעים קולות לא מעטים שמבקשים לאחד בין בת ים לשכנתה מצפון, תל אביב-יפו, כך שתהפוך לישות מוניציפאלית אחת. בשלב זה, ברוט מתכנן לייצב את בת ים ולא להתעסק בדיונים על איחוד הערים. בראש ובראשונה הוא מתכנן הורדה של מחירי הארנונה בעיר שהתבססו לטענתו על שיטת מדידות מפוברקת.

המטה של המתמודד אביחי שטרן  (צילום: אפי שריר)
"צמצום הגירעון בעירייה". ראש העיר הנבחר בקריית שמונה אביחי שטרן(צילום: אפי שריר)

חיים ברודיא המנצח בבחירות המקומיות לראשות עיריית רעננה ()
"נטפל בהגירת הצעירים מרעננה". מטה חיים ברוידא לאחר הניצחון

חגיגות במטה רז קינסטליך במסגרת הבחירות המקומיות לראשות ראשון לציון (צילום: עמית שעל)
"שקיפות ושיתוף הציבור". רז קינסטליך בראשל"צ(צילום: עמית שעל)

  

אביחי שטרן שנבחר לראשות העיר קריית שמונה, אמר בשיחה עם ynet כי מטרתו הראשונה היא צמצום הגירעון העמוק של העירייה, העומד כיום על כ-160 מיליון שקל (כולל הלוואות). לדבריו, הדרך להגדיל את הכנסות העירייה היא חלוקה מחודשת של המשאבים בין קריית שמונה לרשות המקומית הסמוכה, המועצה האזורית גליל עליון.

 

תוכניות אחרות, שעליהן הצהיר במהלך תקופת הבחירות, היו להחזיר את פעילות חדר המיון הקדמי (כיום פועל בעיר מוקד רפואי פרטי) בניהול ואחריות בית החולים זיו מצפת, הקמת "סל תושב חוזר" לצעירים שיחזרו להתגורר בעיר וכן לפעול לקידום התיירות.

 

בראשון לציון הודיע ראש העיר הנבחר רז קינסטליך זמן קצר לאחר ניצחונו כי יפעל לקידום " תכנית אופרטיבית שתהפוך את ראשון לציון לעיר חכמה ומובילה בתחום השקיפות ושיתוף הציבור". קסטליך התייחס גם לחינוך בעיר וטען שיפעל להגברת ההשקעה בכל תלמיד ותלמיד, ולקידום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

 

ראש העיר רעננה הנבחר חיים ברוידא גיבש תכנית עבודה שתכלול טיפול בבעיות תחבורה, מצוקת חניה ועזיבת צעירים את העיר. יחד עם אנשיו הוא מתכוון לקבוע לוח זמנים לעמידה ביעדים שהציב במהלך קמפיין הבחירות. התכנית של ברוידא מעניקה פתרונות ללמעלה מ-20 תחומי חיים. כמו כן, מתכנן ראש העיר הנבחר מהפכת שקיפות וקשב לתושבים על מנת להגדיל את מעורבותם בנעשה בעיר ובתהליכי קבלת ההחלטות. 

 

בכפר סבא התייחס ראש העיר הנבחר רפי סער להקמת מתחמי היי טק וסייבר שימשכו חברות גדולות אל העיר. עוד ציין את קידום פרויקט מחיר למשתכן כחלק בפיתרון מצוקת הדיור, ואת הגדלת תקציב החינוך. סער מסר כי יעמיד תוכנית לפיתוח העיר בדגש על תשתיות וצרכים עתידיים. עוד התייחס לתושבים הוותיקים ואמר שיזכו לניידות שירות שיגיעו עד לבתיהם וכן יהנו מארועי תרבות שיותאמו עבורם. נושאים נוספים שיזכו לתשומת ליבו של ראש העיר ננבחר הם איכות הסביבה ושמירת הסטטוס קוו בנוגע לדת ולמסורת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הבחירות לרשויות המקומיות
צילום: EPA
מומלצים